دانلود و خرید کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه مصطفی برزوئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه اثر مصطفی برزوئی

کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه

معرفی کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه

حال بچه های دهه ۶۰ خوبه اثر مصطفی برزوئی یکی از کتاب های مجموعه فانتزی‌های دوست‌داشتنی است که در انتشارات بامک به چاپ می‌رسد.

درباره کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه

داستان زندگی ده شصتی‌ها مشابه هم هست سختی جنگ تحریم کمبود دمپایی پلاستیکی، دفترهای کاهی و خیلی چیزهای دیگر، اما لذت دیدن کارتون هاچ زنبور عسل، پینوکیو و بازی با توپ‌های پلاستیک راه‌راه، عروسک‌های پارچه‌ای، شیرهای شیشه‌ای و تلفنهای سکه‌ای‌اش را نمی‌توان از خاطر برد.

با گسترش شبکه‌های اجتماعی و در کنار آن مستندهای تاریخی، چند سالی است که توجه حافظه جمعی، آرام آرام به سمت دلخوشی‌های نسل دهه‌های گذشته درحرکت است. دهه شصت برای جامعه ایرانی با نوعی نوستالژی عمیق همراه است، این دوران در درجه نخست با آثار و تولیدات رسانه‌ای و در درجه دوم با اشیای رایج خاطره‌انگیز معنا می‌شود. در این روایت، دهه شصت یعنی علی کوچولو، خانواده دکتر ارنست، اوشین، دختری به نام نل، پت و مت، بازم مدرسه‌ام دیر شد، بیسکویت مادر، شامپو تخم‌مرغی داروگر، دفتر مشق تعاونی، کیهان بچه‌ها، پاک‌کن دورنگ سلیکون و غیره.

مجموعه حاضر نگاهی دلنشین از پنجره طنزاست به کتاب‌های درسی آن دوران و خاطره‌بازی با همه لذت‌هایی که دهه شصتی‌ها در کنار هم تجربه کردند.

امید که با ورق زدن این دلنوشته‌های مهربانانه، لبخندی به زیبایی لبخند کودکی‌تان نقش بندد و و لحظاتی خوش داشته باشید.

خواندن کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر اهل خاطره‌بازی با چاشنی طنز هستید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

بخشی از کتاب حال بچه های دهه ۶۰ خوبه

کوکب خانم زن عباس است. او زن پاکیزه و با سلیقه‌ای است. او قبلا سطل شیر را در جای خنک نگاه می‌داشت. روی سطل پارچه‌ای می‌انداخت تا گرد و خاک بر آن ننشیند و پاکیزه بماند.

ِ کوکب خانم هر روز از شیر گاو چیزی درست می‌کرد. گاهی به آن مایۀ پنیر میزد و پنیر درست می‌کرد. گاهی مایۀ ماست میزد و ماست میبست و از ماست کره می‌گرفت، اما این روزها که دیگر کسی از این کارها نمی‌کند.

روزی عده‌ای از فامیل‌ها سرزده به خانه کوکب خانم آمدند، اما کوکب خانم حتی تخم‌مرغ هم نداشت که برای آنها نیمرو درست کند، آخر هنوز وسط ماه بود و هنوز یارانه‌ها را واریز نکرده بودند

کوکب خانم گفت: شوهرم عباس آقا در کارخانه‌ای کار می‌کرد. چند ماه قبل از عید کارخانه ورشکست شد و تعداد زیادی از نیروهای خود را اخراج کرد. عباس آقا هم جزو همان افرادی بود که از کارخانه اخراج شدند

نظرات کاربران

نسل سومی
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

ترکیب قشنگیه دست نویسنده درد نکنه میشد ترکیب رو در داستان های مختلف بهتر ترکیب کرد اما به عنوان اولین کتاب به این سبک قشنگ بود واقعا انگار سوار یک تونل شدی و رفتی‌دهه شصت حس‌روحی‌خوبی‌داره موفق‌باشید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۴,۴۰۰
تومان