دانلود کتاب صوتی تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه اثر دیوید استاتارد

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه

کتاب صوتی تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه نوشته دیوید اسناتارد است که با ترجمه شهربانو صارمی و صدای اکرم پریمون منتشر شده است. این کتاب طرح کلی تاریخ ۶۰۰سالهٔ یونان را ارائه می‌کند.

درباره کتاب تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه

کتاب تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه نه فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به ترتیب عبارت است: خدایان و پهلوانان، عصر جباران، یونان در مخاطره، عصر پریکلس، جنگ عالمگیر، طوفان، عصر سلسله‌ها، در سایه روم،‌ آینه سرگذشت‌ها.

فصل اول کتاب سه بخش دارد که به این ترتیب‌اند: «هزیود و هومر: تولد خدایان و عصر بشر»، «هومر و منشا زندگی‌نامه‌نویسی» و «تاریخ‌نگار و آغاز تاریخ‌نگاری». در بخش دوم هم زندگی‌نامه ۹ شخصیت یونانی به این‌ترتیب از نظر مخاطب خواهد گذشت: پیسیستراتوس، پولوکراتس، سافو، فیثاغورس، میلو، هیپاس، کلئیستنس، هیستیایوس، میلتیادس.

کیمون، تیمستوکلس، لئونیداس، گلون، هیرون، پیندار، آیسخولوس هم شخصیت‌هایی هستند که فصل سوم کتاب به زندگی‌شان اختصاص دارد. در فصل چهارم که به عصر پریکلس اختصاص دارد، زندگی‌نامه ۷ شخصیت مهم یونانی به این ترتیب از نظر خواننده خواهد گذشت: پریکلس، هرودوت، سوفوکلس، امپدوکلس، پروتاگوراس، فیدیاس، آسپاسیا.

آلکیبیادس، کلئون، توسیدید، آریستوفانس، ائوریپیدس، زئوکسیس، گورگیاس و سقراط هم افرادی هستند که فصل پنجم کتاب یعنی «جنگ عالمگیر» به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است. شخصیت‌های گزنفون، لوساندر، اپامینونداس، لوسیاس، دموستنس، افلاطون و ارسطو هم دیگر چهره‌های مهم تاریخ یونان باستان هستند که در ششمین فصل این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در «عصر سلسله‌ها» هم زندگی این انسان‌ها آورده شده است: اسکندر مقدونی، بطلمیوس اول، دمتریوس فالرومی، مناندر، آپلس و اپیکور.

در فصل «در سایه روم» هم مخاطب کتاب، زندگی‌نامه این افراد را می‌خوانَد: پورهوس اپیروسی، آپولونیوس رودسی، ارشمیدس، آتالوس اول،‌ فیلوپویمن و پولوبیوس. فصل نهم «آینه سرگذشت‌ها» هم شامل پنج بخشِ نقشه‌ها، واژه‌نامه‌، گاه‌شمار، نامداران و اساطیر، برای مطالعه بیشتر و نمایه می‌شود.

شنیدن کتاب تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ یونان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  تاریخ یونان باستان در پنجاه زندگی نامه

آنها همگی محصول دوران خود بودند. دنیای ارشمیدس برای فیثاغورس تقریبا همانقدر غریب بود كه برای ما؛ چاره اندیشی‌های سیاسی كلئیستنس برای بطلمیوس اول كارساز نبود؛ و در حالی كه لئونیداس حیات یونان را در معرض تهدید ایران می‌دید، فیلوپویمن همان تهدید را از سوی روم احساس می‌كرد. صرفا با توجه به زندگی این افراد در بافت دوران و جامعه خود آنان است که میتوان آن ً ها را كاملا درک كرد یا از تأثیری كه بر دنیا داشتند آگاه شد. از این رو كتاب حاضر به جای آن كه صرفا مجموعه‌ای از پنجاه زندگینامه مستقل باشد، در صدد است نشان دهد كه چگونه حیات آنها در تار و پود تاریخ یونان بافته شده است و از این رو منظر تازه‌ای از تاریخ یونان ارائه می‌كند. بیشتر آنچه در منابع كهن آمده برای جبران بی‌خبری یا شرح و تفصیل به منظور تأثیرگذاری بوده و جعلی است، مانند خودكشی سافو از سر فراق، روایات گوناگون و غیرطبیعی از مرگ امپدوكلس یا قتل اتفاقی ارشمیدس در حال حل معمای بغرنج ریاضی. با این همه، چنین جعلیاتی بی‌ارزش نیستند. دروغ‌های فاحش را می‌توان تشخیص داد: نویسندگان یونانی انتظار داشتند خوانندگان یونانی (حداقل بعضی‌هاشان) این دروغ‌ها را باور كنند وگرنه هیچوقت آنها را نمی‌نوشتند. اغلب چنین اسطوره‌سازی‌هایی نشان دهنده حقایق پنهان و بزرگتر و پرتوفكنی بر زوایای فراموش شده تجربه یونان باستان است. از این رو، با وجود ناموثق بودن آنها، این كتاب بدون دغدغه حكایات و داستان‌های معترض‌های را بازگو می‌کند كه منشأ آن مشكوک است. از این گذشته، بیشتر آنها بسیار سرگرم كننده‌اند.

نظرات کاربران

Mehrbod Zabihi
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

کتاب خوبیست. اما با احترام اگر گوینده دارای صدای رازآلود و گرم تری می‌بود و یا نحوه گویش گوینده متفاوت تر می‌بود عالی تر هم میشد. احساس میکنم دارم اخبار گوش میدم. در کل سپاس از همگی دوستان برای ایجاد

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۰۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۰۰۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان