دانلود و خرید کتاب داستان های الغدیر جواد اوجاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان های الغدیر اثر جواد اوجاقی

کتاب داستان های الغدیر

نویسنده:جواد اوجاقی
انتشارات:انتشارات عاصم
امتیاز:
۴.۲از ۲۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان های الغدیر

کتاب داستان های الغدیر شامل ۴۷ داستان ناب از کتاب گران‌سنگ الغدیر علامه امینی است که جواد اوجاقی گردآوری کرده است.

درباره کتاب داستان های الغدیر

در مورد اهمیت کتاب الغدیر علامه امینی هر چه در زبان و بیان محققان و نویسندگان گفته شود باز هم کم است چرا که امتیاز حائز اهمیت این اثر تاریخی و بی‌بدیل در این است که برای اثبات حقانیت ولایت مولی الموحدین، امیرالمومنین، حضرت علی بن ابیطالب (ع) ارجاع سندی روایات آن به طور کامل از علمای اهل تسنن استفاده نموده است و این تسلط بی‌نظیر نویسنده به کتب اهل سنت را می‌رساند که خود این قصه، سر دراز دارد.

خواندن کتاب داستان های الغدیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب داستان های الغدیر

پیغمبر گفت: خداوندا! گواه باش و با تأکید در توجه و شنوائی آنان به این که سخنان آن حضرت را شنیده و همگان و اقرار مجدد توجه دارند فرمود: همانا من در انتقال به سرای دیگر و رسیدن به کنار حوض بر شما سبقت خواهم گرفت و شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید پهنای حوض من بمانند مسافت بین صنعاء و بصری است و در آن به شماره ستارگان قدح‌ها و جام‌های سیمین هست؛ بیندیشید و مواظب باشید که پس از در گذشتن من با دو چیز گرانبها و ارجمند که در میان شما می‌گذارم چگونه رفتار نمایید.

در این موقع یکی در میان مردم بانک برآورد: یا رسول الله آن دو چیز گرانبها و ارجمند چیست؟ فرمود: آنکه بزرگتر است کتاب خداست که یک طرف آن در دست خدا و طرف دیگر آن در دست شماست (کنایه از اینکه کتاب خدا وسیله ارتباط با خدا است) بنابراین آن را محکم بگیرید و از دست ندهید تا گمراه نشوید و آن دیگر عترت من (اهل بیت من( می‌باشد و همانا خداوند مهربان و دانا مرا آگاه فرمود که ایندو هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد تا کنار حوض بر من وارد شوند و من این امر را (عدم جدایی کتاب و عترت) از پروردگار خود درخواست نموده‌ام. بنابراین بر آن دو پیشی نگیرید و از پیروی آندو باز نایستید و کوتاهی نکنید که هلاک خواهید شد سپس دست علی (ع) را گرفت و او را بلند نمود تا به حدی که سفیدی زیر بغل هر دو نمایان شد و مردم او (علی) را دیدند و شناختند و فرمود: ای مردم کیست که بر اهل ایمان از خود آنها سزاوارتر باشد؟ گفتند: خدا و رسولش داناترند. فرمود: همانا خدا مولای من است و من مولای مؤمنین هستم و اولی و سزاوارترم بر آنها از خودشان «پس هر کس که من موالی اویم علی (ع) مولای او خواهد بود» و این سخن را سه بار و بنا بگفته احمد بن حنبل، پیشوایی حنبلی‌ها، چهار بار تکرار فرمود. سپس دست بدعا گشود و گفت: بار خدایا دوست بدار آنکه او را دوست بدارد و دشمن دار آنکه او را دشمن دارد و یاری فرما یاران او را و خوار گردان خوارکنندگان او را و او را معیار و میزان و محور حق و راستی قرار ده آنگاه فرمود: باید آنان که حاضرند این امر را به غائبین برسانند و ابلاغ نمایند. هنوز جمعیت پراکنده نشده بود که امین وحی الهی رسید و این آیه را آورد «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دین» دراین موقع پیامبر فرمود:

الله اکبر بر اکمال دین و اتمام نعمت و خشنودی خدا به رسالت من و ولایت علی (ع) بعد از من.

نظرات کاربران

Reza
۱۴۰۰/۱۲/۰۳

یا مولا علی این کتاب و بهتر از این یعنی کتاب الغدیر اثر علامه امینی به خوبی ولایت امیرالمؤمنین علیه اسلام رو ثابت می کنه متاسفم برای کسی که حق رو می بینه اما انکارش می کنه

زینب چراغی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

کتاب بسیار عالی و کتاب الغدیر علامه امینی بسیار بسیار نمونه بارزی است برای علی شناسی و شیعه خاندان آل محمد را به خوبی می‌توان شناخت بیشتر

ali__2003
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

بسیار عالی بود هم مستند و هم خواندنی بخوانیم و اندکی با عظمت امیرالمؤمین آشنا بشیم

کاربر 4337970
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

... و رحمت خداوند بر آنانکه در راه شناساندنِ حقانیت اهل بیت نبوت صل الله علبهم اجمعین ، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند ...

ابوالفضل اسگندری
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

نسخه چاپی رو از کجا میتونم تهیه کنم؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
۱,۷۵۰
۵۰%
تومان