دانلود و خرید کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده طاهره خواجه‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده اثر طاهره خواجه‌زاده

کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده

تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده پژوهشی در زمینه روان‌شناسی خانواده نوشته طاهره خواجه‌زاده است. در این کتاب تاثیرات روان‌شناختی اعتیاد بر خانواده بررسی می‌شوند.

درباره کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده

اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه‌بخش خواهد بود. فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‌گردد. اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی درزمینه¬های مختلف می‌گردد. هم‌چنین ویران‌گری‌های حاصل از آن زمینه‌ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را به‌طورجدی به مخاطره می‌اندازد .

در جامعه ابهامات زیادی در مورد مصرف مواد وجود دارد. درگذشته نه‌چندان دور، مواد عبارت از چیزی بود که برای تسکین درد، ناراحتی و بیماری مصرف می‌شد. امروزه از مواد یک تلقی کاملاً منفی وجود دارد، بدیهی است که مواد، منافع (موقت)، چندی ازجمله کنترل درد و اضطراب، تقویت احساس توانایی دارد و مواد می‌تواند موجب بروز رفتارهای اجباری، عجیب و غیرمنطقی هم بشود. به علت همین تأثیرات دوگانه (منافع و مضرات)، است که غالباً نمی‌توانیم مسائلی از قبیل مصرف مواد، مصرف بد مواد و سوءمصرف آن را به‌درستی از هم متمایز سازیم. 

اختلالات مصرف مواد یکی از بااهمیت‌ترین مسائل حوزه سلامت روانی به‌حساب می‌آیند که می‌توانند برای افراد مبتلا و هم‌چنین خانواده و جامعه‌ای که این افراد در آن زندگی می‌کنند موجب پیامدهای زیان‌باری گردند. اعتیاد را به‌عنوان اختلالی با عود مزمن که با رفتارهای تکانشی برای جستجوی مواد و ولع مصرف در نبود ماده تعریف کرده‌اند. فقدان کنترل برای ولع مصرف و رفتارهای مواد جویی از ویژگی‌های افراد دارای اعتیاد است. اعتیاد با آسیب‌های جدی که در سطح فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، رفتاری، شناختی، هیجانی و زیستی به فرد وارد می‌آورد نیازمند توجه جدی است. اختلالات مصرف مواد و اعتیادی به‌وسیله‌ی ۱۱ علامت مشخص می‌شوند: داشتن ۶ علامت یا بیشتر نشان‌دهنده‌ اختلال مصرف مواد شدید، ۴ تا ۵ علامت نشان‌دهنده‌ اختلال مصرف مواد متوسط و ۲ تا ۳ علامت نشان‌دهنده‌ اختلال مصرف مواد خفیف است. یکی از اساسی‌ترین مشکلات افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد مسئله‌ی همبودی این بیماری با سایر بیماری‌های روان‌شناختی ازجمله اضطراب و افسردگی است و پژوهش‌ها به‌طور متواتر این مسئله را نشان داده‌اند.

این اثر یک پژوهش یک تحقیق توصیفی و پس رویدادی سعی پژوهش‌گر بر این است تا به یک مسئله و پرسش واقعی که در عمل وجود دارد طی یک فرایند تحقیق پاسخ دهد. در این پژوهش اعتیاد به‌عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته می‌شود و نیم رخ روانی خانواده به‌عنوان پیامد این متغیر موردبررسی قرار می‌گیرد.

جامعه آماری در این تحقیق خانواده‌های افراد مبتلا به اختلال وابستگی مواد که از تاریخ فروردین سال ۹۳ تا پایان تیر سال ۹۵ به مرکز درمان بازتوانی سرپایی وابستگی به مواد کلینیک نور امید شهر تهران مراجعه کرده‌اند. در این تحقیق از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده‌شده است. نمونهٔ پژوهش حاضر را خانواده‌های افراد مبتلا به اختلال وابستگی مواد، ساکن غرب تهران تشکیل می‌دهند که ازاین‌بین به‌طور در دسترس مرکز درمان و باز توانی اعتیاد نورامید به‌عنوان نمونه انتخاب گردید.

 خواندن کتاب تأثیر اعتیاد بر نیمرخ روانی خانواده را به چه کسانی پیشنهاد یم‌کنیم

 پژوهشگران حوزه روان‌شناشسی خانواده مخاطبان این کتاب‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۲۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان