دانلود و خرید کتاب مطلوبیت محیط کار نرگس حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مطلوبیت محیط کار اثر نرگس حیدری

کتاب مطلوبیت محیط کار

نویسنده:نرگس حیدری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مطلوبیت محیط کار

کتاب مطلوبیت محیط کار نوشته نرگس حیدری است. کتاب مطلوبیت محیط کار را انتشارات راز نهان منتشر کرده است و سعی دارد سرمایه اجتماعی درون سازمان را افزایش دهد.

درباره کتاب مطلوبیت محیط کار

 سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نسبت به سرمایه فیزیکی و انسانی نقش مهمی را در موفقیت سازمان ایفا می‌کند. سرمایه اجتماعی شامل دارایی‌هایی است که ممکن است از طریق شبکه‌ها بسیج شوند (لانگ و رامیرز ، 2017). شواهد نشان می‌دهد سرمایه اجتماعی برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار امری ضروری و مهم است.

امروزه سرمایه اجتماعی یکی از ارزشمندترین منابع برای موفقیت سازمان‌ها است؛ چرا که سرمایه اجتماعی مانند اشکال دیگر سرمایه مولد است و بدون آن نیل به برخی اهداف سازمان میسر نمی‌شود. در واقع در درون سازمان سرمایه اجتماعی به عنوان منبعی برای کنش کارکنان است. برای مثال گروهی از کارکنان که در داخل یک سازمان که واقعاً به یکدیگر اعتماد دارند در قیاس با گروهی که فاقد چنین اعتمادی هستند، از مزیت همکاری بیشتر با یکدیگر برخوردارند. به عبارت دیگر سرمایه اجتماعی در روابط اجتماعی و هنجارهای جمعی موجود بین گروه‌های که کار مشارکتی و گروهی را تسهیل می‌کنند وجود دارد. تحلیل وضعیت سرمایه اجتماعی در هر جامعه‌ای امری ضروری و حائز اهمیت است، زیرا سرمایه اجتماعی برای فهم این مطلب که چگونه عناصر اجتماعی می‌توانند عملکرد افراد را در زمینه دستیابی به اهداف متفاوت تقویت کنند، مفید است. 

در عصر حاضر پیچیدگی و پویایی‌های روزافزون منجر به تغییر نگرش سازمان‌ها به نیروی انسانی شده است. در این شرایط از کارکنان علاوه بر سرمایه و ابزار موفقیت، به عنوان شریک و گردانندگان اصلی جریان کار در سازمان نامبرده می‌شود که عامل مهمی در خلق ارزش و کسب مزیت رقابتی است. در این بین اهمیت تحول و پیشرفت سازمان‌ها و توسعه روزافزون پدیده‌های اجتماعی به همراه تلاش برای بهبود مستمر روابط اجتماعی و تقویت انسجام اجتماعی در محیط کار، اقدامات مؤثر منابع انسانی را ضروری ساخته است.

 در این راستا اصطلاح کیفیت زندگی کاری در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته است؛ اما در مورد معنای این اصطلاح توافق کمی وجود دارد، در عین حال می‌توان گفت حداقل دو استفاده شایع از آن وجود دارد: اول اینکه کیفیت زندگی کاری اشاره به مجموعه‌ای از نتایج برای کارکنان نظیر رضایتمندی شغلی، فرصت‌های رشد، مسائل روانشناختی، امنیت شغلی، روابط انسانی کارفرما، کارکنان و میزان پایین بودن حوادث دارد. دوم، کیفیت زندگی کاری همچنین به مجموعه‌ای از کارها یا عملکردهای سازمانی نظیر مدیریت مشارکتی، غنی‌سازی شغلی و شرایط کاری مطمئن اشاره دارد. در این رابطه برنامه‌های کیفیت زندگی کاری ممکن است به عنوان راهبرد مدیریت منابع انسانی شامل عملکردهای کیفیت زندگی کاری و بهبود برنامه‌های کیفیت زندگی کاری و بهبود کارآیی و بهره‌وری سازمانی در نظر گرفته شود.

در حال حاضر تقویت روحیه کار گروهی و ایجاد ارتباط مؤثر در محیط کار، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران است که در صورت بهبود وضیعت که این امر منوط به توسعه سرمایه اجتماعی می‌باشد. امروزه موفقیت سازمان‌ها را نمی‌توان فقط در انباشت ثروت مادی و تجهیز به آخرین امکانات و فناوری‌ها ارزیابی کرد، زیرا سرمایه مالی، فیزیکی و انسانی بدون سرمایه اجتماعی فاقد کارایی مؤثر است. سرمایه اجتماعی عنصری کلیدی برای توسعه رفتار، ارتقاء دسترسی به منابع، بازارها و فن‌آوری است. این کتاب سعی دارد راه‌های بالابردن مطلوبیت محیط کاری را به صاحبان کسب و کار اموزش دهد.

خواندن کتاب مطلوبیت محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان