دانلود کتاب صوتی گفت‌وگوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ی مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» با صدای ایمان افسریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گفت‌وگوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ی مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» اثر ایمان افسریان

دانلود و خرید کتاب صوتی گفت‌وگوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ی مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی»

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گفت‌وگوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ی مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی»

کتاب صوتی گفت‌ و گوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» اثری جذاب است که تجربه پاکباز را از انتشار این دو نشریه که از نشریات تخصصی دنیای هنر هستند، مسیر و چالش‌های راه بیان می‌کند.

درباره کتاب صوتی گفت‌ و گوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی»

روئین پاکباز، تاریخ نگار هنر و نقاش نوگرای ایرانی است که به کار نقد هنری نیز مشغول است. تا پیش از این استاد کلاس‌های مبانی هنرهای تجسمی و تاریخ هنر برای مدت زمان سی سال بود. اما حالا که به اجبار خانه نشین شده است، دست از فعالیت نکشیده و در طول این مدت نیز به خواندن و نوشتن مشغول بوده است و کار ترجمه، تألیف و تکمیل دایره‌المعارف هنری را بر عهده دارد. 

او در این کتاب صوتی با ایمان افسریان گفتگو کرده است و از مسیری که برای انتشار دو نشریه تخصصی فصلی در هنر و بررسی طی کرده است سخن گفته است. انتشار این دو نشریه را می‌توان نقطه آغازی برای انتشار نشریات تخصصی هنری در ایران دانست. 

کتاب صوتی گفت‌ و گوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» مانند آیینه‌ای است که بازتابی از این مسیر را در اختیار ما قرار می‌دهد. هرچند سخن از گذشته رفته است اما امیدهای آینده نیز جای خود را در این گفتگو باز کردند و ثبت شده‌اند.

کتاب صوتی گفت‌ و گوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی گفت‌ و گوی ایمان افسریان با رویین پاکباز درباره‌ مجلات «فصلی در هنر» و «بررسی» برای تمام هنرمندان فعال در زمینه هنرهای تجسمی تجربه جذابی می‌سازد. 

درباره روئین پاکباز 

روئین پاکباز، تاریخ‌نگار هنر، منتقد و نقاش نوگرای ایرانی، در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. 

او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی تحصیل کرد و در سال ۱۳۴۷ از آنجا فارغ‌التحصیل شد. برای کارشناسی ارشد رشته زیباشناسی را انتخاب کرد و آن‌ را در در سال ۱۳۵۶ در دانشگاه پاریس به اتمام رساند. دانشگاه پاریس یکی از مشهورترین دانشگاه‌های فرانسه و جز اولین دانشگاه‌هایی بود که در اروپا تاسیس شده بود. او با پروانه اعتمادی، که نقاش است ازدواج کرده است.

از روئین پاکباز نوشته‌ها، مقالات و کتاب‌های بسیاری منتشر شده است. اما مهم‌ترین‌ها را می‌توان اثر پژوهشی او «دائرةالمعارف هنر» در سه جلد و «نقاشی ایران از دیرباز تا امروز» دانست. او همچنین کتاب‌های بسیاری را به فارسی ترجمه کرده است که بارها تجدید چاپ شده‌اند. از جمله فعالیت‌های مهم او می‌توان به نقشی اشاره کرد که در تبدیل رشته تاریخ هنر به یک زمینه علمی و دانشگاهی در ایران ایفا کرد.

او بارها در نمایشگاه‌های انفرادی و دسته‌جمعی شرکت کرد و در تالار قندریز نیز نمایشگاه برگزار کرد. تالار قندریز یا تالار ایران گالری‌ غیردولتی بود که در تیرماه سال ۱۳۴۳ در خیابان انقلاب و به همت دانشجویان دانشکده‌های هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر) تأسیس شد. مرتضی ممیز، منصور قندریز، روئین پاکباز و فرشید مثقالی از جمله موسسان این گالری بودند که البته در سال پنجاه و هفت تعطیل شد.

نظرات کاربران

zahra
۱۴۰۱/۰۹/۲۳

آقای رویین پاکباز از بزرگان عرصه هنر و فرهنگِ ایران هستند.گفت و گوی دلنشینی بود. ممنون از فصلنامه حرفه هنرمند

زمان

۵۹ دقیقه

حجم

۸۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۹ دقیقه

حجم

۸۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان