نظرات درباره کتاب کمبوجیه و من (پادشاهی مهر و کین) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کمبوجیه و من (پادشاهی مهر و کین) اثر آروشا دهقان

نظرات کاربران درباره کتاب کمبوجیه و من (پادشاهی مهر و کین)

نویسنده:آروشا دهقان
انتشارات:نشر موج
امتیاز:
۴.۵از ۲۴ رأی
۴٫۵
(۲۴)
ز. آروشا دهقان
سلام به دوستانی که از پیش همراهم بودن و کسانی که قراره از اینجا باهامون همراه بشن🖐🏻😊 جلد اول مجموعه‌ی «کمبوجیه و من؛ پادشاهی مهر و کین» هم بالاخره منتشر شد. این بار قراره با کورش بزرگ، شاه کمبوجیه، بردیا، آتوسا، داریوش و کسان دیگری همراه بشیم و به یکی از پر رمز و رازترین بخش‌های تاریخ هخامنشی قدم بگذاریم. امیدوارم که این کتاب رو هم به اندازه‌ی «نایریکا»، و حتی بیشتر(😉)، دوست داشته باشید. بی‌صبرانه چشم به راه شنیدن نقد و نظراتتون در اینجا، صفحه‌ی اینستاگرامم، گودریدز، بهخوان و هر جای دیگه‌ای که بتونیم با هم صحبت کنیم هستم.
ز. آروشا دهقان
«پری» عزیز خوشحالم که کتاب رو دوست داشتید و ممنونم که نظرتون رو برام نوشتید. امیدوارم که جلد دوم رو هم بخونید و دوست داشته باشید.
ز. آروشا دهقان
سلام خیلی خوشحالم که دوستش داشتید و ممنونم که نظرتون رو برام نوشتید.🌷 جلد دوم از سال گذشته به ناشر تحویل داده شده و تا جایی که من اطلاع دارم مراحل پیش از چاپ رو طی کرده. امیدوارم که به زودی چاپ بشه.
کاربر نازی کوچولو
سلام خانم دهقان وقتتون بخیرو خسته نباشید من همین الان خوندن این جلد به پایان رسوندم و باید بگم واقعا عالی نوشته شده من نایریکاروهم خوندم ولی این بنظرم عالیتر و کاملتر و زیباتر بود شاید چون به جایی از تاریخ پرداختین که کسی نپرداخته جوری که کسب نپرداخته و شخصی که درحقش اجحاف شده من هم عاشق کمبوجیه داستان شدم و آناهیتا رو بیشتر از نایریکا دوست دارم به شدتتتتتت منتظر جلد دومم... کی چاپ میشههععه امیدوارم بعد این کتاب بتونم نوشته های بعدیتون بخونم مرسی از اینکه داجع به تاریخ و مستند مینویسین به امید روزای فشنگتر و پراز کتاب
Lady Marian
ایده داستان عالی بود ولی احساس کردم تا حدی خامه. اگر به عشقی که در داستان شکل گرفت بیشتر پر و بال داده میشد بهتر بود.
Lady Marian
منتظر جلد دوم میمونم 🤩🥰
ز. آروشا دهقان
خوشحالم که ایده‌ی کتاب به دلتون نشسته. ممنونم که وقت گذاشتید و نظرتون رو برام نوشتید. این جلد بیشتر به ماجرای کمبوجیه و بردیا می‌پرداخت و از بیرون به شاه کمبوجیه نگاه کرده بود. در جلد بعدی مستقیم با خود کمبوجیه و زندگی شخصیش سر و کار داریم. قراره از جای نزدیک‌تری نگاهش کنیم و بهتر بشناسیمش. عشقی که در این جلد آغاز شد، محور رخدادهای جلد دوم خواهد بود. امیدوارم بخونید و دوستش داشته باشید.
مهرآسا رضایی
من این کتاب رو عاشقانه دوست داشتم. تو این شرایط مملکت، تنها کتابی بود که تونستم بخونمش و واقعا حالمو بهتر میکرد. . اگر از من بپرسید میگم نویسنده خیلی خوب داره رسالت خودش در برابر تاریخ ایران رو انجام میده و شخصیت‌های تاریخی در قالب یک داستان، و کاملا بی‌طرفانه، به تصویر می‌کشه. یکی از جذات‌ترین نکات کتاب اینه که تا حدود صفحه‌ی سی نمی‌دونی چی به چیه‌و ذهنت دائم داره دنبال ارتباط بین فصل‌ها می‌گرده‌و یهوووو دارادادام؛ ارتباط به هیجان انگیزترین شکل ممکن پیدا میشه.🥹 . شخصیت پردازی و زبان داستان: به نظرم بهترین ویژگی این کتاب نگاه نویسنده به منابع جدید و بی‌طرفانه نوشتنشه. داستان درباره‌ی کمبوجیه‌س. کمبوجیه تو رمان‌ها و حتی منابع قدیمی یه شاه دیوانه‌س و کلا ازش بد گفتن. نویسنده‌ی این کتاب اومده از کلی منبع بی‌طرف و معتبر برای شخصیت پردازی کمبوجیه استفاده کرده و اونو دیوانه یا بی‌گناه محض نشون نداده. کمبوجیه‌ی این کتاب هم مثل یک انسان واقعی هم جنبه‌های تاریک داره و هم جنبه‌های روشن. این واقعگرایی بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت کتاب در شخصیت پردازیه. نقش اول و راوی داستان هم خیلی خوب شخصیت‌پردازی شده؛ دختری که زندگی معمولی داره با تمام مشکلاتی که هر کدوم از ما ممکنه داشته باشیم. در عین این که قویه و متکی به مردها نیست، ضعف‌هایی هم داره. . یه نکته‌ی دیگه این که زمان و زبان کتاب به شدت هماهنگه و خیلی هوشمندانه انتخاب شده. زاویه‌ی دید هم اول شخصه که باعث میشه کتاب رازآمیزتر بشه و خواننده و راوی همزمان با هم یه سری چیزها رو کشف کنن. . تتمه: مقایسه‌ی این کتاب با کتاب قبلی نویسنده خیلی درست نیست چون هم زاویه‌ی دیدش متفاوته، هم زبان نوشتاریش فرق داره و هم نوع نگاه به ماجرا اما من یه نکته‌ی کوچیک میگم برای اونایی نایریکا رو خوندن. عاشقانه‌ای که تو «کمبوجیه و من» هست خیلی ملایم‌تر از «نایریکا» هستش. این کتاب قرار نیست اشکتون رو دربیاره. قراره هیجان زده‌تون کنه و در کنارش یکی از اسرارآمیزترین بخش‌های تاریخ هخامنشی رو هم بهتون نشون بده. پس با تصور داستان عاشقانه سمتش نرید.
ز. آروشا دهقان
خوشحالم که کتاب به دلتون نشسته. ممنونم که وقت گذاشتید و نظرتون رو برام نوشتید. ریویوتون در گودریدز رو هم دیدم. بسیار سپاس‌گزارم از همراهیتون. امیدوارم جلد دوم رو هم به همین اندازه دوست داشته باشید.
amir
یک داستان فوق العاده ترکیب زیبایی از تاریخ و تخیل منتظر جلد دوم هستم و امیدوارم نویسنده‌ش رو تو نمایشگاه ببینم.
ز. آروشا دهقان
خیلی خوشحالم که کتاب رو خوندید و دوستش داشتید. دیدار با شما باعث افتخارمه.
mahta.mahbood
کمبوجیه و من مثل یک فرش با کیفیت ایرانیه. فرشیه که تارش تاریخه و پودش خیال. زیبا به هم بافته شده و نقشی ازش دراومده که هرکس ببینه عاشقش میشه. دمتون گرم خانم نویسنده. منتظر جلد بعدی هستم.
ز. آروشا دهقان
چقدر زیبا نوشتید. خوشحالم که انقدر دوستش داشتید🌷 امیدوارم جلد بعدی رو هم به همین اندازه دوست داشته باشید.
تابان صیقلی
داستان کمبوجیه از سایر پادشاهان تاریخ ایران سواست چون که سالها به غلط شناخته شده و هر روز که میگذره شواهد باستان شناسی خط بطلان روی سخنان تاریخ نگاران قدیمی مانند هرودوت میکشن. نگاهی نو و درست به کمبوجیه، شاه توانمند هخامنشی، چیزی بود که توی رمان های تاریخی اخیر بسیار به دنبالش گشتم و تنها در این کتاب تونستم انقدر دقیق و جذاب بهش برسم. خانم دهقان چه کردید شما توی این رمان !!!😍 کاملا مستند و مطابق تاریخ، شخصیت پردازی بی نظیر و ملموس کمبوجیه و آناهیتا و داریوش و روند دلنشین داستان اونقدر منو شگفت زده کرده بود که اکثر صفحات کتاب رو از شدت هیجان ایستاده خوندم! ازتون ممنونم که حس به این خوبی رو در منِ خواننده ایجاد کردید و بسیار امیدوارم جلد بعدی این مجموعه، ادامه ی داستان آناهیتا و شخص مورد نظر(مثلا میخوام لو ندم) باشه و عاشقانه ی زیبایی رو مثل این جلد، بخونیم💙
ز. آروشا دهقان
خوشحالم که کتاب رو دوست داشتید و خیلی ممنونم از این که نظرتون رو برام نوشتید. من همه‌ی تلاشم رو‌ کردم که در کنار داستان، از تاریخ مستند و پذیرفته شده استفاده کنم. خرسندم که انتظارتون برآورده شده. امیدوارم جلد بعدی رو هم به همین اندازه ( و حتی بیشتر 😉) دوست داشته باشید.
sanazkh
سلام و وقت بخیر کتاب رو دوست داشتم نگاهم رو به کمبوجیه تغییر داد و یادم داد هر حرفی رو باور نکنم مرسی از شما که اینقدر دقیق به ما آگاهی دادین. دوست داشتم بدونم که جلد دوم‌ کی میاد؟ خودم مشتاق جلد دوم‌ هستم.
ز. آروشا دهقان
سلام. خوشحالم که دوستش داشتید و تونسته نگاهتون به تاریخ رو تغییر بده. جلد دوم از سال گذشته به ناشر تحویل داده شده مراحل اولیه رو طی کرده. امیدوارم که به زودی منتشر بشه‌.
Mehrnaz
من همیشه تو مدرسه از تاریخ فراری بودم ولی بعد از خوندن این کتاب به تاریخ علاقه مند شدم ممنونم از خانوم دهقان عزیز بی صبرانه منتظر جلد دوم هستم
ز. آروشا دهقان
خیلی خوشحالم که کتاب رو دوست داشتید و به تاریخ علاقه‌مند شدید. امیدوارم جلد دوم رو هم به همین اندازه (و حتی بیشتر) دوست داشته باشید.🌷
aylin
داستان کشش داشت و نگاه متفاوتی به شخصیت های تاریخی داشت جذاب بود و ارزش خوندن داشت
ز. آروشا دهقان
خوشحالم که کتاب رو دوست داشتید. امیدوارم جلد دوم رو هم بخونید و بپسندید.🌷💙
Mandana
درود خانم دهقان عزیز 🌹 واقعا با خوندن این اثر زیباتون لذت بردم ولی خیلی خوب میشد اگ عشقی که در داستان شکل گرفت طولانی تر میشد و بیشتر بهش پر و بال میدادید. اما بازم برام جذاب بود و جا داره برای زحماتی ک کشیدید ازتون تشکر کنم. این کتاب دیدگاه من به شاه کمبوجیه رو کاملا تغییر داد. میخواستم بدونم اطلاع دارید جلد دومش دقیقا چه زمانی منتشر میشه چون من بعد از تموم کردن این جلد افسردگی گرفتم😂💔
ز. آروشا دهقان
درود بر شما. خوشحالم که کتاب رو خوندید و دوستش داشتید. در جلد بعدی به کمبوجیه و آناهیتا نزدیک‌تر میشیم و بهتر می‌شناسیمشون. امیدوارم که اون رو هم بخونید و دوستش داشته باشید. جلد دوم در دست ناشر هست و مراحل نهایی چاپ رو طی می‌کنه اما متاسفانه نمی‌دونم که دقیقا چه زمانی منتشر میشه.
melina
ببخشید جلد دوم داره؟ جلد دومش کی میاد؟
ز. آروشا دهقان
بله جلد دوم هم داره. در دست چاپ هست و به زودی منتشر میشه. امیدوارم بخونید و دوستش داشته باشید🌷
کاپتا
من علاقه خاصی به دوره هخامنشیان نداشتم اما با خواندن این کتاب علاقم خیلی بیشتر شد به خصوص درباره کمبوجیه و داریوش باعث شد که به خواندن تاریخ ایران باستان رو بیارم و اما نظرم درباره داستان ایده داستان بسیار جالبه شخصیت کمبوجیه داریوش به شدت جذاب هستن سلطه گری و قدرت طلبی آتوسا خوب به تصویر کشیده شده اما : شخصیت آناهیتا خیلی خام هست و حتی تو طول داستان بعد از گذشت ۳ سال زندگی در قصر رشد شخصیتی خاصی نداشت که این ی نقطه ضعف محسوب میشه یکی از مهم ترین صحنه های کتاب بازگشت آناهیتا و دوباره دیدن کمبوجیه هست نویسنده که اونجوری که باید و شاید به این صحنه مهم نپرداخته و سر سری ازش رد شده با توجه به معرفی اولیه نویسنده از اتوسا خواننده منتظر اقدامات مهم و اساسی از طرف این شهبانو جوان و قدرت طلب هست اما بعد از چند سکانس کوتا حضورش کمرنگ و بعداً حتی حذف میشه من واقعا از این کتاب و ایدش خوشم اومد منتظر جلد دومش هستم و از خانم دهقان برای نوشتن این کتاب تشکر میکنم دید من رو به هخامنشیان تغییر داد
داتیس
نمی دانم چرا به تاریخی که از تاریخ نویسانی یونانی بما رسیده اینقدر اعتماد می کنیم یونان در آن دوران یعنی دشمن،البته بزرگ نبود ولی در داستانسرایی ودروغ پراکنی فو ق العاده قوی بود ،بد جلوه دادن پادشاهانی مثل کمبوجیه وخشایار یکی از خیانت های آنان به تاریخ است،یونان کوچک بود و می‌خواست خود را بزرگ و قدرتمندجلوه بدهد،همان کاری بعدها توسط مستشرقین ادامه دار شد،ولی تلاش آنها کاری عبث بود چرا که یونان فقط تا پایان هخامنشیان تا حدی قدرتمند بود وبعدجایش را به روم داد.داستان بد نیست اما کاش نکات بیشتری را بیان می کرد،ازتلاش نویسنده که خواسته وسط تاریخ جایی برای خود باز کند مثل آب وآتش،ممنونم،ولی زیبای آن کار را ندارد.
ز. آروشا دهقان
سپاس‌گزارم که کتاب رو خوندید و نظرتون رو برام نوشتید. در جلد بعدی بیشتر به شاه کمبوجیه و نزدیک میشیم و مهم‌ترین رخداد زندگی این شاه، یعنی فتح مصر، و این که چرا چهره‌ی کمبوجیه‌ی یونانی با کمبوجیه‌ی مصری تفاوت داره رو خواهیم دید. امیدوارم که اون جلد رو هم بخونید و دوست داشته باشید.
zahra
کاش ادامه داشت پایانش باز بود ولی خیلی دوسش داشتم
ز. آروشا دهقان
خوشحالم که دوستش داشتید. این کتاب دو جلد هست و جلد دوم در دست چاپه. داستان جلد بعد با کمی فاصله از وقایع پایانی این جلد شروع میشه و در نهایت پایان کامل ماجراها در آخرین صفحات اون رقم میخوره. امیدوارم ادامه‌ش رو هم بخونید و دوست داشته باشید.🌷
کاربر ۶۶۹۴۴۲۱
توصیه نمی کنم متن و جمله های استفاده شده خیلی مبتدی بود انگار شبیه نوعی خلاصه نویسی از روی کتاب دیگری بود و حس کردم شاید تکراری البته موضوع اصلی کتاب
ز. آروشا دهقان
سلام. ممنون که نظرتون رو برام نوشتید. کاش دقیق‌تر نقدتون به متن رو می‌گفتید که بهم کمک کنه. و بله. موضوع اصلی تکراری هست چون تاریخه و من اولین انسان تاریخ نیستم که از شاه کمبوجیه نوشته.😅 اولین نفر احتمالا اون کاتب گمنام مصری یا بابلی بوده. شاید هم نویسنده‌ی کتاب گمشده‌ی خداینامه. ذات رمان تاریخی همینه که یک موضوع تاریخی که در نوشته‌های تاریخ نگاران چندین سده تکرار شده رو با بیانی تازه بگن. هرچند که فکر نمی‌کنم تا این زمان کسی داستان کمبوجیه رو با توجه به منابع مصری، بابلی، آگاثیاس و... گفته باشه. تا جایی که من دیدم تمام رمان‌های تاریخی در این باره از روی دست هرودوت نوشته شدند.

حجم

۳۹۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۹۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد