بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوی سیاه (خلاصه کتاب) | طاقچه
۳٫۶
(۲۰)
برخی از مشکلات وجود دارند که در مقابل همه قانون‌ها، پیش‌بینی‌ها و باخت‌های احتمالی هیچ هستند. من تعجب می‌کنم که مردم نسبت به برخوردهای سرد، غذاهای بد یا بی‌اعتنایی‌های دیگران خشمگین می‌شوند و روز خود را یک روز فلاکت‌بار به حساب می‌آورند. در کنار آن فراموش می‌کنیم که زنده ماندنمان چیزی شبیه معجزه است که در ابعاد بسیار عظیم و غیرقابل باور رخ داده است. به همین دلیل باید دست از خون دل خوردن‌های بیهوده در مورد چیزهای خنده‌دار بردارید. مانند انسانی نباشید که از روی شانس قصری به او هدیه داده شده، اما نگران این است که چرا در حمام قصر کپک وجود دارد.
Mohsen Asadi
محققان عصب‌شناس این موضوع یعنی پاداش‌های آنی و با تاخیر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که انسان‌ها شاید در ابتدا تمایل زیادی به نتایج آنی داشته باشند، اما نتایجی که در بازه زمانی طولانی‌تری به دست می‌آید، احساس رضایت بیشتری برای فرد به همراه دارد.
infinito
در بورس به جای اینکه یک فرد همه سرمایه خود را در یک بخش سرمایه‌گذاری کند، در بخش‌های مختلف با میزان ریسک متوسط سرمایه‌گذاری می‌کند. به این ترتیب با داشتن ریسک متوسط در صورت شکست خوردن هم به صورت متوسط شکست می‌خورید، نه کامل
Mohsen Asadi
تنها باید خوش اقبالی را به حداکثر برسانید. دنیا رو به جلو حرکت می‌کند و اگر بخواهید تنها بداقبالی‌های خود را در مرکز توجه قرار دهید، هیچ وقت نمی‌توانید قدمی از قدم بردارید. از باخت فرار نکنید و آن را به عنوان واقعیت زندگی خود بپذیرید و از آن شرمنده نباشید
Mohsen Asadi
وقتی خارج از لبنان به سر می‌بردم و خبرهای آنجا به گوشم می‌رسید، نمی‌توانستم روی کار و درسم تمرکز کنم. اما زمانی که در لبنان بودم و در بطن حوادث قرار می‌گرفتم، آنقدر نگران نمی‌شدم که وقتی در خارج زندگی می‌کردم.
Mohsen Asadi

حجم

۸۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

حجم

۸۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد