دانلود و خرید کتاب ورزشکاران پارالمپیکی ترجمه علیرضا نصیرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزشکاران پارالمپیکی اثر علیرضا نصیرزاده

کتاب ورزشکاران پارالمپیکی

معرفی کتاب ورزشکاران پارالمپیکی

کتاب ورزشکاران پارالمپیکی اثری از علیرضا نصیرزاده و علی فتاحی است که در انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شده است.

تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان یک حوزه علمی دانشگاهی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی را در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته است. یکی از مسائل مهم مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان، شناسایی، فراهم سازی و تقویت زمینه‌های لازم برای تولید علوم ورزشی و به کارگیری آن در عرصه‌های ورزش قهرمانی و میادین بین‌المللی است.

پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد و تلاش کرد تا فعالیت‌های پژوهشی‌اش را با هدف تولید روش و انتقال یافته‌های نوین علمی به جامعه ورزش و علاقمندان به نشر آثار علوم ورزشی همسو کند. پژوهشکده با همکاری ناشران دانشگاهی از سال ۱۳۷۹ وارد حوزه چاپ و نشر کتب علمی حوزه تربیت بدنی و ورزش شد و در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشار کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با عنایت به مجوز انتشارات تخصصی و دولتی خود، اقدام به دریافت، داوری و چاپ کتاب علمی فاخر اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در حوزه تربیت بدنی نمود که با توجه به نیاز مخاطبین از رشد فزاینده‌ای در این چند سال برخوردار بوده و باعث شده تا پژوهشگاه به عنوان قطب علمی کشور مطرح گردد.

درباره کتاب ورزشکاران پارالمپیکی

تلاش‌های گستردۀ کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان در سطح کشور، همگام با کوشش مداوم کمیته بینالمللی پارالمپیک در سطح جهانی منجر به توسعه ورزش معلولان شده است. امروزه پس از المپیک، بازی‌های پارالمپیک دومین گردهمایی بزرگ ورزشکاران رشته‌های ورزشی مختلف است. به همین دلیل ورزش‌های پارالمپیکی در سرتاسر جهان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و محققان با زمینه‌های مختلف علمی به این حوزه توجه فراوانی پیدا کرده‌اند؛ اما با وجود این توجه گسترده، شمار تحقیقات انجام گرفته در مورد ورزشکاران معلول در مقایسه با ورزشکاران سالم بسیار اندک و ناچیز است. گواه این مطلب متن این کتاب است که در بسیاری از بخش‌های آن محققان و دانشمندان علوم ورزشی را به تحقیق بیشتر در این زمینۀ بخصوص دعوت می‌کند. در واقع به نظر می‌رسد هدف از انتشار این کتاب توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کمیتۀ پزشکی کمیتۀ بین‌المللی المپیک علاوه بر آشنایی محققان با جنبه‌های مختلف مربوط به این ورزشکاران با شرایط ویژه که هر کدام با معلولیت خاص خود چالش عظیمی برای تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی از بیومکانیک گرفته تا فیزیولوژی و طِب ورزش به وجود می‌آورند، شناسایی زمینه‌های ضروری برای انجام تحقیقات تکمیلی بوده است. در واقع به دلیل همین کمبود تحقیقات مرتبط در ادبیات پیشینۀ این حوزه است که از اطلاعات ورزشکاران سالم برای بررسی و مقایسۀ داده‌های به دست آمده از این ورزشکاران استفاده می‌شود که به دلیل پاسخ‌ها و سازگاری‌های ویژۀ این افراد به تمرینات ورزشی و شرایط مختلف ناشی از نقص آنها، کاملاً آشکار است که اطلاعات به دست آمده از ورزشکاران معلول، به جز در موارد خاص با دادههای به دست آمده از هیچ فرد سالمی قابل مقایسه نبوده و این کار نیز از نظر علمی معتبر نخواهد بود.

شاید اغراق نباشد اگر کتاب پیش رو را جامع‌ترین نمونۀ منتشر شده تا به امروز در مورد علوم مرتبط با ورزشکاران معلول بدانیم. ویرایش‌کنندگان این کتاب تلاش زیادی در گردآوری متخصصان این حوزه و پرداختن به تمامی موضوعات مرتبط با ورزشکاران معلول داشته‌اند. نتیجۀ کار آنها کتابی جامع است. از ویژگی‌های کتاب حاضر می‌توان به پوشش دادن بسیاری از علوم ورزشی پایه‌ای مرتبط با ورزشکاران معلول، استناد به بسیاری از تحقیقات کلیدی و نوآور در زمینه ورزش معلولان، ارائه پیشنهادهایی متعدد برای انجام تحقیقات علمی بیشتر در این زمینه و بهرهگیری از تصاویر، نمودارها و جداول فراوان اشاره کرد که این کتاب را به راهنمایی جامع در این زمینه تبدیل نموده است. 

 خواندن کتاب ورزشکاران پارالمپیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 تمامی دست‌اندرکاران ورزش پاراالمپیکی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۲۲ صفحه

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۲۲ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان