دانلود و خرید کتاب مدیریت جهادی ابوالفضل صفیعی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت جهادی اثر ابوالفضل صفیعی‌پور

کتاب مدیریت جهادی

معرفی کتاب مدیریت جهادی

مدیریت جهادی؛ رویکردی نوین در سازمان های ایرانی کتابی به قلم ابوالفضل صفیعی‌پور است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب مدیریت جهادی؛ رویکردی نوین در سازمان های ایرانی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس نیاز انقلاب و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برخی نهادها، تأسیس و منشأ خدمات گوناگون و فراوانی برای جامعه به ویژه اقشار محروم شد. مدیریت بر این نهادها به سرعت به فرهنگ و سبکی از مدیریت مبدل گشت تا آنجا که ضمن برخورداری از جایگاه والای ارزشی و تقدسی در محافل علمی نیز به عنوان فرهنگ سازمانی پویا و سبک خاصی از مدیریت مورد توجه قرار گرفت.

این نهادها که از جمله ویژگی‌های برجسته آنها می‌توان به خدا محوری، دین‌مداری، ولایت‌ محوری، انعطاف‌پذیری، مردم‌گرایی، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد به دلیل حاکمیت دیوانسالاری سازمان‌ها دچار چالش و آسیب‌های جدی شد؛ زیرا نظام دیوانسالاری به دلیل ویژگی‌هایی که بر آن مترتب است، باعث شد نهادها که سازگار با ساختارهای منعطف و ارگانیک بود، به سمت عدم کارایی و اثربخشی کم سوق پیدا کند و بعضی از آنها منحل یا در دیگر سازمان‌ها ادغام شود و تعدادی نیز به مرور زمان کارکرد سازمانی پیدا کند. این وضعیت معلول علت‌ها و عوامل گوناگونی است که در این میان می‌توان به کاهش عملکرد، عدم انعطاف‌پذیری، تمرکز قدرت‌ها، ترجیح اهداف فردی به اهداف سازمانی، اطاعت بی‌قید و شرط از قوانین و مقررات، تقویت روحیه محافظه‌کاری و تملق، از بین رفتن روحیه استقلال کاری و سردرگمی ارباب‌رجوع اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان با بازنگری در طراحی ساختارهای سازمانی، به کارگیری آنها متناسب با ماهیت کارها و عملیات سازمان، کاهش میزان تصدی‌گری دولت، تأکید بر نقش نظارتی و سیاست‌گذاری و اصلاح نظام انتخاب و انتصاب مدیران و کارکنان از بروز جنبه‌های منفی دیوانسالاری جلوگیری کرد و فرهنگ و مدیریت جهادی را در سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های ایرانی توسعه و تداوم بخشید.

کتاب پیش‌روی، اثر گرانقدری است که به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوع مدیریت جهادی، رویکردی نوین در سازمان‌های ایرانی می¬پردازد. امید است استفاده از مطالب این کتاب به دانشجویان عزیز جهت ارتقای سطح کیفی پایان‌نامه‌هایشان کمک کند.

 خواندن کتاب مدیریت جهادی؛ رویکردی نوین در سازمان های ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان و پژوهشگران حوزه مدیریت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مدیریت جهادی؛ رویکردی نوین در سازمان های ایرانی

نهاد بهترین بستر برای اعمال مدیریت جهادی است. نهادها مثل هر سازمان دیگر برای پاسخ به نیاز جامعه تشکیل می‌شود و به ناچار با تغییر نیاز جامعه، تغییر می‌یابد و خود را با محیط تطبیق می‌دهد. نهاد باید بتواند محیط را دستکاری و در آن تغییر ایجاد کند. علم و هنر رهبری و واپایش فعالیت‌های دسته جمعی مبتنی بر مبارزه نه صرفاً در عرصۀ نظامی، بلکه در تمامی عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... برای دستیابی به اهداف راهبردی و کلان یک سامانه و رفع موانعی که در رسیدن به آن وجود دارد. الزاماً باید با یک مدیریت مبارز و جهادی این موانع و مشکلات را از سر راه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشت. تلاش بی‌وقفه در به کارگیری مؤثر و کنترل فعالیت‌های افراد مبتنی بر مبارزه در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... با نیت الهی، برای نیل به اهداف والای جامعه و رفع موانع موجود، «مدیریت جهادی» نام دارد (تنهایی، رحمانی ساعد و صبوری‌فر، ۱۳۹۵). به هر حال اینک که ضرورت جامعه ایجاب می‌کند تا مدیریت نهادی بر سازمان‌ها حاکم باشد، لازم است بیش از هر زمان دیگر نقاط قوت و چالش‌های فرا روی این رویکرد را بشناسیم و با شناخت کافی وضعیت موجود برای حفظ و گسترش این تفکر و بازیابی هویت نهاده‌ای مسخ شده در سازمان‌های کشور، تلاش کنیم؛ چرا که این انقلاب همان‌گونه که در مراحل آغازین، توانست بر اساس نیاز ساختارهای متناسب با خود را به شکلی خاص سامان دهد، لازم است و باید این ساختارها انقلابی‌تر از گذشته به کارکردهای آشکار و نهان خود بپردازند تا از سرعت رو به جلوی انقلاب کاسته نشود وگرنه در پیچ و خم دیوانسالاری حرکت آن کند و یا متوقف می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۰۰
تومان