دانلود کتاب صوتی نشانه ها با صدای سید احمد هاشم آبادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نشانه ها اثر ابراهیم  حسن بیگی

دانلود و خرید کتاب صوتی نشانه ها

انتشارات:به نشر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی نشانه ها

کتاب صوتی نشانه ها، اثری از ابراهیم حسن بیگی است که با صدای سید احمد هاشم آبادی منتشر شده است. این کتاب دربردارنده داستان‌ هایی از زندگی امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان است.

درباره کتاب صوتی نشانه ها

علی بن موسی الرّضا، امام هشتم شیعیان، ۱۱ ذی‌قعده ۱۴۸ هجری قمری مصادف با ۲۹ دسامبر ۷۶۵ میلادی چشم به جهان گشود و روز آخر صفر ۲۰۳ هجری قمری مصادف با ۵ سپتامبر ۸۱۸ میلادی از دنیا رفت. او، فرزندِ موسی بن جعفر و نجمه خاتون و از نسل حضرت محمد (ص) است که بعد از پدرش، امام موسی کاظم و پیش از پسرش، امام محمد تقی، به کار رتق و فتق امور جامعه اسلامی و مسلمانان مشغول بوده است. 

دوران زندگی امام رضا (ع) همزمان بوده است با حکومت عباسیان و سه تن از خلفای عباسی، یعنی هارون الرشید، امین و مأمون. او در این دوران با مشکلاتی از جمله جنگ‌های داخلی و شورش‌های پی در پی روبه‌رو بود. زمانی که مامون به خلافت رسید تصمیم گرفت تا امام رضا را هم در امور حکومتی دخیل کند. هرچند امام این مقام را نپذیرفت اما به سوی دربار او به راه افتاد. در شهر مشهد از دنیا رفت. 

درباره نحوه وفات آن حضرت، در منابع اهل سنت و شیعیان اختلاف وجود دارد: شیعیان مامون را مسئول شهادت امام رضا (ع) می‌دانند و اهل سنت معتقدند که امام بر اثر مسمویت با زهر از دنیا رفته است. بهرحال در محل مدفن وی، بعدها حرمی احداث شد که همیشه محلی است برای دیدار عاشقان روی آن حضرت و پذیرای مهمانانی است که از دور و نزدیک برای زیارت او عازم این شهر می‌شوند. 

ابراهیم حسن بیگی در کتاب نشانه‌ ها، داستان‌ها و قصه‌هایی را از زندگی امام رضا(ع) جمع‌آوری کرده است. این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی مخاطبان را با خودش همراه می‌کند، شناخت بزرگان دین در کودکی یکی از راه‌های شناخت خداوند و نزدیکی کودکان با دین مبین اسلام است. از این رو کتاب نشانه‌ ها برای کودک بسیار مفید است و آنان را با زندگی، منش، اخلاق و رفتار اجتماعی و فعالیت‌های آن حضرت آشنا می‌کند.

کتاب صوتی نشانه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

ابراهیم حسن بیگی کتاب نشانه ها را برای کودکان و نوجوانان نوشته است تا آنان را با زندگی ضامن آهو، امام رضا (ع) آشنا کند، با این حال در هر سن و سالی که باشید، می‌توانید از شنیدن داستان‌های زیبای این کتاب و همچنین شرح بزرگی و کرامات آن حضرت، لذت ببرید. 

درباره ابراهیم حسن‌ بیگی

ابراهیم حسن‌ بیگی متولد سال ۱۳۳۶ در روستای خواجه نفس از توابع بندر ترکمن در استان گلستان است. حسن‌ بیگی داستان‌نویسی را در سال ۵۹ آغاز می‌کند و با شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق به کردستان می‌رود و از آن پس اغلب آثار او حال و هوای دفاع مقدس دارد. او تا به امروز بیش از ۱۴۰ کتاب داستانی منتشر کرده است که از مشهورترین‌های آن می‌توان از رمان‌های محمد، قدیس، بنفش، شب ناسور و ریشه در اعماق نام برد.

ابراهیم حسن‌ بیگی در سال ۶۷ و به مناسبت خلق آثار ادبی در حوزه دفاع مقدس، لوح زرین دست‌خط امام را دریافت کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد