دانلود و خرید کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی محمد فصیحی رامندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی اثر محمد فصیحی رامندی

کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی

خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی کتابی نوشته محمد فصیحی رامندی است

 درباره کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی

در پایان سال ۲۰۱۶ براورد شده است که حدود ۲۶۴۸۰۰۰ بیمار دیالیزی در ۳۹۶۰۰ مرکز دیالیز در سراسر جهان تحت درمان بوده اند که این خود به

معنای متوسط حضور ۶۷ بیمار در هر مرکز درمانی بوده است. در پایان سال ۱۳۹۵ تعداد بیماران دیالیزی ۳۰۸۰۰۰نفر براورد شده است. از این تعداد، ۲۹۲۰۰ نفر (95 درصد) به روش همودیالیز تحت درمان هستند و ۱۶۲۴ نفر از دیالیز صفاقی بهره مند می شوند. با در نظر گرفتن متوسط رشد حدود ۴ تا ۵ درصدی بیماران ESRD در ایران، پیش بینی می شود این روش درمانی همچنان مهم‌ترین روش دیالیز در بیماران ESRD در ایران باقی بماند. در یک نمای کلی می توان دید بیش از ۵۰ درصد بیماران همودیالیزی در تنها 6 استان کشور زندگی می‌کنند و ۵۰ درصد دیگر بیماران در ۲۵ استان باقی مانده هستند. استان تهران با بیش از ۵۰۰۰ بیمار همودیالیزی یعنی حدود ۱۷ درصد از کل بیماران همودیالیزی بیشترین تعد اد بیمار همودیالیزی در کشور را داراست.

خارش اورمیک ناشی از بیماری‌های مزمن کلیوی یکی از علائم مهم و شایع در این بیماران است. همچنین به طور شدیدتری در بیمارانی که در مراحل آخر بیماری‌های کلیوی هستند و هنوز در همین شرایط باقی مانده است و به طور جدی کیفیت زندگی این افراد را کاهش داده است؛ علائمی مانند خارش موضعی خفیف تا منتشر و شدید ایجاد می‌شود.

خارش یک شکایت ذهنی سازش ناپذیر، ناخوشایند و مضطرب کننده است که میل به خاراندن را برمی‌انگیزد و عملکرد پوست را به عنوان یک سد محافظتی اصلی، غیرمؤثر می‌سازد. علیرغم پیشرفت در تکنیک‌های دیالیز و درمان خارش اورمیک، هنوز هم این علامت به عنوان یک مشکل اساسی بالینی وغیرقابل کنترل در بیماران با نارسایی کلیه باقی مانده است. 

 کتاب حاضر در چهار فصل به بررسی دلایل و علايم خارش اورمیک در بیماران کلیوی پرداخته و راهکارهایی بر مبنای یافته‌های علمی در ارتباط با آن داده است.

 خواندن کتاب خارش اورمیک و افسردگی در بیماران کلیوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پژوهشگران رشته ارولوژی و بیمرارانی که با این مسيله درگیر هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۷۴۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان