دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اتیسم کمپیون کوئین ترجمه شهلا پاکدامن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اتیسم

۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اتیسم اثر کمپیون کوئین یکی از کتاب های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیردبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اتیسم

همه بیماری‌ها داستانی دارند: چگونه متولد شده‌اند؛ چگونه به جسم یا روان قربانیانِ بی‌گناهِ خود رخنه کرده‌اند و به آنها آسیب رسانده‌اند؛ و درنهایت، چگونه انسان‌های دیگر می‌کوشند از پیشرویِ آنها جلوگیری کنند. اما، داستان این کتاب، قدری ناشناخته است: اُتیسم.

از علت پیدایش اُتیسم اطلاع زیادی در دست نیست؛ این بیماری نشانه‌های متعددی دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند و آسیب‌های ناشی از آن قابل پیش‌بینی نیست. روش‌های درمانیِ مختلفی هم برای آن ابداع و پیشنهاد شده است که در این اوضاع آشفته، انتخاب بهترین نوعِ درمان، چالشی عظیم دربرابرِ خانواده‌های افرادِ مبتلا است. بسیاری از این خانواده‌ها با نشانه‌های اُتیسم آشنا نیستند و نمی‌دانند در موقعیت‌های خانوادگی و اجتماعیِ مختلف، چگونه رفتار کنند؛ کدام بخش از محیط خانه را تغییر دهند؛ برای امنیت بیشتر، چه تمهیداتی بیندیشند؛ چگونه با فشار و تنیدگیِ ناشی از آن کنار بیایند و... .

اگر شما از کسانی هستید که این مسائل موجب سردرگمی‌تان شده است، کتابِ ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اُتیسم را سودمند خواهید یافت. در خارج از ایران، کتاب‌های بسیاری در زمینه اُتیسم منتشر و برخی نیز به زبان فارسی ترجمه شده‌ است، اما معدودی از آنها همانند این کتاب، اُتیسم را از جنبه‌های مختلف بررسی و به خانواده‌ها، مربیان و متخصصانِ این حوزه و سایر حوزه‌های مرتبط، توصیه‌های کاربردی و مفید ارائه کرده‌اند. توصیه‌های ارائه‌شده در این کتاب، مبتنی بر یافته‌های علمی و نیز تجربه سال‌ها زندگی و کار با کودکانِ اُتیستیک است.

تمامی فصل‌های این کتاب به‌صورت موضوعی طبقه‌بندی شده‌اند و هریک شامل سؤال‌های مستقلی است. شما می‌توانید این کتاب را به‌صورت معمولی، یعنی از ابتدا تا انتها بخوانید یا اینکه سراغ سؤال موردنظرتان بروید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. مطالبِ دو فصلِ 7 و 8، شاید در نگاه اول چندان ربطی به مخاطب ایرانی نداشته باشد؛ فصل 7 به قوانین و حقوق ایالتی و فدرالِ ایالات‌متحده، درباره دریافت مستمری، درآمد تأمینیِ مکمل و پیش‌شرط‌های لازم برای دریافت آن، قوانین بیمة تأمین اجتماعی، مراقبت‌های پزشکی و خدمات درمانیِ سالمندان و نیازمندان و سایر خدماتِ بهداشتیِ دسترس برای کودکان مبتلا به اُتیسم و والدین آنها می‌پردازد. فصل 8 درباره اقداماتی است که والدین باید قبل از مرگِ خویش، درخصوص کودک مبتلا به اُتیسمِ خود انجام دهند. این اقدامات مبتنی بر قوانین ایالات‌متحده است؛ مانند تنظیم وصیت‌نامه، انتخاب قیم و متولی و وصی، ایجاد سپردة امانیِ نیازهای ویژه و تمایل‌نامه . با مطالعه این دو فصل، می‌توان از نکات مشترک استفاده کرد و از سایر مسائل مختصِ یک فرهنگ یا سیستم حقوقیِ خاص، برای الگوبرداری در جهتِ ارائه خدمات مطلوب‌تر و سازمان‌یافته‌تر به افرادِ معلول و خانواده‌های آنها بهره بُرد. در پیوست کتاب، سازمان‌ها و مراکز معتبرِ بین‌المللی و وب‌سایت‌های آنها معرفی شده‌ است. این بخش می‌تواند منبعی غنی، به‌ویژه برای پژوهشگران و متخصصان باشد. در بخش واژه‌نامه، اصطلاحات و مفاهیم تخصصی به زبانی ساده تعریف شده‌اند.

معادل‌هایی که در این کتاب به‌کار رفته‌، مبتنی بر کتاب ارزشمندِ روان‌شناسی مرضی– تحولی، تألیف زنده‌یاد دکتر دادستان است. ممکن است برخی از معادل‌ها برای برخی خوانندگانْ ناآشنا باشد؛ به همین دلیل، واژگان انگلیسیِ آنها در پاورقیِ صفحات درج شده است. 

 خواندن کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خانواده‌ها، مربیان و متخصصانِ این حوزه.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان