دانلود و خرید کتاب نسبیت به زبان ساده دیوید مک ماهون ترجمه محمدعلی گنجعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نسبیت به زبان ساده اثر دیوید مک ماهون

کتاب نسبیت به زبان ساده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نسبیت به زبان ساده

کتاب نسبیت به زبان ساده نوشته دیوید مک‌ماهون است که با ترجمه محمدعلی گنجعلی منتشر شده است. کتاب نسبیت به زبان ساده برای دانش-جویان فیزیک نوشته شده است.

درباره کتاب نسبیت به زبان ساده

بیش از یک قرن از ظهور نظریه‌های نسبیت خاص و عام که توسط آلبرت اینشتین به دنیای علم معرفی شد می‌گذرد و سرانجام یکی از مهم‌ترین پیش بینی‌های این نظریه یعنی امواج گرانشی پس از یک تلاش بی‌وقفه از دانشمندان حوزه نظری و مهندسی کشف شد. کشف امواج گرانشی پنجره‌های نوینی به روی دانشمندان برای بحث و بررسی جنبه‌های مختلفی از گرانش و به طور خاص گرانش کوانتومی و سیاهچاله‌ها گشود. در حال حاضر تعداد زیادی از پژوهشگران حوزه فیزیک انرژی‌های بالا در زمینه‌های گرانش و شاخه‌های مرتبط با آن مانند گرانش کوانتومی، سیاهچاله‌ها و امواج گرانشی در حال بحث و بررسی چالش های موجود در این نظریه‌ها هستند. به طور مشخص، پیدا کردن یک نظریه کوانتومی از نیروی گرانش و سه نیروی بنیادی دیگر یعنی الکترومغناطیس، هسته‌ای قوی و هسته‌ای ضعیف از بزرگترین اهداف حال حاضر پژوهشگران فیزیک نظری است. ورود به این حوزه‌های بسیار هیجان انگیز از فیزیک انرژی‌های بالا نیازمند آموختن بعضی پیش زمینه‌های اساسی آنها است. در واقع برای آنکه بتوان در زمینه گرانش به پژوهش پرداخت باید دروس اساسی نظریه گرانش مانند گرانش نیوتنی، نسبیت خاص و نسبیت عام را فرا گرفت. در حال حاضر در حوزه آموزش نظریه‌های نسبیت به دانشجویان، کتاب‌های متعددی نوشته و منتشر شده است که هر کدام از این کتاب‌ها با توجه به رویکردی که در اندیشه نویسنده آن جهت آموزش این شاخه از علم وجود داشته است نقاط قوت و بعضاً ضعف هم دارد. کتاب و به طور کلی مجموعه “Demystified “با رویکرد آموزش و گسترش علوم به زبان ساده برای گروه‌هایی از دانشجویان که در ابتدای امر فراگیری علم فیزیک و یا حتی دانشجویان غیر فیزیک اما با دانش علمی مناسب نوشته شده است.

در این کتاب سعی شده است با حل مسئله با جزئیات محاسبه، راه را برای درک بهتر و آسان‌تر مفاهیم کتاب هموار سازد. کتاب “نسبیت عام به زبان ساده” در همین راستا پس از معرفی اولیه نسبیت خاص در فصل‌های ١ و ٢ و بعضی مقدمات ریاضی برای یادگیری نسبت عام در فصل های ٣ ،۴ و ۵، در فصل ۶ وارد اصول نسبیت عام و سپس در فصل ٧ به بیان معادلات نسبیت عام می‌پردازد. پس از آن، جواب‌های سیاهچاله را در فصل ٨ پیدا کرده و سپس در فصل ٩ تترادهای پوچ و رده بندی پتروف را معرفی می‌کند. در فصل ١٠ حل شوارتس شیلد و در فصل ١١ ویژگی‌های سیاهچاله‌ها و دسته بندی آنها را بررسی می‌کند. فصل ١٢ به کیهان شناسی اختصاص دارد. همچنین بعضی از موضوعات داغ به روز مانند امواج گرانشی در فصل ١٣ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب نسبیت به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان فیزیک پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۹ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان