دانلود و خرید کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها فرهاد درویشی سه‌تلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها اثر فرهاد درویشی سه‌تلانی

کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها

معرفی کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها

کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها اثر فرهاد درویشی سه‌تلانی است که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است. هفتاد و پنجمين اثر منتشـر شـده مركـز مطالعـات و تحقيقات جنگ است. اين كتاب پس از اولين انتشار در سـال ۱۳۸۶بـا اقبـال محققان و علاقه‌مندان به مباحث جنگ ايران و عراق مواجه شد و نسـخه‌هـای چاپ اول آن در سه ماه به اتمام رسيد و در سال ۱۳۸۷ سه بـار تجديـد چـاپ شد و در سالهای ۱۳۸۸،۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ چاپ‌های پنجم تا هفتم آن منتشـر شد، هم اكنون نيز چاپ هشتم منتشر می‌شود.

 درباره کتاب جنگ ایران و عراق

جنگ ايران و عراق يكی از مهمترين و تأثيرگذارترين رخدادهای قرن بيستم محسوب می‌شود. اين جنگ در بحرانی‌ترين كانون جهان يعنی خاورميانه به وقوع پيوست و به مدت هشت سال طول كشيد. نبردهای سخت و دشوار نيروهای ايرانی با قوای متجاوز كه عمدتاً با پيروزی ايران همراه بود، به تقويت حضور نظامی ابرقدرت‌ها به ويژه امريكا در خليج فارس منجر شد. حضور اين نيروها در خليج فارس و حمايت و پشتيبانی آنان و اكثر كشورهای عربی خاورميانه از عراق و همچنين نقش خبری ـ تبليغی رسانه‌های غربی در همراهی با عراق، اين جنگ را به مهمترين رخداد يكصد ساله اخير در جهان تبديل كرد. 

 اهميت جنگ ايران و عراق بسياری از كارشناسان داخلی و سياسی را واداشت تا اين رخداد عظيم را از زوايای گوناگون بررسی كنند. در اين مسير تلاش شد ماهيت، زمينه‌ها، حمايت‌ها، تأثيرات و نتايج جنگ مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد، ليكن به رغم بررسی‌هايی كه تاكنون در اين باره انجام شده، باز هم سؤالات و ابهاماتی در اذهان عموم مردم وجود دارد كه بايد به آنها پاسخ گفت.

از آنجايی كه بخشی از اين پرسش‌ها و ابهامات از ذهن جستوجوگر جوانان كشور تراوش می‌نمايد و همگی صادقانه و برخاسته از طينت پاک آنان است، ضرورت دارد پاسخ به اين پرسش‌ها در عين دقيق و واقعی بودن، ساده و روان و به دور از سمت و سوی تبليغی باشد و اين همان هدفی است كه تدوين كنندگان اين كتاب آن را دنبال می‌كنند. 

تلاش شده كه پاسخ‌ها در این کتاب با استفاده از منابع دست اول و نظريات كارشناسان سياسی و نظامی كشور و به دور از فضای تبليغی تهيه و ارائه شود. علاوه بر اين، مركز مطالعات و تحقيقات جنگ در سال ۱۳۷۹ با همت عليرضا لطف‌الله‌زادگان كتاب مختصری به نام پاسخ به ابهامات حاوی ۳۳ سؤال و پاسخ آنها درباره جنگ ايران و عراق منتشر كرده بود. اين كتاب تا سال ۱۳۸۴ سيزده بار تجديد چاپ شد و تعداد نسخه‌های منتشر شده آن به حدود ۱۴۰۰۰۰ نسخه رسيد.

با توجه به اشتراک برخی سؤالات و پاسخ‌های كتاب پاسخ به ابهامات و مطالبی كه برای كتاب جديد آماده شده بود و همچنين مكمل بودن بخش‌های ديگری از مطالب دو كتاب، مركز مطالعات تصميم به ادغام كتاب مذكور با كتاب جديد گرفت كه اين كار با تلاش حميدرضا فراهانی به نتيجه رسيد.

در نهايت، مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌ها در هفت فصل شامل ابعاد تاريخی نظامی؛ سياسی؛ اقتصادی؛ مديريت و رهبری؛ تبليغی، فرهنگی ؛ نتايج و پيامدها سازماندهی و تنظيم گرديد و مطالب تكميلی (اصطلاحات نظامی؛ فهرست عمليات‌ها، توافق‌نامه و عهدنامه الجزاير و قطعنامه ۵۹۸ ) نيز در بخش ضمائم گنجانده شد و فهرست منابع مورد استفاده در پايان كتاب درج گرديد. 

خواندن کتاب جنگ ایران و عراق؛ پرسش ها و پاسخ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ و مباحث مربوط به جنگ ایران و عراق مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه