دانلود و خرید کتاب لینوکس به زبان ساده محمد خجسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لینوکس به زبان ساده اثر محمد خجسته

کتاب لینوکس به زبان ساده

نویسنده:محمد خجسته
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لینوکس به زبان ساده

کتاب لینوکس به زبان ساده نوشته محمد خجسته است. کتاب لینوکس به زبان ساده را انتشارات مانیان منتشر کرده است. این کتاب برای دانشجویان نوشته شده است و به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات جامعی درباره لینوکس به دست بیاورند. 

درباره کتاب لینوکس به زبان ساده

کتاب لینوکس به زبان ساده برای دانشجویان کامپیوتر نوشته شده است و به آن‌ها کمک می‌کند مبحث لینوکس را به راحتی یاد بگیرند. کامپیوترها از دو بخش اصلی سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده‌اند و برای ارتباط برقرار کردن با آن نیاز است که به سخت افزار دستور دهیم (مانند عملیات کپی کردن اطلاعات یا باز نمودن یک فایل) تا عمل مورد نظر ما را انجام دهد. سیستم عامل مترجمی است که زبان سخت افزار و زبان انسان را می‌فهمد و از طریق سیستم عامل می‌توان با سخت افزار ارتباط برقرار کرد. این کتاب به سیستم عامل لینوکس می‌پردازد.

خواندن کتاب لینوکس به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لینوکس به زبان ساده

حدود چهل سال قبل کامپیوترها بسیار حجیم بودند و مشکلات زیادی از این نظر داشتند که مجبور به نصب سیستم عامل بر روی هر کامپیوتر بود و نرم افرارهایی که روی یک سیستم عامل اجرا می‌شد، روی سیستم عامل‌های دیگر اجرا نمی‌شد. سیستم عامل‌ها را مختص یک کامپیوتر می‌نوشتند یعنی اگر کارشناسی توانایی کار با یک کامپیوتر را داشت، دلیلی بر این نبود که بتواند با کامپیوتر دیگری نیز کار کند و این موضوع باعث نیاز به یادگیری مجدد و افزایش هزینه میشد. چند سالی از این موضوع گذشت و یک تیم برنامه‌نویسی در جهت ایجاد سیستم عامل واحدی تشکیل شد که مهمترین ویژگی آن این بود که این سیستم عامل بر روی تمامی کامپیوترها نصب می‌شد که این امر به نوبه خود تحول بسیار بزرگی بود. نام این سیستم عامل unix بود. سیستم عامل unix دو مشکل بزرگ داشت: نخست سرعت پایین روی کامپیوترهای خانگی (به دلیل ضعف سخت افزار) و دوم قیمت بالای این سیستم عامل برای کاربران خانگی. چندی نگذشت که شرکت مایکروسافت و اپل وارد حوزه سیستم عامل شدند و شروع به طراحی سیستم عاملی کردند که بتواند بر روی تمامی کامپیوترها نصب و اجرا شود و هدف اصلی آنها از این پروژه، کامپیوترهای خانگی بود. مایکروسافت اولین سیستم عامل خانگی خود به نام MSDOS را رونمایی کرد و بعد از آن شرکت اپل وارد کار شد و سیستم عامل گرافیکی به نام MACOS را روانه بازار کرد. Mac اولین سیستم عامل گرافیکی در آن زمان بود. مدتی بعد مایکروسافت به جهت عقب نماندن از اپل، سیستم عامل ویندوز را رونمایی کرد. تمامی این سیستم عامل‌ها مشکلاتی از قبیل امنیت و تجارت داشتند و به جهت تهیه آنها باید هزینه پرداخت می‌شد و مهم‌ترین مشکل آن Source Open نبودن سیستم عامل‌ها بود. منظور از Source Open بودن سیستم عامل این است که کدهای آن قابل مشاهده و ویرایش است.

نظرات کاربران

کاربر 1259471
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

سطح پایینی داره ولی برا کسانی که می‌خوان لینوکس رو شروع کنند خیلی خوب است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۲۱۹
تومان