دانلود و خرید کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک سجاد شکوهیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک اثر سجاد شکوهیار

کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک

کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک؛ تئوری‌ها و کاربردها نوشته دکتر سجاد شکوهیار و دکتر آناهیتا صفاجو است. مدیریت زنجیره تامین الکترونیک را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک

لجستیک و مدیریت زنجیرهٔ تأمین بخش جدایی‌ناپذیر در هر نظام اقتصادی و نهاد هر کسب و کاری است. امروزه با گسترش و ارزیابی کسب و کارهای الکترونیک، مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین الکترونیک به عنوان یک چالش نسبت به بخش سنتی مطرح است.

مدیریت زنجیره تأمین شامل مدیریت بر تمامی فرآیندهای کسب و کار از جمله تأمین، تولید، انبارداری، توزیع و تکمیل سفارشات، بازاریابی، فروش و... است. این کتاب در صدد ارائهٔ مفاهیم حیاتی آکادمیک و ایجاد یک دید واقع‌بینانه نسبت به مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک و لجستیک الکترونیک برای دانشجویان، محققان و افراد شاغل است.

 این کتاب به مفاهیمی مانند  مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین الکترونیک (معرفی مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین الکترونیک، تئوری‌ها، یکپارچگی و هماهنگی زنجیره تأمین الکترونیک، فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و مدیریت زنجیره تأمین)، المان‌ها و عناصر مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین الکترونیک (مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت روابط با تأمین‌کنندگان، برنامه‌ریزی منابع و ...)، استنتاج طرح کسب و کار جهت تحقیقات آتی مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین الکترونیک (رایانش ابری در مدیریت زنجیره تأمین، ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات روی مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک، کاربرد زنجیره تأمین الکترونیک و...) به دست آوردن حمایت محققان آینده (اول از همه دانشجویان مدیریت و کسب و کار، علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی، زنجیره تأمین و لجستیک، محققان حوزه‌های مذکور و شاغلان در بخش‌های سیستم‌های لجستیک سازمان‌ها یا حمایت‌کنندگان سرویس‌های لجستیک) می‌پردازد.

خواندن کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت زنجیره تامین الکترونیک

 زنجیره تأمین و مدیریت آن

امروزه سازمانها اغلب به شکل موجودیت‌های (واحدهای) مستقل محسوب نمی‌شوند، بلکه بخشی از شبکه‌های چند سازمانی و چند پله ای، یعنی زنجیره‌های تأمین هستند که کالاها و خدمات را به مشتری نهایی ارایه می‌دهند. بنابراین زنجیره تأمین سیستمی است متشکل از: تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، خرده فروشان و مشتریان. برای زنجیری تأمین تعاریف متفاوتی بیان شده است که همه از حیث معنایی به یک مفهوم واحد اشاره کرده‌اند.

در ادامه به برخی از این تعاریف اشاره شده است: 

زنجیره تأمین عبارت است از، مجموعه‌ای از فعالیت‌های متصل به هم، که متمرکز بر طراحی، هماهنگی، کنترل مواد اولیه، قطعات و محصول نهایی از تأمین‌کنندگان تا مشتریان.

زنجیره تأمین عبارت است از، تبادل اطلاعات مربوط به نیازمندی‌های بازار، توسعه محصولات جدید، کاهش تعداد تأمین‌کننده برای سازندگان.

زنجیره تأمین شامل مجموعه عناصر تأمین‌کنندگان، تهیه‌کنندگان سرویس لجستیک، سازندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان است که جریان‌های مربوط به مواد خام، محصولات و اطلاعات در بین این عناصرجاری است.

زنجیره تأمین، یک زنجیره خارجی از کل زنجیره تبادلات از مبدا (تأمین مواد خام) تا درون سازمان‌های گوناگون است که در آن استخراج و پردازش بر روی مواد خام، ساخت، مونتاژ، توزیع و در نهایت فروش به مشتری نهایی صورت می‌گیرد.

زنجیره تأمین بر تمام فعالیت‌های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحلهٔ خام تا تحویل به مشتری و نیز جریان‌های اطلاعاتی مرتبط با آن را شامل می‌شود. 

یک زنجیرهٔ تأمین، زنجیره‌ای از فعالیت‌ها از مواد خام تا مشتری است. توصیف کلاسیکی از آن عبارت است از «از مزرعه تا چنگال». یک زنجیره تأمین متداول شامل فعالیت‌هایی از قبیل یافتن منابع، انتقال مواد خام برای پردازش، انتقال کالای فرآیند شده برای انبار، انتقال مجدد جهت بسته‌بندی، بسته‌بندی کالا، انتقال کالای بسته‌بندی شده به مرکز توزیع، انتقال کالای نهایی به خرده‌فروش‌ها و مشتریان نهایی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۴۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۷۹,۳۰۰
تومان