دانلود و خرید کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی سیدمحمد شفیعی مازندرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی اثر سیدمحمد شفیعی مازندرانی

کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی

معرفی کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی

کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی نوشته سید محمد شفیعی مازندرانی دربردارنده دستورالعمل‌هایی در باب سبک زندگی اسلامی؛ شامل رهنمودها و احادیث مختلف حضرت ابی‌ عبدالله الحسین (ع) است. 

درباره کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی

حجت‌ الاسلام سید محمد شفیعی مازندرانی در تازه‌ترین تألیف خود ، کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی به درس‌ها، عبرت‌ها و نکات آموزنده واقعه عاشورا پرداخته است. این کتاب ارزشمند حاصل تحقیق و تتبع حجت‌ الاسلام شفیعی در واقعه عاشورا است که با آیات و احادیث متخلف مرتبط با آن واقعه بزرگ و حماسی تاریخی ترکیب شده است. نتیجه آن، هفتاد و دو آموزه است که در هفتاد و دو بخش روایت شده است و به تبیین و تشریح ذکر روایت‌های تاریخی و احادیثی از امام حسین (علیه‌ السلام) می‌پردازد. چراکه به اعتقاد نویسنده «نهضت عاشورا شاهنامه‌ای حماسه‌ای است که هر خط آن هزاران نکته درس‌آموز دربردارد.»

کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی با عنوان فرعی «دستورالعمل‌هایی در باب سبک زندگی اسلامی: شامل رهنمودها و احادیث مختلف حضرت ابی‌ عبدالله‌  الحسین(علیه‌ السلام)» منتشر شده است و به تمام مخاطبانش کمک می‌کند تا به درکی تازه از واقعه عاشورا برسند. حجت‌ الاسلام شفیعی در مقدمه این اثر اینطور می‌گوید: «این کتاب حاوی هفتاد و دو پیام از سالار شهیدان جهان به‌عنوان آموزه‌های عاشورایی است که درباره هر کدام به شرح کوتاهی پرداخته‌ایم تا دست‌مایه ناچیزی باشد برای محققان و مبلغان عاشورایی.»

خواندن کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این اثر را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با نگاهی تازه به مسئله حماسه عاشورا نگاه کنید و درکی جدید از آن حاصل کنید، این کتاب به شما در این مسیر کمک می‌کند.

بخشی از کتاب هفتاد و دو آموزه عاشورایی

«یکی از آموزه‌های عاشورا آشکار شدن سرانجام‌هاست. تاریخ اسلام گواه ظهور بسیاری از عاقبت‌هاست و قیام کربلا نیز شاهد آشکار شدن عاقبت بسیاری از مسلمانانِ به ظاهر مؤمن است. گاهی ظاهر زندگی، گواه بر ایمان و پارسایی و تقوا و گاهی بر عکس آن است؛ ولی حقیقت امر این است که آشکار شدن سیمای باطنی افراد به‌طور ناقص در عالم برزخ و به‌صورت کامل در عالم آخرت انجام می‌پذیرد؛ البته جهاد و شهادت در راه خدا نیز گاهی عرصه تجلی واقعیت‌هاست. در کربلا عده‌ای خوش‌عاقبت و عده‌ای بدعاقبت نمایان گشتند. عده‌ای مورد لعن و نفرین و تعدادی نیز مورد مرحمت تاریخ و مردم قرار گرفته‌اند.»

ابو بصیر از امام باقر(ع) سؤال کرد: «مردی که برای دفاع از مالش مبارزه میکند، آیا اجر شهید دارد؟ امام فرمود: پیامبر خدا (ص) فرمودند: کسی که در راه دفاع از مالش کشته شود، شهید است. ابو بصیر پرسید: آیا جنگیدن با دزد جایز است؟ امام پاسخ دادند: اگر نجنگد مانعی ندارد...».

امام صادق (ع) نیز فرمودند: «کسی که دادخواهی کند و در آن راه کشته شود، شهید است».

همچنین صاحب جواهر مینویسد: مانند این روایت، روایتی دیگر از امام باقر (ع) است که از ابو مریم سؤال میکنند: «آیا میدانی دادخواهی چیست؟ ابو مریم پاسخ میدهد: فدایت شوم! اینکه فردی در راه دفاع از خانواده و اموالش و مانند آن کشته شود. امام باقر (ع) میفرمایند: ای ابو مریم، شناخت حق، از فقه به شمار می‌آید».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۹۵ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۹۵ صفحه