دانلود و خرید کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز سیده‌فاطمه طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز اثر سیده‌فاطمه طباطبایی

کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز

معرفی کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز

کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز نوشته سیده‌فاطمه طباطبایی است که در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد.

 درباره کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز

نماز درمیان عبادت‌های اسلامی از جامعیتی ویژه برخوردار است و از بهترین و برترین اعمال محسوب می‌شود، آنچنان‌که قبولی دیگر عبادات منوط به پذیرش آن است.

با تحقیق در شریعت اسلامی درمی‌یابیم که نماز امانتی گرانبها از جانب خداوند متعال، پایه و عمود دین، تطهیرکنندۀ جان و روان آدمی، فرودآورندۀ لطف و رحمت الهی، برترین وسیله تقرب به باری‌تعالی، نور و معراج مؤمن، عامل رستگاری، پلکان صعود و ترقی، قلعۀ محافظ، دور‌کنندۀ شیطان رجیم، بازدارنده از منکرات و زشتی‌ها، اجازۀ رب‌الارباب برای بیان حاجت و راز و نیاز با اوست.

با تعمق و تدبر در آداب و اذکار نماز درمی‌یابیم که نماز، خَرق حجب سبع است برای طالب قرب، پشت سرانداختن دنیا و روی‌کردن جان به‌سوی مولاست، اجازۀ رب‌الارباب است برای شرف حضور، استعانت است از ذات اقدس‌اله، اعلان است بر آغاز بندگی و عدم استکبار، مهر است بر خود از عبودیت و بندگی، یادآوری است از رحمت عام و خاص خداوند، تحمید و ستایش است برای پروردگار عالمیان، مژده است بر بقا و ابدیت، تذکر است بر عدل عالم هستی، اقرار است بر ایاک نعبد و ایاک نستعین، دست رد است بر سینۀ اغیار، عبادت است از جانب حاضر متوجه حضور، طلب است برای رستگاری، خواهش است برای تجلیه، تخلیه و تحلیه، وسیله‌است برای رسیدن به مقام همنشینی با پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین، فریاد بیزاری است از گمراهانِ گمراه‌کننده و گمراهان ره‌گم‌کرده، معرفت احدیت و صمدیت ذات لایزال الهی است، راه‌یافتن توحید و یکتاپرستی است در سراسر وجود عبد، تعظیم و تسبیح و تحمید است در مقابل رب عظیم، خضوع و خشوع عبد است به پیشگاه معبود، بیان شرمساری بنده است در مقابل مولا، تقدیم خلوص است به بارگاه الهی، چشم امید است به قدرت لم‌یزلی، ظهور ذلت و فقر است در بارگاه عزیز و غنی، زمان شهود است و ملحق‌شدن به جرگۀ عاشقان، پیوند جان است با جانان، مژدۀ سلامت است از آفات طریق، نماز وصال محبوب است، به همین سبب قرة‌العین رسول‌الله(ص) است.

بنابراین، کسی‌که آن را با آدابش به‌جای آورد، در زمرۀ رستگاران و کسی‌که آن را ضایع کند و سبک بشمارد، از شفاعت اهل‌بیت(ع) محروم و مغبوض درگاه حق‌تعالی خواهد شد.

نویسنده با هدف آسان کردن  راه رسیدن به این هدف کتاب حاضر را نگاشته است. او در این کتاب راهکارهایی عملی برای افزایش حضور قلب در نماز و در پیشگاه الهی بیان کرده تا خود و خواننده را در این راه یاری کند.

خواندن کتاب راهکارهای علمی و عملی حضور قلب در نماز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر دوست دارید با حضور قلب و توجه بیشتری به عبادت بپردازید. این کتاب راهنما و همراه خوبی برای شما است.

نظرات کاربران

M. Khanoom
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

خوشم نیومد چون به زبون قم نوشته شده انگار ن زبون قوم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان