دانلود و خرید کتاب خورشید طلایی: تاریخچه گیتار و زندگینامه نوازندگان بنام گیتار جهان نیکو زهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خورشید طلایی: تاریخچه گیتار و زندگینامه نوازندگان بنام گیتار جهان اثر نیکو  زهادی

کتاب خورشید طلایی: تاریخچه گیتار و زندگینامه نوازندگان بنام گیتار جهان

نویسنده:نیکو زهادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خورشید طلایی: تاریخچه گیتار و زندگینامه نوازندگان بنام گیتار جهان

نیکو زهادی( -1345)، پژوهشگر است. این کتاب پس از بررسی تاریخچه گیتار، زندگینامه شماری از نوازندگان بنام گیتار جهان را برمی‌شمرد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «روایت‌های متفاوتی در مورد تاریخچه گیتار وجود دارد عده‌ای بر این عقیده‌اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته است و عده‌ای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری که بوسیله رومی‌ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است. گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود-چوب) و بربط است. گفته می‌شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رایج شد. در زمان حکومت اسلام در اروپا، این ساز توسط زریاب دارابگردی و چند تن از شاگردانش به آندلس برده شد. در آن زمان به گیتار، کیتارا یا قیتارا می‌گفتند و نام کنونی آن برگرفته از همین نام است. در واقع وجود پسوند تار در نام گیتار می‌تواند موید این باشد که گیتار سازی ایرانی است. زریاب در ابتدا در اسپانیا شروع به آموزش گیتار کرد. در آن زمان اسپانیایی‌ها خود سبکی غنی بنام فلامنکو داشتند که با سازهایی از جمله کاستانت، کاخون با همراهی پالماس، بایلا (رقص فلامنکو) و کانته (آواز فلامنکو) نواخته می‌شد.»

نظرات کاربران

MAYSAM ZAERI
۱۳۹۶/۰۳/۳۱

کتابی که خوندنش یک ساعت بیشتر طول نمیکشه نباید این تعداد اشتباه تایپی داشته باشه لطفاً بیشتر برای مخاطب هاتون ارزش قائل باشید.

Fatemeh.Idealistic
۱۳۹۵/۰۸/۰۱

خیلی عالی بود.من تقریبا اطلاعاتی درمورد گیتار داشتم و با خوندن این کتاب اطلاعاتم کامل تر شد

Hesam
۱۳۹۵/۰۶/۱۱

کتاب خوبی بود به نظرم مرسی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
طیف وسیعی از علاقمندان سبکهای موسیقی را ارضا‌ می‌نماید که این موضوع گیتار را پر طرفدارترین ساز معاصر نموده است که در نتیجه گونه‌های متفاوتی از آن به وجود آمده و هم اکنون جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد.
Abas

حجم

۱۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۱۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان