نظرات کتاب شطرنج

نظرات کاربران

vahid
آقای استفان در این کتاب با بهره گرفتن از بازی شطرنج به کنکاش جدال ابعاد و اجزای دورترین و نزدیکترین نقاط ذهنی مردی میپردازد که پس از تحمل سالها سلول انفرادی و تنش روحی پابه دنیای واقعی گذاشته است . کتابی که مقابل شماست لحظات و دقایقی شما را به زیبایی به دنیای مردان و زنان بی‌گناهی میبرد که دنیایشان تحت تاثیر فضای خفت باری، محدود به نیمکت و پنجره ای سلول شده است و جالب اینکه شرایط وی بهتر از کسان دیگری است که دچار شرایط اسف بار زندانهای هولوکاست و..هست. من با مطالعه این کتاب به یاد این اعتقاد آلبرکامو افتادم که انسان به هر شرایطی عادت میکند، حتی اگر در بشکه ای باشد با حرکت ابرها و گذر پرنده‌ای در آسمان بالای سرش به روزش معنا می‌بخشد .اما اکنون در ادامه این فلسفه به این باور تازه رسیدم که به چه قیمتی ؟! و آیا اکنون من وشما جایگزینی که به اجبار و ناخواسته انتخاب میکنیم از ما چه انسانی میسازد ؟؟ از مطالعه لذت خواهید برد و خسته هم نمی‌شوید و فراموش هم نخواهیدکرد . بی صبرانه مشتاق خواندن نظرات خوانندگان گرامی کتاب هستم..
0
pockethead
قبلا از اشتفان تسوایگ مجموعه نامرئی رو خونده بودم و تا مدت ها ذهنم درگیر اون داستان بود. امروز که شطرنج رو می خوندم ناخودآگاه تصاویر زیبای مجموعه نامرئی هم تو ذهنم می آمد‌. چیزی که به نظرم در آثار تسوایگ خیلی بارز و متمایز هست آشنایی زدایی از برخی حرفه ها و شغل های شناخته شده زمان خودش برای رسیدن به یک مفهوم والاتر هست. مثلا تو مجموعه نامرئی ما با یک کلکسیون دار کور مواجه هستیم که دید ما رو نسبت به کلکسیون دارهای معمول تغییر میده. این جا هم از یک زاویه کاملا متفاوت به شطرنج نگاه کرده و باعث شده که ظرافت هایی که آدم های عادی از شطرنج درک نکنند به خوبی برای اون ها قابل دریافت باشه.
Artin li
کتاب خیلی جالبی بود، وقتی که شروع کردم دیگه نتونستم وسطش ولش کنم. به خوبی یک داستان جذاب وسط داستان کلی(و باز هم جذاب) خودش مطرح میکنه و بهم وصلشون میکنه. اینطور هم فکر نکنین که فقط در مورد شطرنج حرف میزنه ، شطرنج وسیله ای میشه که داستان یکی از راوی ها در خلال حکومت نازی و جوری که زندگیش عوض میکنن مطرح بشه.
Asal
👏👏
ماراتن
یک شاهکار بی‌نظیر، کتابی که یک نفس می‌خوانیدش، و تصور می‌کنیدش آنچنان که گویی به فیلمی نگاه می‌کنید، سوژهٔ مهمی دارد اینکه آیا ما آدمها بدون سرگرم کردن ذهنمان می‌توانیم زنده بمانیم؟ مغز ما چه اندازه شگفت ‌انگیز و ناشناخته است؟ دنیای مغز تا چه اندازه نامتناهی است؟ فارغ از رویهٔ داستان، داستان در ستایش شطرنج است، این تنها بازی آدمیان که شانس در آن نقشی ندارد و هر چه هست اندیشه است. هر که شطرنج برایش آن اندازه جدی باشد که دنبال کتاب‌های شطرنج رفته باشد و یا بازی بزرگان را از روی کتاب، خوانده باشد و در آن عمیق شده باشد مزهٔ اصلی این کتاب را درک می‌کند... اما داستان آن قدر زیبا، انسانی و طبیعی است که همه از خواندنش لذت می‌برند، تا چه اندازه زوایگ هنرمند است که داستانی چنین را نوشته که همه می‌توانند از آن لذت ببرند و به یادش بسپارند اما داستانی سطحی و آسان نباشد؟ من که بسیار بسیار به وجد آمدم. سپاس از ترجمهٔ خوب و روان کتاب.♥ مهرداد بیات
Ramin
مرسی از نظر خوبتون. من که خودم شطرنج بازی میکنم ترغیب شدم این کتاب رو بخونم
Mohammad
(۷-۳۳-[۱۷۶]) معنا دادن به زندگی در پرتو رنج ها و مشکلات از موضوعاتیه که نویسنده های زیادی در موردش نوشتن؛ استفان تسو ایگ در این کتاب تصویر واضحی ازین موضوع و شکنجه های روحی به نمایش گذاشته و مسائل روانشناختی زیادی رو در طول داستان مطرح کرده. داستان شروع خوبی داره، نحوه ی روایت و داستان پردازیش اون جذابیت لازم رو داره تا خواننده رو از همون ابتدا با خودش همراه کنه.
pejmannavi
اولین کتابی بود که از اشتفان تسوایگ خوندم و باعث شد که اسم نویسنده رو فراموش نکنم. داستانی که با وجود کوتاهی و اسمی که داستان رو تا حدی لو میده, یکنفس میخونیش. کتاب نشون میده که اگه نویسنده باشی لازم نیست برای میخکوب کردن خواننده ها از قتل و معما و حوادث عجیب بنویسی. حتی موضوع تا حدی کسالت آور شطرنج هم میتونه کاری کنه که وقتی کتاب رو دستت بگیری دیگه گذشت زمان رو حس نکنی.
pejmannavi
خب طبیعیه برای شما کسالت آور نباشه. ریاضی هم برای عاشقانش خیلی جذابه اما کسایی که دوسش ندارن, براشون حوصله سربره.
پوریا
جذاب،پرکشش و خواندنی که موهای تن من رو سیخ کرد و متوجه شدم آخر کتاب دارم عرق میریزم.قشنگ این جنون به من هم منتقل شده بود.حتما بخونید
مجتبی
داستانی جذاب، پرکشش، شخصیت هایی که خوب ساخته و پرداخته شده‌اند. داستانی کوتاه که ظاهراً درباره شطرنج است اما از رنج سخن می‌گوید و شاید زندگی خیلی از ماها باشد که برای رهایی از رنج به چیزی پناه می‌بریم تا به مانند مسکن برای ما عمل کند و در واقع، ما را از واقعیت رنج آور بیرونی دور کند. نکته قابل ذکر دیگر داستان تقابل استعداد و تلاش است. چدویک که با استعداد ذاتی خودش قهرمان جهان در شطرنج می‌گردد در مقابل کسی قرار می‌گیرد که با تلاش و تمرین شطرنج را آموخته در شرایطی خاص و محدود.
ریحانه ملایری
واقعا کتاب خوبی بود. از حس غرور چتویک خیلی بدم میاد چون نباید به خاطر یه تواناییش، انقدر احساس بالا بودن کنه. شخصیتش گنگه بخاطر حرف نزدنش، کشف استعداد از یک پسر روستایی که واقعا انقدر کند ذهن بود واقعا برام جالب بود. از داستان زندگی دکتر ب، به شدت خوشم میاد. واقعا نویسنده نشون داد، دوری از روابط اجتماعی و خانوادگی هم حتی چه زیان های روانی ای وارد میکنه به انسان. با خوندن رمان شطرج و خوندن زندگی دکتر ب، واقعا کنجکاو شدم برای یادگیری شطرنج. درکل به اونایی که میخوان بخونن و مرددن توصیه میکنم حتما بخونن. این رمان کشش بالایی داره و قشنگ هم هست.
ریحانه ملایری
👌👌
hamed anwari
دقیقا درسته ، و منم از حس رقابت و عطش دکتر ب . خیلی لذت بردم و اون حس برتری جویی
shayestehbanoo
داستان روون و زیبا ترجمه ی عالی ، چقدر داستان دکتر ب و شخصیت چتویک جالب توصیف شده بود چقدر پرکشش بود داستان

حجم

۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد