دانلود و خرید کتاب این انتخاب شماست کریستوفر پیترکا ترجمه رضا غیابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب این انتخاب شماست

این انتخاب شماست کتابی نوشته کریستوفر پیترکان و سباستین مایکل است که با ترجمه رضا غیابی و فریده فتوحی منتشر شده است. این کتاب درباره مغایرت انسان و تکنولوژی و امتزاج آنها سخن می‌گوید.  این اثر از مجموعه کتاب های «ایده های ارزشمند» است که در مشارکت با TEDxTehran منتشر شده است.

درباره مجموعه ایده‌های ارزشمند

ایده ها، تار و پود جهان بینی ما هستند که از ژرف ترین پرسش هایمان تا پیش پا افتاده ترین رفتارهای روزمره مان را رقم می زنند. اگر ذهن خود را با ایده های ارزشمند تغذیه کنیم و به آنها جامه ی عمل بپوشانیم، می توانیم زندگی با ارزشی داشته باشیم.

مجموعه ایده های ارزشمند در بردارنده افکار بزرگ سخنران های TEDxTehran هستند. این کتاب ها از نظر اندازه با حوصله نخبه امروز ایرانی سازگارند و از نظر عمق، مقادیر قابل توجهی از موضوع را پوشش می دهند. این مجموعه متنوع و گسترده، از کسب وکار گرفته تا معماری و جامعه شناسی و ده‌ها موضوع دیگر، به مطالبی می‌پردازد که پیشتر در قالب سخنرانی در تداکس تهران ارائه شده است.

هر کتاب، در ادامه یکی از سخنرانی‌های تداکس تهران که بر روی بستر اینترنت و در پایگاه TEDxTehran.com موجود است، به انتشار می‌رسد و درست راهی را که آن سخنرانی آغاز نموده ادامه می‌دهد. اگرچه یک سخنرانی حداکثر هجده دقیقه‌ای جرقه‌ای در ذهن مخاطب آگاه ایجاد می‌کند، اما بعضی از موضوعات احتیاج به بررسی و تأمل بیشتر دارد تا اصل داستان به صورت مفصل گردد.

گروه تداکس تهران حق نشر (کپی رایت) رسمی این مجموعه را از صاحبین آن کسب کرده و تمام محتوای کتاب‌ها را با رعایت امانت‌داری به مخاطبان خود تقدیم می‌دارد.

درباره کتاب این انتخاب شماست

کریستوفر پترکا، که متولد سال ۱۹۷۸ و زاده در شهر کلن آلمان است، خود را یک انسان، پدر دو فرزند و کارآفرینی آینده‌گرا می‌داند. او از سال ۱۹۹۶، ده سازمان بنیان نهاده، و علاقه واقعی اش برهم کنش جهانی انسان-ماشین و طبیعت در جهانی کاملاً دیجیتالی است. برای کنجکاوی در مورد ایده‌هایش، او به ۵۳ کشور جهان سفر کرده و بیش از ۱۲۰۰ فرد تصمیم گیر را در ۱۵ سال مصاحبه کرده است.

او در سخنرانی‌اش در تداکس تهران با عنوان فرصت‌های تقاطع میان گوتنبرگ و زاکربرگ به این سؤال پاسخ داده است که از بررسی نظرات ۱۲۰۰ تصمیم گیرنده و صاحب نظر چه در خواهیم یافت؟ و به ۷ نظریه درباره تفکرات و رویه‌های ارزش که در حال تشکیل دادن اساس و شالوده عصر دیجیتال مدرن هستند، پرداخته است.

ما در تداکس تهران در سال ۱۳۹۶ از آقای کریستوفر پترکا برای سخنرانی در کنفرانس تداکس تهران دعوت به عمل آوردیم زیرا ایده های او را شگفت انگیز می دانستیم و اعتقاد داشتیم او به عنوان فردی خوشبین مسئول این اطمینان را به ما می‌داد که از پیام او برای شنیدن در جامعه محلی با استقبال رو به رو خواهد شد.

طبق آمار بدست آمده از رویداد تداکس تهران، بیش از ۲۰۰۰ نفر در سالن حضور داشتند و این سخنرانی که به ۷ نظریه درباره تفکرات و رویه‌های ارزش که در حال تشکیل دادن اساس و شالوده عصر دیجیتال مدرن هستند پرداخته بود را دیدند و در همان روز بیش از ۲۵ هزار نفر به صورت آنلاین این سخنرانی و رویداد را تماشا کردند. ویدیوی سخنرانی آقای پترکا با عنوان فرصت‌های تقاطع میان گوتنبرگ و زاکربرگ بیش از ۱۰ هزار بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و مورد توجه و نظر مخاطبان ایرانی و بین الملی قرار گرفته است.

ایده اصلی این سخنرانی از آنجایی مطرح شد که به دلیل فرصتی منحصر به فرد تاریخی برای حل سرانجام برخی از مشکلات جهان، بحث در مورد بعد جدیدی را در خط مشترک تفکر ما مطرح کنیم.

ما به معنای واقعی کلمه می‌توانیم بدون هیچ گونه هزینه‌ای، با کمترین خطر و با تمام اطلاعات رسمی قابل دسترسی که در جهان وجود دارد، بدون هیچ هزینه‌ای با افراد امروز نزدیک به زمان واقعی در ارتباط باشیم.

اما چه می‌شود اگر همه ما مشغول باشیم و از الگوی جدیدی که قبلاً در متن خاص آنها زندگی می‌کنیم، آگاه نشویم؟

با توجه به رشد سریع تکنولوژی و تعدد شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گزاری اطلاعات این نیاز در جامعه مطرح شد که بیشتر بدانیم و ما از آقای پترکا در رویداد تداکس تهران برای سحنرانی و مطرح کردن ایده‌شان دعوت کردیم و حالا کتاب پیش روی شما سحنرانی ایشان را تکمیل می‌کند.

 خواندن کتاب این انتخاب شماست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان