دانلود و خرید کتاب قصه یلدا (۱۱)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قصه یلدا (۱۱)

این کتاب یازدهمین جلد از مجموعه قصه یلدا نوشته گروه نویسندگان است که در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد، گسترده‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان را دارد و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی‌های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

درباره مجموعه فرهنگ قصه‌شناسی یلدا

قصه و قصه‌گویی ابزاری است برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ و نیز راهی است برای آشنا شدن با دیگر فرهنگ‌ها. پرداختن به فرهنگ‌های بومی و خرده ‌فرهنگ‌ها و انتقال مفاهیمی چون دوستی، خردورزی، بخشش، مهرورزی، دشمنی و...را به راحتی می‌توان از طریق قصه منتقل کرد وعجب آن‌که این طریق ازهرروش دیگری ماندگارتر و به یاد ماندنی‌تر است. کم نیست قصه‌ها و حکایت‌هایی را که پس از ده‌ها سال هنوز به یاد داریم و آن‌ها را در ذهن و ضمیر خود، ناخواسته ذخیره کرده‌ایم.

ایران ما، به یمن فرهنگی دیرپا و برخوردار از خرده ‌فرهنگ‌های بسیار غنی، بی‌هیچ تردیدی گنجینه‌ای است از قصه‌ها و حکایات بی‌شمار رنگارنگ و گونه‌گون که هرکدام به تنهایی از بینش و دانشی عمیق حکایت می‌کند و تجربه‌ای بس ارزشمند را در خود نهفته دارد. از این‌ رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر آن شد تا با کمک جمعی از اساتید و بزرگان حوزه قصه‌‌شناسی دست به جمع‌آوری و گزینش قصه‌های این سرزمین از گوشه و کنار آن بزند که نتیجه‌ آن کاری‌ شد سترگ و مانا به نام «فرهنگ قصه‌شناسی‌ یلدا» که در شانزده جلد اینک پیش روی شما قراردارد.

این مجموعه که مشتمل بر بیش‌ از هشت‌هزار قصه از سراسر ایران است، علاوه بر خلاصه‌ هر قصه که در صفحه‌ای‌ جداگانه آمده، منبع، ناشر آن، راوی و دیگر اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران این حوزه را با خود دارد که می‌تواند به یافتن اصل قصه کمک شایانی کند.

این مجموعه با در برداشتن بیش از هشت‌هزار روایت شفاهی از قصه‌های به ثبت ‌رسیده ‌ایرانی، اولین و بزرگترین منبع پژوهشی است که به این حجم و گستردگی با محوریت قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی به دوست‌داران فرهنگ ایران تقدیم شده است.

برای معرفی هر روایت نزدیک به چهل شناسه درنظر گرفته‌ شده است که در این مجموعه، شانزده شناسه شامل: نام روایت، خلاصه ‌روایت، نام راوی، منبع روایت، گردآورنده، ناشر، تاریخ نشر، محل نشر، نوبت چاپ، بن‌مایه‌های روایت، شخصیت‌های انسان، شخصیت‌های غیرانسان، پیام اصلی، پیام‌های فرعی، گروه سنی مخاطب آورده شده.

این مجموعه کتاب برای پژوهشگرانی که می‌خواهند در زمینه ادبیات عامیانه و شناخت و معرفی قصه‌ها پژوهش کنند کتابی کارآمد است.

خواندن مجموعه فرهنگ قصه‌شناسی یلدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه قصه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان