بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روزهای مطالعه | طاقچه
کتاب روزهای مطالعه اثر مارسل پروست

بریده‌هایی از کتاب روزهای مطالعه

نویسنده:مارسل پروست
انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۲.۷از ۱۴ رأی
۲٫۷
(۱۴)
شاید هیچ کدام از روزهای دوران کودکی‌ام به اندازهٔ روزهایی که وقتم را صرف خواندن کتاب‌های محبوبم می‌کردم، سرشار و دلپذیر نبودند.
زیـنـب🍃🌸
رفتن در پی شادمانی صرفا به جهت رسیدن به شادمانی به ملالت و خستگی منجر می‌شود، و هر کسی که بخواهد به شادمانی واقعی دست یابد، باید در پی چیزی غیر از آن باشد، بنابراین اگر صرفا در اندیشه عشق ورزیدن به زیبایی- به عنوان امری بیرونی و مستقل از ما و بسیار مهم‌تر از آن که صرفا برایمان منبع لذت باشد- باشیم و لاغیر آن گاه لذت ناشی از زیبایی شناسی نیز به ما اعطا می‌شود.
چڪاوڪ
مطالعه باعث می‌شد تا از مشاهدهٔ وضعیت خودم همانند سایر چیزها غافل شوم و تنها به اصرار بر مطالعه فکر کنم،
Golam
فلسفه تعلیم و تربیت صحیح این نیست که افراد را به انجام کارهای درست وادار کند بلکه باید کاری کند که آن‌ها از کارهای درست لذت ببرند، نه این که صرفا صنعتکار شوند بلکه از صنعت لذت ببرند، نه این که از دانشمند شوند بلکه علاقمند به دانش باشند، نه تنها عادل بلکه تشنه عدالت باشند.
Maryam Shahriari
ما این جا هرچیزی می‌سازیم جز انسان؛ ما کتان را پاک، فولاد را آبدیده و شکر را تصفیه می‌کنیم و سفال را شکل می‌دهیم، اما هرگز برای تطهیر، تصفیه، آبدیده کردن و سروسامان دادن به یک موجود زنده سرمایه گذاری نمی‌کنیم.
zbabaxni
آیا می‌دانید که اگر این کتاب را بخوانید دیگر نمی‌توانید آن دیگری را بخوانید و این که، آن چه امروز از دست می‌دهید را فردا نمی‌توانید به دست آورید؟
Golam
نگرش کاملا متافیزیکی زیبایی شناسی امری بسیار فراتر از صرف کندوکاو در باب هنر است، و کسی که صرفا به جهت لذات ناشی از زیبایی آن را دوست دارد نمی‌تواند حظ و بهرهٔ کافی را ببرد.
چڪاوڪ
شاید هیچ کدام از روزهای دوران کودکی‌ام به اندازهٔ روزهایی که وقتم را صرف خواندن کتاب‌های محبوبم می‌کردم، سرشار و دلپذیر نبودند.
آرمان
باید بدانید که هدف شما از مطالعه کتاب درک اندیشه‌های مؤلف آن است نه اندیشه‌های خودتان.
پویا
هنر حقیقتی دارد و مرد اندیشمند قادر به مشاهدهٔ آن است
چڪاوڪ

حجم

۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد