دانلود و خرید کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده مجید زندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده اثر مجید زندی

کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده

معرفی کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده

کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده نوشته مجید زندی و مریم امیرحسینی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده

از ابتدای قرن جدید میلادی و به علت ملاحظه‌های فنی، اقتصادی و محیط زیستی، سهم تولید پراکنده انرژی الکتریکی، به خصوص با استفاده از منابع اولیۀ انرژی های تجدید پذیر همچون انرژی خورشیدی و انرژی بادی در سبد جهانی تولید برق چند برابر شده است. با توجه به نگرانی‌های جامعۀ جهانی در مورد افزایش دمای کره زمین و تقاضای روبه رشد انرژی از سویی و فراوانی منبع اولیۀ انرژی خورشیدی در بیشتر نقاط زمین در برابر کاهش ذخایر منابع اولیۀ انرژی هیدروکربوری، بهره گیری گسترده از انرژی خورشیدی برای تولید انرژی مصرفی موردنیاز بشر ضرورتی انکارناپذیر به نظر می‌رسد.

ازاین رو، انرژی خورشیدی منبع اصلی بیشتر انرژی‌های موجود در زمین، منحصر به فردترین نوع انرژی تجدید پذیر در جهان است . هم اکنون با توجه به رشد فناوری در ساخت تجهیزات تبدیل انرژی، تبدیل انرژی خورشیدی به دو شکل انرژی مصرفی حرارتی و الکتریکی نسبت به گذشته فراگیر شده است. در تبدیل آن به برق از تجهیزاتی به نام سیستم فتوولتاییک بهره می‌گیرند. چشم انداز آینده تولید برق، با توجه به فراگیرشدن سیستم‌های فتوولتاییک در آینده‌ای بسیار نزدیک و در بیشتر نقاط جهان، تغییر رویکرد تبدیل انرژی حرارتی سوخت‌های فسیلی به برق، به سوی به رهگیری از انرژی نورانی خورشید خواهد بود . لذا شناخت هرچه کامل‌تر و علمی‌تر انواع تکنولوژی‌های استفاده از انرژی خورشید و توسعۀ ساخت انواع مختلف سلول‌های خورشیدی در بالا بردن مشخصه‌های کارکردی آنها امری ضروری است. پژوهشگران به منظور بهینه سازی و بهبود عملکرد سیستم‌های فتوولتاییک، باید آزمایش‌هایی در محیطی شبیه سازی شده و با درنظر گرفتن تغییر شرایط محیطی ، ازجمله تابش، دما، رطوبت، گردوخاک و فشار انجام دهند. به مثابه راهکاری برای حل این مسئله، استفاده از شبیه‌سازهای خورشیدی پیشنهاد می‌شود که می‌تواند شرایطی کنترل شده و استاندارد را تأمین کند. با توجه به اهمیت انرژی خورشیدی به مثابه یکی از منابع قابل اتکای انرژی در حال و آینده، نگارش این کتاب براساس آخرین یافته‌ها و دستاوردها در این زمینه انجام شده است که گامی نوین در پیشرفت بیشتر فنی و اقتصادی سیستمهای خورشیدی است.

آنچه در این کتاب ارائه شده، موضوعاتی است که به آگاهی مهندسان و محققان این حوزه برای نگرشی نو به مقولۀ انرژی خورشیدی کمک خواهد کرد.

خواندن کتاب انرژی خورشیدی؛ انرژی پاک آینده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعۀ این کتاب برای افزایش توانمندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی انرژی و مهندسی برق در یادگیری بهتر دروس ارائه شده پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۲۰۰
تومان