دانلود رایگان کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش با صدای کریم نیکونظر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش اثر فریده عنایتی

دانلود و خرید کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش

معرفی کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش

کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش نوشته فریده عنایتی، اپیزود پنجم رادیو تراژدی است. این اثر درباره زندگی محسن آزمایش، تاجر بزرگ و بنیانگذار کارخانه آزمایش است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کرد.

این اثر را با صدای کریم نیکونظر می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش

کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش از زندگی محسن آزمایش صحبت می‌کند. کسی که با راه اندازی کارخانه آزمایش، به تولید لوازم خانگی پرداخت و به همین واسطه نقش مهمی را در ایران و کشورهای اطراف بازی کرد. شاید این کارخانه را با محصولات تولیدی‌اش که شامل، یخچال، کولر، آب‌گرمکن و ... می‌شد به یاد داشته باشید.

محسن آزمایش (اشتهاردیان) در سال ۱۳۰۴ در تهران و در خانواده‌ای روحانی متولد شد. وضع مالی خانواده خوب نبود و او پدرش را هم در نوجوانی از دست داد. همین موضوع باعث شد که درسش را در کلاس چهارم رها کند و مشغول کار در یک کارگاه آهنگری شود تا در تامین مخارج خانواده نقشی داشته باشد. او چندین سال کار کرد و تجربه اندوخت و نهایتا با کمک پس‌اندازی که جمع کرده بود موفق شد مغازه‌ای در خیابان عین الدوله باز کند و در و پنجره بسازد.

او در سال ۱۳۲۱ با بتول عاصمی ازدواج کرد اما این ازدواج فرزندی برای آن‌ها نداشت. بنابراین همسر دوم را اختیار کرد. فرزانه سیمین‌پور، چهار فرزند برای او به دنیا آورد.

محسن آزمایش قبل از تاسیس کارخانه آزمایش، چند کار دیگر را هم امتحان کرد. شرکت در مناقصه‌های شهرداری تهران و به انجام رساندن پروژه‌های آن و همچنین اداره کارگاهی برای ساخت صندلی و مبل و آبکاری فلزات نمونه‌ای از این کارها بود. کارگاهش در سال ۱۳۳۶ در یک آتش‌سوزی از بین رفت و او یک سال بعد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۳۷ در محل کارخانه قدیمی، کارخانه صنعتی آزمایش را بنیان نهاد و تا سال ۱۳۵۸ مدیریت آن را در اختیار داشت.

این کارخانه در کار تولید یخچال، کولر، آب‌گرم‌کن، تختخواب فلزی، بخاری و اجاق گاز بود و همچنان یکی از برندهای خوشنام ایرانی است. البته نباید فراموش کرد که پس از انقلاب ایران و با مصادره اموال، اداره کارخانه از دست او خارج شد و در نهایت به دلیل ضعف مدیریت، روند نزولی را طی کرد و تعطیل شد.

آنچه که دانستنش درباره این کار در محیط کارخانه جالب است، این است که او حقوقی بیش از حقوق تعیین شده رایج به کارمندانش می‌داد و مدیران کارخانه از مزایای ویژه‌ای چون وام مسکن، کمک هزینه ازدواج، یارانه خودرو و غیره برخوردار بودند.

بعد از واگذاری و مصادره اموال، محسن آزمایش به سوئیس مهاجرت کرد. در سال ۱۳۶۶ از همسر دومش به دلیل مشکلات خانوادگی جدا شد. او در رباط، شهری در مراکش ساکن بود و سرانجام در سال ۱۳۷۱، در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام علاقه‌مندان به آثار زندگینامه جذاب و شنیدنی است. اگر دوست دارید با سرگذشت یکی از بزرگ‌ترین تاجران ایران و زندگی او آشنا شوید، شنیدن کتاب صوتی تاجر تنها: درباره زندگی محسن آزمایش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

nasrin
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

با تشکر از دست اندرکاران تراژدی ها خیلی جالب و در عین اندوه باره سرگذشت این بزرگان

کاربر ۲۷۴۷۱۵۷
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اقای نیکو نظر لطفا بیشتر پادکست تهیه کنید شیفته صداتون شدم شلوغی هروز مترو رو با گوش دادن چند باره به پادکست ها هضم میکنم

AS4438
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

تشکر از طاقچه ودست اندرکاران، عالی بود، روایت واقعی چون؛ ۵ سال اونجا کارکردم.

shahnaz
۱۳۹۹/۱۱/۰۹

متاسفم برای ایران وایرانی که چنین گوهرهای کمیابی رو از دست دادن

ahmd
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

سلام به نظرم عالی بود ارزش گوش کردن داره

کاربر azarmahmudi
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

خیلی خوبه،هرپنج تا پادکست،متشکرم ازشما

مهتاب
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

گوینده که عالیه! ولی این قسمت چندان مستند نبود، زیاد با عقل جور در نمیاد این آقا در 17 سالگی در اون خانواده فقیر که مسئول مخارج کل خانواده هم هست، فقط با انعام!!! اینقدر پول درآورده که میتونه یه

- بیشتر
کاربر ۲۲۹۴۴۹۲
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

گویندگی عالی بدون خسته شدن مخاطب، سپاس کاملا لذت بخش بود

فرزاد نوشیان
۱۳۹۹/۱۱/۰۱

عالی بود حتما شماره های دیگه رو دنبال میکنم

کاربر ۲۶۵۲۱۱۸حسن کلیدری
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

سلام اقای نیکونظرخیلی صدات قشنگه....گویندگیت عالیه عالیه

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۵۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۵۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان