دانلود و خرید کتاب بانگ بیداری محمود حکیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانگ بیداری اثر محمود حکیمی

کتاب بانگ بیداری

نویسنده:محمود حکیمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بانگ بیداری

کتاب بانگ بیداری نوشته محمود حکیمی است. کتاب بانگ بیداری که شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است. این کتاب داستانی جذاب درباره مردی به نام حبیب است که به هند می‌رود.

درباره کتاب بانگ بیداری

داستان از آنجا شروع می‌‌شود که حبیب به شهر دهلی در هندوستان آمده است، آنچه را که در این کتاب بعد می‌ خوانید داستانی است که در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در پانزده شماره مجله درس‌ هایی از مکتب اسلام توسط نویسنده کتاب نگاشته شده است. داستان درباره کسانی است که از چاه تعصب بیرون می‌ آیند و به حقیقت دست می‌‌یابند.

حبیب در سال ۲۰۰۰ میلادی از یکی از مراکز آموزشی وابسته به سلفیان فارغ‌‌ التحصیل شده و در بخش تبلیغات همان مرکز مشغول به کار می‌‌شود. گزارش‌ های رسیده از سراسر جهان؛ مدیر آن مرکز را سخت نگران ساخته است. بر اساس آن گزارش‌‌ها، بسیاری از اساتید دانشگاه‌ ها و فرهیختگان و پژوهشگران، به پژوهش دربارۀ مبانی مذهب شیعۀ اثنی‌ عشری پرداخته و تعدادی ‌از آن‌ ها اعلام کرده‌اند که تشیع را به ‌عنوان مذهب خویش پذیرفته‌‌اند. گزارش‌‌های نگران‌ کنندۀ دیگر برای سلفیان آن است که در بسیاری از کشورهای اسلا‌می ‌حتی نوجوانان، به آموزه‌‌های تشیع گرایش پیدا کرده‌‌اند.

رهبران سلفی‌ گری تصمیم می‌‌گیرند که تبلیغات تازه‌ای را در سراسر جهان برای جذب نوجوانان و جوانان شروع کنند و از آن پس در جست‌و‌جوی نویسندگان و مترجمانی بر می‌‌آیند که با زبانی ساده و روان برای نوجوانان مطلب بنویسند و یا ترجمه کنند. در سال ۲۰۰۸، حبیب از طرف مرکز یاد شده، به شهر دهلی نو در هندوستان می‌رود و با دکتر شومان، مترجم پرکار، قراردادی را برای ترجمۀ زندگانی پانزده تن از صحابۀ پیامبر اسلام به زبان ساده و روان از زبان عربی به انگلیسی امضا می‌‌کند و دو سال بعد برای دریافت متن ترجمه شده به دهلی نو آمده است.

خواندن کتاب بانگ بیداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمود حکیمی 

محمود حکیمی در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای تحصیل دررشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته تعلیم و تربیت به انگلستان رفت و پس از دریافت درجه فوق لیسانس و بازگشت به ایران، به تدریس در مراکز تربیت معلم پرداخت. وی اکنون (۱۳۸۳) بازنشسته‌ است و به کار مورد علاقه خود که همان تحقیق و تألیف در زمینه ادبیات معاصر انقلابی ایران و تاریخ تمدن است، می‌ پردازد. محمود حکیمی از روزگار تحصیل به ادبیات فارسی و تاریخ تمدن علاقه داشت و با این گرایش به مطالعه آزاد می‌ پرداخت.

محمود حکیمی سال‌ ها در مدارس تهران به عنوان معلم زبان انگلیسی کار کرده، و پس از بازگشت از انگلستان به عنوان مدرس تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم به تدریس اشتغال داشته و اکنون نیز مدتی است بازنشسته شده و به تحقیق و تألیف می‌ پردازد. مطالعه، تحقیق و تألیف و سرودن اشعاری با مضمون ادبیات معاصر و انقلابی ایران و تألیف کتبی پیرامون تاریخ تمدن از کارهای روزمره محمود حکیمی است.

فرهنگسرای نوجوانان درمنطقه ۱۸ شهرداری تهران کتابخانه‌ای را به نام محمود حکیمی نام‌گذاری کرده‌است که در سال ۱۳۸۲ توسط او افتتاح شد. وی در اوایل دهه ۸۰ شمسی به دلیل آثار و مقالات زیادی که در زمینه نهضت حسینی داشت، مورد تقدیر قرار گرفت و خادم فرهنگ عاشورایی لقب گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان