دانلود و خرید کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی لیلا نورمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی اثر لیلا نورمحمدی

کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی

معرفی کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی

کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی نوشته لیلا نورمحمدی است. کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی را انتشارات راز نهان منتشر کرده است و راهنمایی جامع برای روان‌درمانگران حوزه ازدواج است.

درباره کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی

خانواده در زمره مهم‌ترین سیستم‌های اجتماعی است که بر اساس ازدواج بین دو جنس مخالف شکل می‌گیرد. حفظ و تداوم خانواده از اهمیت زیادی بر خوردار است. خانواده به عنوان واحدی اجتماعی، کانون رشد و تکامل، التیام و شفادهندگی و تغییر و تحول آسیب‌ها و عوارض است که هم بستر شکوفایی و هم بستر فروپاشی روابط میان اعضایش می‌باشد.

زوج‌ها زندگی مشترکشان را با عشق شروع می‌کنند، ولی مشاهده می‌کنند که صمیمیت اولیه به تدریج رنگ می‌بازد. با گذشت زمان زندگی برخی از زوجین به جدایی کشیده می‌شود، اما اکثریت به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال‌آور ادامه می‌دهند و برای تحمل این زندگی به مشروبات الکلی، پرخوری، استفاده از مواد مخدر یا ارتباطات نامشروع روی می‌آورند. مهم‌ترین انگیزه زن و مرد متأهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می‌شوند، تجربه مجدد صمیمیت فردی و جنسی است. چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی‌یابند؛ بنابراین جذابیت روابط نامشروع بدین دلیل است که هیچ یک از طرفین، عیب‌جویی، سرزنش و شِکوه نمی‌کنند یا نق نمی‌زنند.

خیانت زناشویی پدیده‌‌ای است که اغلب به خاطر برطرف شدن نیازهای عاطفی فرد از طریق روابط خارج از حیطه زناشویی به وقوع می‌پیوندد. بعضی متخصصان خیانت را عبور فرد از مرز رابطه زناشویی با برقراری صمیمیت فیزیکی یا عاطفی با فردی خارج از رابطه تعریف می‌کنند. خیانت نوعی اختلال و بیماری در رفتار است زیرا با توجه به عوارض نابهنجار و نامطلوبی که به همراه دارد، آسیب‌ها و مشکلات مختلفی را برای هر یک از افراد دیگر ایجاد می‌کند.

مشاهدات بالینی و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که افشای خیانت تأثیر مخرب و تکان‌دهنده‌ای بر زوج‌ها می‌گذارد. یکی از اختلالات مهم تجربه شده توسط همسری که به او خیانت شده است، نشخوار فکری شدید درباره این رویداد است که می‌تواند آن‌قدر شدید و غیرقابل کنترل باشد که در عملکرد روزانه و تمرکز فرد اختلال ایجاد کند و کیفیت زندگی زناشویی را به خطر بیاندازد. همچنین پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که خیانت و پیامدهای آن منجر به تخریب ابعاد کیفیت زندگی زناشویی و ناسازگاری زوجین می‌شود.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که پیامدهای زیان بار خیانت می‌تواند برای مدت طولانی و شاید برای همیشه دوام داشته باشد، مگر اینکه زوج درمانی مناسبی دریافت کنند. پژوهش‌های مربوط به زوج درمانی خیانت فارغ از جهت‌گیری نظری درمان نشان داده‌اند که درصد زیادی از زوج‌ها درمان‌پذیر هستند؛ لیکن آنچه در این زمینه حائز اهمیت است این است که اغلب بر ملا شدن خیانت اتفاق آغازین و محرکی است که موجب می‌شود زوج‌ها جهت درمان مراجعه نمایند.

بنابراین لازم است تا درمانگران از واکنش‌های احتمالی هر دو طرف و پیامدهای احتمالی آن واکنش‌ها در رابطه زناشویی آگاه باشند و داشتن شناخت کامل از وقایع احتمالی پیش رو می‌تواند به درمانگر کمک کند تا زوج‌ها به درستی در طول دوره زمانی پر التهاب پس از برملا شدن اولیه و در طول فرایند بهبودی، راهنمایی و هدایت نمایند.

ازدواج به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌‌ترین رابطه‌ بشری توصیف شده است، زیرا ساختار اولیه برای بنا نهادن رابطه‌ خانوادگی و تربیت کردن نسل آینده را فراهم می‌سازد. سنگ بنای ازدواج و از اصلی‌ترین عناصر هر رابطه‌ی طولانی‌مدت و عاشقانه، با وفاداری زوج‌ها نسبت به یکدیگر مشخص می‌شود. این کتبا سعی دارد به روان‌درمانگران کمک کند برای مشاوره به زوج‌هایی که درگیر مساله خیانت هستند چطور رفتار کنند.

خواندن کتاب زوج درمانی و کاهش خیانت های زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌درمانگران حوزه خانواده پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

reihane faraji
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

خیلی اطلاعاتی به دانشم اضافه نشد. جالب نبود. راهکاری نداده بود . فقط گفته بود یه سری روش ها وجود داره ولی توضیح نداده بود. توضیحاتش کلی بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان