دانلود و خرید کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع) حسن بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع) اثر حسن بابایی

کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع)

نویسنده:حسن بابایی
ویراستار:محمد کمال
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع)

کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع) نوشته حسن بابایی است. این کتاب مداحان را از محتشم کاشانی تا اشتری اصفهانی بررسی می‌کند و اطلاعات کاملی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع)

مداح اهل بیت کیست؟ و رسالت آن چیست؟ مداح نمونه باید دارای چه خصوصیات و ویژگی هایی باشد؟ چه آفاتی این آیین مقدس را تهدید می کند؟ چگونه باید از شیوع انحرافات و تحریف ها در این عرصه پیشگیری نمود؟

مداحی در کشور ما یک هنر مذهبی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه بود، فعالیت مداحان به خودی خود ارزشمند است چرا که به واسطه آن، دل‌ها به اشکال مختلف متوجه اهل بیت (علیهم السلام) می‌شوند. نباید این موضوع را نادیده گرفت که مداحان نقش اساسی در معرفی و برانگیختن صحیح و عاقلانه عواطف و احساسات مثبت دینی دارند، اما این عرصه تأثیرگذار دچار آسیب‌های جدی‌ای شده است.

 آسیب شناسی مداحی به منظور جلوگیر ی از ورود هرگونه آسیب از جمله خرافات و تحریف به این عرصه ضروری است و آسیب زدایی از این عرصه به هوشیاری فرهنگی نیاز دارد. به همین دلیلی نویسنده کتابی کاربردی و ارزشمند در این زمینه نوشته است تا راهنمایی باشد برای تمام کسانی که پا در این عرصه می‌گذارند. 

این کتاب با استناد به این موضوع که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف تاریخی همواره بیانات و رهنمودهایی پیرامون هنر شعر و مداحی داشته‌اند. اصولی دقیق را شرح داده است تا افراد را در این زمینه آگاه‌تر کرده و کمک کند نسل جدید انقلابی دقیق قدم بردارند.

خواندن کتاب رسالت مداحان اهل بیت (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مداحی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب  رسالت مداحان اهل بیت (ع)

متین و قوی: شعر خوب را بیابد، آن را حفظ کند و بخواند. البته امروز خوشبختانه معمول شده که شعر را از رو بخوانند. به نظر ما اشکالی هم ندارد؛ اما قدیمی ها عیب می‌دانستند که از رو بخوانند. البته اگر مدّاحان شعر را حفظ کنند، یک هنر اضافه هم خواهند داشت؛ اما اگر حفظ نکنند، اشکالی ندارد. مهم این است که شعر، خوب، متین، قوی و خوش‌مضمون باشد. (۱۹ /۷ /۱۳۷۷)

بیان منقبت اهل بیت (علیهم السلام): بهترین مجموعهٔ شعری که میشود در یک منبرِ مداحی انسان فکر کند، چیزی است که در آن، اولاً منقبت اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) باشد. ذکر مناقب آنها دلها را روشن میکند، شاد میکند، شوق را در انسان برمی‌انگیزد، اشک را از چشم ها جاری میکند. البته منظور، مناقب متقن است. اینجور نباشد که انسان به حرف های سست تکیه کند. (۳ /۳ /۱۳۹۰)

دینی، پرمغز و زیبا: شعر خوب، شعر پرمغز و البته شعر زیبا. خود هنر شعر اثر هم میگذارد. وقتی شعر خوب بود، وقتی استخوان‌بندی شعر، الفاظ شعر، خوب بود - شعرِ خوب، با مضمون خوب - تأثیرش بیشتر هم هست؛ بعلاوه که سطح ذهن مردم و فکر مردم را هم بالا می‌آورد. (۲۳ /۲ /۱۳۹۱)

اثرگذار: شعر را از لحاظ هنری، سطح خوب انتخاب کنید؛ چون اثرگذار است. شعر خوب و شعر هنری، همان خاصیت عمومی هنر را دارد. خاصیت عمومی هنر این است که بدون این‌که خود گوینده حتّی در خیلی از موارد توجه داشته باشد و غالباً بدون این‌که مستمع توجه داشته باشد، اثر می‌گذارد. (۵ /۵ /۱۳۸۴)

افزایش ایمان: وقتی شعر را میخوانیم، به فکر باشیم که از این شعر ما ایمان مخاطبان ما زیاد شود. پس، هر شعری را نمیخوانیم؛ هرجور خواندنی را انتخاب نمیکنیم؛ جوری میخوانیم که لفظ و معنا و آهنگ، مجموعاً اثرگذار باشد. در چه؟ در افزایش ایمان مخاطب. (۱۴ /۴ /۸۶)

درست و خوب انتخاب کردن: شعر را بایستی درست و خوب انتخاب کرد. شعر یکی از نمادهای برجستهٔ هنر است. هر بافتهٔ نظمی، شعر نیست؛ شعر خصوصیات خودش را دارد؛ باید شعر انتخاب کرد. (۳/۳ /۱۳۹۰)

نظرات کاربران

لبیک یا خامنه ای،لبیک یا حسین است.
۱۴۰۱/۱۱/۲۶

بسم الله الرحمن الرحیم این کتاب زیبا و مفید رو به عزیزانی که به موضوعات مربوط به مداحی و شعر علاقه مندم،توصیه میکنم که مطالعه کنند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۱۸۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان