دانلود و خرید کتاب هنر رهبری در سازمان ها لیلا رضالو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر رهبری در سازمان ها اثر لیلا رضالو

کتاب هنر رهبری در سازمان ها

نویسنده:لیلا رضالو
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر رهبری در سازمان ها

کتاب هنر رهبری در سازمان ها نوشته لیلا رضالو است. کتاب هنر رهبری در سازمان ها به شما یاد می‌دهد چگونه یک رهبر موفق باشید و بتوانید کسب و کارتان را مدیریت کنید.

درباره کتاب هنر رهبری در سازمان ها

رهبری فرآیندی آنچنان رمزآلود است که از زمان‌های دور مورد توجه افراد عادی، دانشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است. مردم جامعه در جستجوی رهبری بوده‌اند تا با تمسک به او از ظلمات زندگی خاکی به سرچشمه حیات جاودانگی رسند، و از سوی دیگر دانشمندان اغلب سعی داشتند جنبه‌ها و عوامل متفاوت رهبری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند تا شاید از این راه بتوانند ویژگی‌های رهبری مورد نیاز مردمان زمانه خویش را برشمارند.

جوهر بسیاری از اسطوره‌ها و افسانه‌های ملل مختلف حضور، کاردانی و قدرت تصمیم رهبرانی شجاع و زیرک بوده است که توانستند در لحظاتی حساس، ملت‌ها، گروه‌ها و سازمان‌ها را از لبه پرتگاه حوادث به سلامت عبور داده و به سرمنزل مقصود برسانند. تاثیر رهبری آنچنان قاطع و پر اهمیت است که اغلب در ذهن آدمی جائی برای اندیشیدن به سایر عوامل توفیق یا شکست باقی نمی‌گذارد.

همچنین، مشهورترین و کهن‌ترین شیوه ایجاد انگیزه در مردمان استفاده از تشویق و تنبیه بوده است. ترس از تنبیه و امید به پاداش، یا بیم و امید، فرهنگ انسان‌ها را رقم زده است. و تاریخ و ادبیات کلاسیک جهان پر از توضیح و تبیین این پدیده است. برخی از مصادیق تشویق‌های ممکن در سازمان عبارتند از: افزایش حقوق، ارتقا، پاداش و احترام؛ و تنبیه طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد از جلوگیری از تشویق‌ها تا کاهش حقوق، انتظار خدمت و اخراج. ناکافی بودن نظام سنتی تشویق و تنبیه همیشه تا حدودی مورد توجه بوده، لیکن در اوایل قرن بیستم، رهبران معتقد شدند که این نظام، پاسخگوی پیچیدگی فزاینده سازمان ها نیست.

پیش از جنگ جهانی اول با رشد و پیشرفت دانش روان‌شناسی رهبران و مدیران امیدوار شدند که این دانش می‌تواند به آنها یاری کند تا بتوانند تمام امکانات بالقوه کارکنان خود را به فعل در بیاورند. از این جهت روان‌شناسی کاربردی در این زمان مورد توجه قرار گرفت و از تئوری‌ها و یافته های روان شناسان در انتخاب و انتصاب افراد خصوصاً در نیروهای نظامی استفاده به عمل آمد. اما پس از جنگ جهانی دوم نهضت‌های آزادی‌خواهی، لیبرالیسم، رفاه اقتصادی و آموزش موجب گردید تا کارکنان صنایع از طریق حرکت‌های جمعی و با کمک اتحادیه‌ها بتوانند نظام کار را تعدیل نموده و اعمال بسیاری از تنبیهات را مشکل یا غیرممکن سازند. این تغییرات به وجود آمده کار رهبران را مشکل‌تر ساخته بود. بدین معنی که ترس از اخراج و محرومیت کاهش یافت و تاثیر عمده تشویق‌های مادی رنگ خود را از دست داد. این وضعیت ضرورت مطالعه و پژوهش رهبری و رهبری سازمانی را بیش از پیش مطرح نمود، زیرا یکی از راه‌حل‌های پراهمیت و شگفت‌انگیز انگیزش کارکنان، استفاده از رهبری اثربخش است. رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می‌کند عنوان بسیار مشهوری در مبحث مدیریت منابع انسانی است و از آنجا که موضوع رهبری، انسانها را طی اعصار گوناگون مفتون خود کرده است، تعاریف فراوانی از آن شده است. رهبران در سازمان‌ها نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند. ایفای این نقش است که سازمان را به پله های بالاتر می‌برد (از خوب به عالی) و رهبران سازمانی را نسبت به مدیران، متمایز می‌کند. اینها همه مواردی هستند که در کتاب‌ها و مراجع، توسعه رهبری بسیار مورد توجه و تاکید قرار دارند. اما راستی هنر رهبری در سازمان‌ها را چگونه می‌توان ایفا کرد؟  

این کتاب سعی دارد راه و روش و اصول رهبری برای هدایت یک مجموعه تا رسیدن به موفقیت را تحلیل کند.

خواندندن کتاب هنر رهبری در سازمان ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان