دانلود و خرید کتاب روانشناسی مدگرایی مسعود نویدی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روانشناسی مدگرایی

کتاب روانشناسی مدگرایی نوشته مسعود نویدی مقدم و سمیراالسادات حسینی بنویدی و الهام نمارزاده است. این کتاب سعی دارد یکی از مسائل مهم دنیای امروز را بررسی کند.

درباره کتاب روانشناسی مدگرایی

واژه مد، واژه‌ای فرانسوی است و در زبان فرانسه به معنی طرز، اسلوب، عادت، شیوه، سلیقه، روش، رسم و باب روز آمده است. Mode از ریشه لاتین Modus گرفته شده است. به عقیده‌ زیمل، مد هم میل به همرنگی با دیگران را ارضا می‌کند و هم میل جدایی و ممتاز بودن از دیگران را، فرد با پیروی از مد هم خود را متفاوت و بدیع احساس می‌کند و هم مورد تایید اکثریتی که مانند او رفتار می‌کنند، می‌داند. بنابراین مد نهاد اجتماعی مهم و قابل توجهی است که میان میل به هم‌رنگی با دیگران و تایید آنان و ایمنی از یک سو و میل به ممتاز بودن و تفرد و خاص بودن از سوی دیگر تعادل مناسبی به وجود می‌آورد. 

به عقیده زیمل مد رابطه مستقیمی با زنان دارد. از دیدگاه او، در تغییر به سوی مدرنیته، فرصت شکوفایی و تحرک از زنان سلب شد و این امر باعث شد تا زنان این تنوع و شکوفایی را در پدیده مد جستجو کنند. به همین خاطر هم هست که سرعت تغییرات مد در کالاهای مربوط به زنان بیش از کالاهای مربوط به مردان است. زنان توسط مد می‌توانند هم فردیت خود را به اثبات برسانند و هم به وحدتی یکپارچه دست یابند. آنان از طریق بهره‌مندی از مد می‌توانند برای خود و دیگران جذاب‌تر باشند. از طرف دیگر زیمل، معتقد است زنان ذاتاً انسان‌هایی وفادار و با ثبات هستند. در صورتی که مردان در زندگی شخصی و فردی خود بسیار تنوع طلبند و به همین خاطر زنان تنوع‌طلبی را در وجود مد جستجو می‌کنند.

مد نتیجه مصرفی نمایش است؛ در جامعه افرادی که بیشتر از طبقات بالا هستند، به استفاده بی‌رویه از کالاها و خدمات می‌پردازند و با این کار خود می‌خواهند طبقه خود را برتر از دیگر طبقات نمایش دهند. طبقات پایین‌تر نیز که احساس می‌نمایند شیوه زندگی طبقات بالاتر برتر است بسیار کوشش می‌نمایند تا حداقل بتوانند جزئی از ویژگی‌های طبقات بالا را داشته باشند و به تبعیت از آن‌ها می‌پردازند.

 مد به صورت مصرف نمایشی و اسراف آمیز در نظر گرفته شده است و این پدیده همان مصرف نمایش از طبقات بالا شروع و به طبقات پایین کشانده می‌شود. مد پدیده‌ای اقتصادی نیست که به همراه شیوه طراحی برنامه‌ریزی شود، بلکه نوعی بازتاب اجتماعی نسبت به محصولات است. در این شیوه تمایزی میان بستر فرهنگی شکل‌گیری اثر و بستر مصرف آن وجود ندارد و در نتیجه آن مقاومت‌ها در مقابل پدیده مد از میان رفته و موردپذیرش جوامع قرار می‌گیرد. جوامع دیگر نیز این مد را به صورت یک شیوه منحصر به فرد در دنیای تولید مورد توجه قرار می‌دهند و تقاضا برای آن بدون رقابت در عرصه دیگر برندها و با امکان تداخل خود گروه متقاضی در فرآیند تولید همراه خواهد بود. 

این کتاب سعی دارد ابعاد تاثیر مد بر زندگی انسان امروز بررسی کند.

خواندن کتاب روانشناسی مدگرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان