دانلود و خرید کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم محمد نوفرستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم اثر محمد نوفرستی

کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم

معرفی کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم

کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم نوشته محمد نوفرستی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم

الگوهای اقتصاد کلان عموماً با این هدف ساخته می‌شوند که به عنوان ابزار مناسبی در تحلیل ساختاری، ارزیابی سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و پیش‌بینی، مورد استفاده قرار گیرند. ساخت چنین الگوهایی بر اساس مبانی نظری اقتصادی و با توجه به وی‍‍ژگی ساختار خاص یک اقتصاد صورت می‌گیرد. ادبیات اقتصادی شاهد گونه‌های متفاوتی از این الگوها است. در این میان دو نوع الگو، یکی الگوهای اقتصادسنجی کلانِ ساختاری (SMEM) و دیگری الگوهای تعادل عمومی پویای تصادفی (DSGE)، به صورت گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته و شهرت بسیاری را کسب نموده‌اند.

یک الگوی اقتصادسنجی کلانِ ساختاری، متشکل از مجموعه‌ای از معادلات رفتاری، اتحادی و روابط تعریفی است. ضرایب روابط رفتاری الگو به کمک روش‌های اقتصادسنجی برآورد می‌شوند و سپس الگوی تدوین شده به منظورهایی همچون تحلیل ساختاری، ارزیابی آثار تکانه‌ها و سیاست‌های اقتصادی و پیش‌بینی شرایط آتی اقتصادی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. الگوهای اقتصادسنجی کلان، سالیان درازی است، که مورد توجه خاص سیاست‌گذاران اقتصادی و محققان عرصه اقتصاد، قرار داشته است.

کتاب حاضر در دو جلد تنظیم شده است. جلد اول کتاب، سیر تحول الگوسازی در اقتصاد ایران را از زمان ساخت اولین الگوی اقتصادسنجی کلان برای اقتصاد ایران تا زمان حاضر (۱۳۹۷) به تصویر می‌کشد و روابط الگوهای تدوین شده را به منظور مطالعه و ایده دادن به الگوسازی معرفی می‌نماید. در جلد دوم کتاب، یک الگوی اقتصادسنجی کلان که با توجه به دانش روز در چارچوب همجمعی‌ـ تصحیح خطا به منظور ارزیابی پیامدهای سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تدوین شده است، به صورت مفصل تشریح می‌شود.

خواندن کتاب الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته اقتصاد مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰۴ صفحه

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان