دانلود و خرید کتاب راهنمای ساده شعبده بازی ترجمه محمد نظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای ساده شعبده بازی اثر موسسه HTeBooks

کتاب راهنمای ساده شعبده بازی

معرفی کتاب راهنمای ساده شعبده بازی

کتاب راهنمای سادهٔ شعبده‌بازی توسط موسسه HTeBooks گردآوری شده است . این کتاب کمک می‌کند بتوانید چند حقه ساده شعبده بازی را یاد بگیرید.

درباره کتاب راهنمای ساده شعبده بازی

ترفندهای جادویی بخشی از تخیل انسان است. مدت‌هاست که انسان از قدرت خلاقیت و دانش خود برای هنرنمایی‌های شگفت‌انگیز برای تماشاگران استفاده می‌کند. آن‌ها اغلب با یک شیرین‌کاری و قدرت ماورا طبیعی نمایش داده می‌شود. بعضی‌ها شعبده‌هایی را انجام می‌دهند که انجامشان آسان است در حالی که برخی دیگر کارهایی می‌کنند که به ظاهر غیرممکن است.

به یک فرد حرفه‌ای که چنین ترفندهایی می‌زند، شعبده‌باز یا جادوگر هم می‌گویند. هر کسی می‌تواند به یک شعبده‌باز تبدیل شود اما برای تسلط به یک ترفند خاص هم‌زمان لازم است. حتی بیشتر شعبده‌بازان کل زندگی‌شان را برای یادگیری کامل یک ترفند خاص صرف می‌کنند. وظیفه شما به عنوان یک شعبده‌باز این است که ترفندهایی را انتخاب کنید که بقیه را به وجد بیاورد. شما می‌توانید هیپنوتیزم کننده، سحر کننده، یا استاد گریز باشید.

«شما فرد خاصی هستید. موهبت ویژه و توانایی خاصی دارید. هیچ کاری برای شما غیرممکن نیست. می‌توانید واقعیت را تغییر دهید و قوانین طبیعت را ایجاد کنید. شما شعبده‌باز هستید!»

خواندن کتاب راهنمای ساده شعبده بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعبده بازی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب راهنمای ساده شعبده بازی

نوع دیگر شعبده‌بازی که برای تماشاگران بزرگسال مناسب است، ترفند غیب کردن است. ترفندهای غیب کردن مبتنی بر این است که چیزی به طرز مرموزی در هوا غیب شود. این ترفند را می‌توان با استفاده از سکه، پرنده در قفس، شیر و روزنامه یا دستیاری که داخل کمد غیب می‌شود، انجام داد. برای نمایش‌های بزرگ شعبده‌بازان ساختمان‌های بزرگ و حتی هواپیماها را هم غیب می‌کنند. البته، یک حرکت معکوس هم وجود دارد که در آن شعبده‌باز وقتی چیزی را غیب می‌کند، دوباره آن را برای تماشاگر ظاهر می‌کند.

یک ترفند شعبده‌بازی به اسم ترفند تخریب هم وجود دارد که بر اساس تخریب جادویی یک شیء و سپس بازگرداندن آن به حالت اصلی‌اش است. به عنوان مثال شعبده‌بازان شیشه را می‌شکنند و سپس آن را درست می‌کنند، یا یک زن را با اره دو نیم می‌کنند، یا یک روزنامه پاره شده را درست می‌کنند.

یکی از متداول‌ترین ترفندهایی که بیشتر شعبده‌بازان انجام می‌دهند، ترفند انتقال است. این شکل از شعبده‌بازی مبتنی بر انتقال آنی یک شیء یا شخص از یک مکان به مکانی دیگر است. به عنوان مثال شعبده‌بازان در حال حاضر می‌توانند ساعت مچی را از یک مچ به مچ دیگر انتقال دهند یا می‌توانند گوشواره‌ای را به یک گلوله نخ انتقال دهند. می‌توان یک سکه هم از یک مکان به مکان دیگر انتقال داد یا یک زن را از یک میز به میز دیگری فرستاد. حتی شعبده‌بازان افراطی هم وجود دارند که جان خود را زیر گیوتین به خطر می‌اندازند تا خودشان را به مکان دیگری منتقل کنند. وقتی دو نفر منتقل می‌شوند به آن جابجایی هم می‌گویند. این ترفند با انتقال هم‌زمان یک شیء انجام می‌شود. ترفند انتقال مبتنی بر ایده ظاهر کردن و غیب کردن است.

یک ترفند دیگر هم دقیقاً مانند انتقال وجود دارد که در آن شعبده‌باز از یک محفظه به محفظه دیگری می‌رود. این ترفند به گریز معروف است، این شکل از شعبده مبتنی بر ایده انتقال جادویی شخصی از یک مکان به مکان دیگر است. تنها تفاوت آن این است که شعبده‌باز چگونگی انجام شعبده را به بیننده نشان می‌دهد. این نوع شعبده که هودینی۲آن را به شهرت رساند، مبتنی بر وسایل نگهدارنده است که دست و پاهای شعبده‌باز را می‌بندد. وسایل نگهدارنده می‌تواند کت نگهدارنده، دستبند یا طناب باشد. سپس شعبده‌باز باید در مدت‌زمان کوتاهی از آن تله مرگ فرار کند. بیشتر شعبده‌بازان در حال فرار غرق می‌شوند و یا با ماشین تصادف می‌کنند. این کار احساس هیجان و ترس را به تماشاگر القا می‌کند. 

نظرات کاربران

نرگس
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

به نظرم خیلی جذاب نبود و کوتاه بود و عکس نداشت

حسين یاسین
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

کتاب خوبی بود ولی اگه تصویر داشت خیلی بهتر بود همچنین تعداد شعبده هاش کم بود

کاربر ۳۴۲۴۶۳۲
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

مفید بود 💝

Rzarastgar
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

از این لحاظ که در حوزه کتاب های دیجیتال فارسی کمتر در این موضوع ترجمه داریم قابل توجه است.

مهدی رفیعی
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

بسیار بد...باید تصویری باشه نه کاملا متن

کاربر 7195539
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

کلک های خوبی داشت

roya
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

جالب بود

محمد شهنوازی
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

به دردنمیخوره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
کتاب «راهنمای سادهٔ شعبده‌بازی» شامل تعدادی ترفند ساده و لذت‌بخش است که می‌توانید برای بقیه انجام دهید. از این شعبده‌ها می‌توانید برای تحت تأثیر قرار دادن بچه‌ها یا بزرگترها، استفاده کنید. به گفتهٔ نویسندهٔ این کتاب «این شعبده‌ها پرهزینه و سخت نیستند و صرفاً یک دست‌گرمی محسوب می‌شوند». برخی از شعبده‌های موجود در این کتاب با استفاده از وسایل معمولی موجود در خانه نیز انجام می‌شود.
حسين یاسین

حجم

۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان