دانلود و خرید کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی فاطمه ابراهیمی‌ثمرین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی اثر فاطمه ابراهیمی‌ثمرین

کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

معرفی کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی نوشته فاطمه ابراهیمی ثمرین و مینا ابراهیمی ثمرین است. این کتاب راهنمایی برای منابع انسانی شرکت‌ها است.

درباره کتاب فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

امروزه فناوری اطلاعات در همه بخش‌های سازمان رسوخ کرده است و حتی مهم‌ترین منبع سازمان یعنی منابع انسانی از این تأثیر بی‌نصیب نمانده است. فنآوری اطلاعات باعث شده است تا سازمان‌ها نسبت به منابع خود مخصوصاً منابع انسانی دید جامع و کاملی داشته باشند. با استفاده از این سیستم می‌توان بر میزان اختیارات کارکنان افزود و اطلاعات کامل و مورد نیاز به آن‌ها داد تا بتوانند وظیفه یا کار سازمان را به بهترین نحو انجام دهند. از سوی دیگر گسترش فعالیت‌ها و وظایف مدیران در قلمرو مدیریت منابع انسانی و تعامل مستمر بین این فعالیت‌ها و لزوم طرح‌ریزی‌های هماهنگ در جذب، بهسازی، نگهداری و کاربرد مؤثر منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع استراتژیک هر سازمان، ایجاد سیستم اطلاعات متناسب با آن و به روز نگه‌داشتن اطلاعات این سیستم را در سازمان‌های بزرگ ضروری ساخته است. این کتاب سعی دارد اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی را توضیح دهد.

خواندن کتاب  فناوری اطلاعات و نقش آن در مدیریت منابع انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان مدیریت و فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تعبیر خواب مدفوع کردن یونگ

امروزه به طور مرتب فناوری‌های جدیدی برای افزایش کارایی و اثربخشی واحد منابع انسانی سازمان معرفی شده و می‌شوند که انجام وظایف این بخش را ساده‌تر و البته فناورانه‌تر می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین این فناوری‌ها، سامانه‌های اطلاعاتی منابع انسانی است (مهدوی و عاشوری، ۱۳۹۳).

سامانه‌ی اطلاعاتی منابع انسانی، به عنوان نرم‌افزاری کاربردی، مبتنی بر رایانه برای گردآوری و پردازش داده‌های مربوط به وظایف مدیریت منابع انسانی، تعریف می‌شود. هر سامانه اطلاعاتی منابع انسانی، همانند سایر انواع سامانه‌های اطلاعاتی، دارای یک پایگاه داده (شامل تعدادی فایل حاوی داده‌های مربوط به سامانه) و یک سامانه‌ی مدیریت پایگاه داده (ابزاری برای دسترسی به سامانه و استفاده از داده‌های یاد شده از سوی کاربران) است (بیدلس، استون، لاوری و جونز ، ۲۰۱۵). بنابراین، سامانه‌ی اطلاعاتی منابع انسانی، شامل ابزارهایی است که این امکان را به کاربر می‌دهند که داده‌های جدیدی را وارد کرده و داده‌های موجود را نیز ویرایش کنند؛ علاوه‌براین، کاربران را قادر می‌سازد که از میان گزارش‌های از پیش تعریف شده، مواردی را انتخاب کرده و مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. این گزارش‌ها می‌تواند در مورد هر کدام از زمینه‌های منابع انسانی (مانند برنامه‌ریزی، جایگزینی پست‌ها یا برنامه‌ریزی پرداخت) باشد (بامل و همکاران، ۲۰۱۴). رشد محبوبیت و استفاده از سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی را می‌توان از ۱۹۶۰ دانست طوری که یک مطالعه نشان می‌دهد ۶۰ درصد از ۵۰۰ شرکت فورچون در اواخر دهه ۹۰ از سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی استفاده کرده‌اند (اوبیدات ، ۲۰۱۲).

تعریف اطلاعات

اطلاعات در مفهوم عبارت است از جریان‌هایی که مجموعه‌ی دانایی‌ها را تغییر می‌دهد. این تغییر زمانی رخ می‌دهد که مطلبی به مجموعه‌ی دانایی‌ها افزوده شود، یا تجدید ساختاری در دانایی‌ها به وجود آید. اطلاعات از مهم‌ترین منابع هر سازمان است. مدیران مؤظفند منابع سازمان؛ یعنی نیروی انسانی، مواد اولیه، سرمایه، تجهیزات و اطلاعات را به‌گونه‌ای با هم ترکیب کنند که بهترین استفاده‌ی ممکن از آن‌ها به عمل آید. اگر نیروی انسانی، مواد، سرمایه و تجهیزات را منابع فیزیکی بدانیم، اطلاعات در زمره‌ی منابع مفهومی یک سازمان است. منابع فیزیکی به وسیله‌ی منابع مفهومی اداره می‌شوند. اطلاعات نیز منوط به منابع فیزیکی، از طریق سیستم مفهومی انعکاس می‌یابد و برای تلفیق منابع فیزیکی و منابع مفهومی، می‌توان از تکنولوژی اطلاعات بهره گرفت (زندی، ۱۳۹۶).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان