دانلود و خرید کتاب چراغ راه بیژن امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چراغ راه

کتاب چراغ راه نوشته بیژن امیری و محمدحسین مستشاری است. کتاب چراغ راه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) راه حقیقت را پیدا کنیم.

درباره کتاب چراغ راه

از ابتدای نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ که ریشه‌های نظام استبداد به لرزه در آمد و امام خمینی(ره) در همان ابتدای نهضت سربازان خود را نوزادان در گهواره نامید که در آینده این انقلاب را به ثمر خواهند رساند و پاسدار این نهضت (که از نظر امام خمینی (ره) امتداد نهضت سرخ عاشورای حسین(ع) است) می‌مانند تا امروز که ۴۰ سال گذشته است و در بلوغ انقلاب جهان شمول اسلامی ایران هستیم، انقلاب فراز و فرودهایی داشته که باعث شکوفایی این راه اسلام ناب و راستین گردیده است؛ حوادثی همچون جنگ تحمیلی ۸ ساله، فتنه‌هایی گوناگون و فشارها و تحریم‌های اقتصادی، مباحث ایران هراسی و مسئله هسته‌ای و... که با درایت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) از این مسائل با موفقیت عبور نموده و باعث تحکیم هرچه بیشتر انقلاب شده است.

امروزه با توجه به تهاجم‌های گسترده دشمن در حیطه‌های گوناگون جنگ نرم و رسانه‌ای تحریم‌های اقتصادی خروج از برجام، ایجاد فتنه‌های گوناگون، تحریک کشورهای همسایه ایران که آلت دست امپریالیسم هستند، شاهد نبرد حق علیه باطل هستیم که در یک رو انقلاب شکوهمند اسلامی و محور مقاومت و در سوی دیگر جبهه باطل امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا و اقمارش هستیم لذا بر ما به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی است که برای مواجهه با دشمن به یک چراغ راه و قطب نمای حرکت متوسل شویم تا با پیروی از آن راه حق را از باطل شناخته و به نبرد با جبهه باطل بشتابیم، در این راه پر فراز و نشیب چراغ راه الگو قرار دادن بیانات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) عزیز است که سعی گردیده با گردآوری بیانات ایشان نسبت به موضوعات مهم وگوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... به عنوان چراغ راه و قطب نمای حرکت در راه بصیرت افزایی نسبت به شناخت مسیر صحیح اقدام نماییم. و با چراغ راه که همان بیانات امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) عزیز است دچار خطا در شناخت مسیر نشویم. این کتاب چراغ راه مسیر انقلاب است. 

خواندن کتاب چراغ راه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان انقلابی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چراغ راه

مولفه‌های انقلابی ‌بودن از دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(حفظه‌الله)

مولفه‌های انقلابی بودن

۱- پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی: منظور از اسلام ناب‌ محمدی همان‌ اسلام حقیقی و اصیلی است که از موسس آن، پیامبر اکرم(ص) بی هیچ پیرایه و آرایشی‌ به‌ امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) و پس از آن حضرت به دیگر معصومان منتقل شد و در قول‌ و عمل‌ و در‌ عقیده و رفتار به آن پایبند بودند و از آن بزرگواران نسل به نسل و دست به‌ دست‌ گشت تا به امت مسلمان در عصر حاضر رسید. اسلام ناب محمدی مکتبی‌ جامع‌ است‌ و تمام حوزه‌های فردی و اجتماعی را شامل می‌شود و برای آن برنامه دارد. در نقطۀ‌ مقابل‌ اسلام ناب محمدی(ص)، اسلام آمریکایی قرار دارد. اسلام آمریکایی خود دو گروه‌ را‌ شامل‌ می‌شود: ۱. اسلام متحجر ۲. اسلام سکولار. پشتیبان اصلی این دو گروه، استکبار جهانی و قدرت‌های مادی‌اند که‌ در‌ «ایجاد‌» یا «راهنمایی و جهت‌دهی» یا «کمک‌رسانی و پشتیبانی» از آن‌ها، نقش اصلی را ایفا‌ می‌کنند‌. امام خمینی(ره) در تمایز اسلام ناب از اسلام آمریکایی شاخص‌هایی را بیان می‌کنند، از جمله اینکه اسلام ناب‌ را‌ «اسلام پابرهنگان زمین»، «اسلام مستضعفان»، «اسلام رنج‌دیدگان تاریخ»، «اسلام عارفان مبارزه‌جو» و «اسلام پاک‌طینتان‌ عارف‌» و اسلام آمریکایی را «اسلام سرمایه‌داری‌»، «اسلام‌ مستکبران»، «اسلام‌ مرفهین‌ بی‌درد‌»، «اسلام منافقان»، «اسلام راحت‌طلبان» و «اسلام فرصت‌طلبان‌» معرفی‌ می‌نماید(روح الله موسوی خمینی، بی‌تا، ج ۲۱: ۱۱)

ب) محور بودن مردم در انقلاب. محور‌ و اساس‌ انقلاب اسلامی ایران مردم‌اند. همراه شدن‌ مردم با اسلام در‌ این‌ کشور، جمهوری اسلامی را شکل‌ می‌دهد‌. منظور از محور بودن مردم در انقلاب در مواردی چند خلاصه می‌شود؛ در‌ انقلاب‌ اسلامی ایران: یک‌، مقاصد برای‌ مردم‌ است‌؛ دو، هدف‌ها متعلق‌ به‌ مردم است؛ سه‌، منافع‌ مال‌ و ملک مردم است؛ چهار، اختیار در دست مردم است؛ پنج، رأی مردم، خواست مردم‌، حرکت‌ مردم، عمل مردم، حضور مردم و شرافت‌ مردم‌، نقطۀ کانونی‌ این‌ انقلاب‌ است. بنابراین، تمام خدمات‌ انقلاب برای مردم است. توجه به مردم و خدمت به آنان یکی از اندیشه‌های محوری اسلام‌ ناب‌ محمدی(ص) است. پیامبر در مورد احساس‌ مسئولیت‌ نسبت ‌به ‌وضع‌ مردم‌ و به‌طور ‌خاص‌ مسلمانان می‌فرماید: «هرکس‌ صبح‌ کند درحالی‌که به امور مسلمانان اهتمام نمی‌ورزد، از آن‌ها نیست و هرکس صدای فریاد مردی را بشنود‌ که‌ مسلمانان‌ را به یاری می‌طلبد و او را اجابت‌ نکند‌، به‌طور ‌قطع‌ مسلمان‌ نیست.»(کلینی‌، ۱۳۶۲، ج۲: ۱۶۴)

۲- مردمی بودن انقلاب: مردمی بودن انقلاب از مبانی اصلی انقلاب است که فصل تمایز این نظام با دیگر نظام‌هاست. این انقلاب برای منافع گروه یا اشخاص خاصی شکل‌ نگرفته است بلکه با حرکت مردم و برای مردم و تحقق عدالت اسلامی به وقوع پیوست. امام خمینی(ره) می‌فرماید: «ما می‌خواهیم یک حاکمی در همه ایران اگر إن‌شاء‌الله موفق بشوند مسلمین، در‌ همۀ‌ ممالک اسلامی یک حکومت باشد این‌جوری. یک حکومت باشد که مال مردم را نخورد. یک حکومت‌ باشد که برای قانون متواضع باشد، یعنی سر پیش قانون فرود بیاورد، قانون‌ هرچه‌ گفت قبول بکند، نه اینکه قانون برای مردم عادی باشد، قدرتمندها از قانون مستثنا باشند»(روح الله موسوی خمینی بی‌تا، ج۴: ۳۲۹)

ج) اعتقاد به پیشرفت، تحول‌، تکامل‌ و تعامل با محیط: مبتنی‌بر آموزه‌های‌ قرآنی‌، تغییر مثبت یا منفی هر ملتی از درون خود آن‌ها و براساس خواست و ارادۀ آن‌ها منشأ می‌گیرد: «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا‌ ما‌ بِأَنْفُسِهِمْ(رعد: ۱۱)؛ خداوند‌ سرنوشت‌ هیچ قوم(و ملتی) را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه خود آن‌ها تغییر دهند.»(مکارم شیرازی، ۱۳۷۱، ج۱۰: ۱۴۵)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان