دانلود و خرید کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی حجر اردستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی اثر حجر اردستانی

کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی

معرفی کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی

کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی،‌جلد چهارم اثری است که به همت حجر اردستانی در انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است. این مجموعه دربردارنده نگاه امام خمینی (ره) به جنگ تحمیلی است.

درباره مجموعه دفاع مقدس در بیانات امام خمینی

مكاتب و انقلاب‌ها با رهبران آن‌ها شناخته می‌شوند و بدون نام پرآوازه آنان، ناشناخته می‌مانند: اسلام (حضرت محمد (ص))، مسیحیت (حضرت عیسی(ع)) یهود (حضرت موسی (ع))، ماركسیسم (ماركس)، انقلاب كمونیستی شوروی (لنین)، انقلاب چین (مائو)، انقلاب الجزایر (بنبلا)، فاشیسم (موسولینی)، نازیسم (هیتلر) و ... . اگر اسلام بدون پیامبر ناشناخته است، انقلاب اسلامی‌ نیز بی‌نام امام خمینی(ره)، نه در داخل و نه در جهان فروغی ندارد. انقلاب اسلامی‌ ایران در دوره تاریخی خود، از پیدایش تا پیروزی از استقرار نظام جدید تا پشت سر گذاشتن تجاوز عراق و دوران دفاع مقدس مرهون اندیشه، دیدگاه‌ها، تدابیر، تصمیمات و رهبری حضرت امام خمینی(ره) است. در طول دوران دفاع مقدس، امام خمینی توانست با تلفیق آموزه‌های وحیانی، الگو‌های تجربه شده تاریخ اسلام، كربلا و عاشورا، و نیز با توجه به تحقیر تاریخی ملت ایران در دوران تاریخ معاصر و سلطه قدرت‌های بزرگ بر جهان اسلام، گفتمان هویتی اسلام انقلابی را در عرصه‌های نبرد و در مقابل نظام سلطه جهانی به معرض نمایش بگذارد و با جوانان و آحاد مردم ایران از ارزش‌ها و تمامیت ارضی كشور دفاع نماید. این دفاع، كه با سختی‌ها و مرارت‌های ملی كم نظیر همراه بود، موجب شد كه ایران با اتكا بر توانایی‌های بومی‌ و تجربه بشری و نیز با رشادت و شهادت طلبی فرزندان خود، حیات جدیدی را آغاز نموده و تولد ایران جدید را نوید دهد.

به رغم تأثیر انقلاب اسلامی‌ در تاریخ جدید ایران، دفاع مقدس خاستگاه رفتار نوین ملی و بن‌مایه تبدیل حكومت به حاكمیت در پایان جنگ بود؛ زیرا پس از سقوط پهلوی دوم، و نفی سلطه خارجی و استبداد داخلی، امریكا به همراهی قدرت‌های بزرگ و متحدین منطقه‌ای درصدد حفظ سلطه خود بر حاكمیت ایران برآمد، اما پس از هشت سال دفاع مقدس كه امام خمینی و رزمندگان، طلایه داران آن بودند، حاكمیت تاریخی و از دست رفته ایران، بازگشت و تثبیت گردید و استقلال و آزادی به معنای واقعی در جمهوری اسلامی‌ تجلی یافت. مجموعه دفاع مقدس در بیانات امام خمینی در تلاش برای بیان دیدگاه‌ها و رهنمود‌های رهبر كبیر انقلاب اسلامی‌ درباره موضوعات مختلف جنگ تحمیلی است.

خواندن مجموعه دفاع مقدس در بیانات امام خمینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دفاع مقدس در بیانات امام خمینی؛ خاورمیانه و کشورهای اسلامی

گرفتارى مسلمين اين است كه بـا داشـتن ايـن همه ذخاير، اين همه اراضـى و دارا بـودن يـك ميليارد - تقريباً - جمعيت، بـه واسـطه كجـروى يك دسته اقليتى كه در رأس واقع شدهاند، بايد مطيع قدرتهاى بزرگ باشد. حالا كه ايران از اين قيد اسارت بيرون آمده است و با مشت در دهان امريكا و سـاير قدرت‌ها كوبيده است و آنها را بيرون كرده است از كشور خـودش و روحـانى و دانشگاهى، ارتشى و ژاندارمرى و ملت همه با هم منسجم شده انـد و نخواهنـد گذاشت كه قدرت‌هاى ديگرى در اينجا دخالت كند، اين البته بر ذائقه آن آخوندى كه جيره خوار امريكـا و پيونـدهاى امريكاسـت تلـخ اسـت و در ذائقـه بعـض حكومتهايى كه دست نشانده هستند تلخ است و با همه قـدرت دارنـد جـديت مى‌كنند كه اين انسجام را از بين ببرند و اين وحدت كلمه را از بين ببرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه