دانلود کتاب صوتی جغرافیای من و تو با صدای شوکا کریمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جغرافیای من و تو اثر جنیفر. ای اسمیت

دانلود و خرید کتاب صوتی جغرافیای من و تو

معرفی کتاب صوتی جغرافیای من و تو

کتاب صوتی جغرافیای من و تو نوشته‌‌ی جنیفر ای. اسمیت روایتی عاشقانه در جهانِ بدونِ تکنولوژی است. داستان اسمیت در سال ۲۰۱۴ میلادی به چاپ رسید. این داستان آمریکایی در سال ۱۳۹۳ به فارسی ترجمه شد. ترجمه‌‌ی این اثر توسط مهرآیین اخوت انجام شد و نشر هیرمند آن را به بازار ارائه کرد. به دلیل استقبال خوانندگان از این اثر، ترجمه‌‌ی فارسی رمانِ اسمیت تاکنون بیش از نه بار تجدید چاپ شده است.

استودیو نوار نسخه صوتی این رمان را با صدای شوکا کریمی منتشر کرده که در طاقچه برای خرید و دانلود ارائه شده است.

درباره‌ کتاب صوتی جغرافیای من و تو اثر جنیفر اسمیت

خط داستانی کلیشه‌‌ای عشق در یک نگاه، در کتاب صوتی جغرافیای من و تو با رویکردی جدید نشان داده شده است. زمانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی به یک‌باره خاموشی سراسری در آمریکا اتفاق افتاد، ایده‌‌ی نوشتن جغرافیای من و تو به ذهنِ جنیفر اسمیت رسید. لوسی و ایوان در ساختمانی در شهر منهتن زندگی می‌‌کنند. با این حال آن‌‌ها همدیگر را نمی‌‌شناسند. زمانی که آن‌‌ها اولین بار در آسانسور ساختمان همدیگر را می‌‌بینند، به یک‌باره خاموشی سراسری اتفاق می‌‌افتد و آن‌‌ها در آسانسور گیر می‌‌کنند. از این‌‌جا داستانِ رمانِ جغرافیای من و تو آغاز می‌‌شود.

(هشدار: این بخش می‌تواند جزئیات و پایان داستان را فاش کند.)

این اتفاق باعث نزدیکی لوسی و ایوان که هر دو در زندگی مدرن شهری، تنها هستند، می‌‌شود. زمانی که آن‌‌ها در آسانسور گیر افتاده‌‌اند، گپ و گفتی کوتاه با هم دارند که زمینه‌‌ی آشنایی آن‌‌ها با یکدیگر را فراهم می‌‌کند. لوسی و ایوان پس از رهایی از آسانسور درحالی‌‌که خاموشی همچنان ادامه دارد، به پرسه‌‌زنی در خیابان‌‌های خاموش منهتن روی می‌‌آورند. آن شب آن‌‌ها با هم ستاره‌‌های پرنوری که خاموشی شهر باعث جلوه‌‌گری آن‌‌ها شده است را به نظاره می‌‌نشیند و با هم صحبت می‌‌کنند. اما پس از بازگشت روشنایی به شهر و پایان آن شب انگار اتفاق جدیدی میان لوسی و ایوان رخ داده است. هر دوی آن‌‌ها به همدیگر گرایش پیدا می‌‌کنند. شاید خواننده در چنین لحظه‌‌ای گمان کند که این دو شخصیت به‌سرعت به هم می‌‌رسند اما اسمیت ماجرا را طور دیگری می‌‌نویسد.

ایوان به خاطر پدرش، به سمت غرب می‌‌رود و لوسی نیز به خارج از کشور می‌‌رود. روایتِ نویسنده به سمتِ روایتی غمناک در عین حال رمانتیک می‌‌رود؛ بدین‌صورت که لوسی و ایوان در گیر و دارِ زندگی روزمره و جداگانه‌‌شان خاطره‌‌ی شبِ خاموشی و حضور کنار یکدیگر را فراموش نمی‌‌کنند. خواننده با دوری و جدایی هر کدام از این شخصیت‌‌ها، ناظر احساسات و عواطف هر دوی آن‌‌ها می‌‌شود. لوسی و ایوان کم‌‌کم با ایمیل‌‌های متعدد و ارسال کارت پستال به یکدیگر، حقیقت عشق را نه از کنار هم بودن که از دوری و جدایی با هم دوباره می‌‌سازند. شاید اگر خاموشی آن شب در منهتن نبود، ایوان و لوسی هرگز با هم آشنا نمی‌‌شدند اما لحظه‌‌ای دوری از دنیای تکنولوژیک، آن‌‌ها را به هم متصل می‌‌کند و این از نکات مهم موجود در کتاب صوتی جغرافیای من و تو است.

خرید و دانلود کتاب صوتی جغرافیای من و تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

علاقه‌‌مندان به داستان‌‌های عاشقانه‌‌ی آمریکایی از شنیدن کتاب صوتی جغرافیای من و تو لذت خواهند برد. بنابراین شنیدن کتاب اسمیت را به این افراد پیشنهاد می‌‌کنیم.

چرا باید جغرافیای من و تو با صدای شوکا کریمی را بشنویم؟

جنیفر اسمیت زندگی ادبی خود را وقف نوشتن رمان‌‌هایی کرده است که به روابط میان نوجوانان و جوانان می‌‌پردازند. او نویسنده‌‌ای است که تجربه‌‌ی زیسته‌‌ی خود در زندگی را وارد رمان‌‌هایش کرده است. بنابراین رمان‌‌های اسمیت برگرفته از احساسات نوجوانان و جوانانی است که او در زندگی آن‌‌ها را دیده است. این مورد باعث می‌‌شود که خواننده هرچه بیش‌‌تر به متنِ جغرافیای من و تو نزدیک شود. این رمان، برخلاف سایر آثاری که در زمینه‌‌ی عاشقانه نوشته شده‌‌اند، سیری سینوسی را طی می‌‌کند. تنهایی، آشنایی، با هم بودن، جدایی و در نهایت عشق؛ سلسله اتفاقات پیرامون شخصیت‌‌های این رمان است. بنابراین اهمیت دیگر شندین کتاب صوتی جغرافیای من و تو، رویکرد متفاوت نویسنده در این اثر نسبت به آثارِ مشابه است.

درباره جنیفر ای اسمیت

جنیفر ای. اسمیت زاده‌‌ی ۱۹۸۰ میلادی نویسنده‌‌ی آمریکایی است. او به دلیل علاقه به ادبیات از همان دوران تحصیل در مدرسه، می‌‌خواست نویسنده شود. پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه کولگیت در شمال نیویورک، او کار خود را در یک مؤسسه‌‌ی ادبی در شهر نیویورک آغاز کرد. اسمیت پس از مدتی حضور در این مؤسسه، شروع به نوشتن کرد. او توجه خاصی به روابط میان نوجوانان و جوانان داشت. به همین دلیل تمرکز عمده آثار وی در زمینه‌‌ی روابط در این رده‌‌ی سنی است.

اولین رمان اسمیت با نام «فصل بازگشت» در سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شد. او پس از انتشار این داستان، به محیط دانشگاهی برگشت و مدرک فوق‌لیسانس خود را در رشته‌‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند اخذ کرد. پس از اتمام این دوره‌‌ی تحصیلی شروع به نوشتن دومین رمان خود نمود. او ضمن تردد میان اروپا و آمریکا و تجربه‌‌اندوزی در سفرهای خود به این مناطق، رمان‌‌هایش را نیز متأثر از این تجارب به رشته‌‌ی تحریر درآورد. از جنیفر اسمیت تاکنون نه کتاب داستان به چاپ رسیده است.

نکته‌‌ی جالب توجه درباره‌‌ی کتاب‌‌های اسمیت این است که تاکنون این آثار به سی‌وسه زبان در سراسر جهان ترجمه شده‌‌اند. کتاب‌‌های جنیفر اسمیت به دلیل توجه به روابط نوجوانان و جوانان همواره از آثار پرفروش بازار نشر در اروپا و آمریکا بوده‌‌اند. اسمیت در حال حاضر در لس‌‌آنجلس زندگی می‌‌کند و همچنان بر نوشتن پیرامون روابط میان نوجوانان و جوانان متمرکز است.

ژانر کتاب صوتی جغرافیای من و تو چیست؟

به دلیل رابطه‌‌ی عاشقانه میان کاراکترهای این رمان، کتاب صوتی جغرافیای من و تو را می‌‌توان ذیل ژانر رمان عاشقانه قرار داد.

رمان صوتی جغرافیای من و تو مناسب کدام رده‌‌ی سنی است؟

همان‌‌گونه که گفته شد تمرکز آثار جنیفر اسمیت روی مخاطبان نوجوان و جوان است. بنابراین رده‌‌بندی سنی این اثر را بایستی میان مخاطبان بالای دوازده‌سال دانست.

معرفی شخصیت‌‌های اصلی

ایوان: پسر نوجوانی است که پس از مرگ مادرش، دچار غم و اندوه فراوان در زندگی شده است. ایوان به همراه پدرش که سرپرستی ساختمان را به عهده دارد از روستایی از پنسیلوانیا به منهتن نقل مکان کرده‌‌اند.

لوسی: دختر نوجوانی است که والدینش در خارج از کشور زندگی می‌‌کنند. برادران لوسی به تازگی به کالج رفته‌‌اند و او مدتی است که در منهتن تنهاست. والدین لوسی از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، با این حال او علاقه‌‌مند به زندگی با آن‌‌ها نیست.

نظرات کاربران

✨Dreamer Witch✨
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

اوایل داستان کمی جذاب بود، اما بعد چندان میلی به ادامه دادنش نداشتم. بیشتر تغییر محیط زندگی شخصیت‌ها نظرمو جلب کرد، به خصوص فضای اسکاتلند! در کل داستانش رو نپسندیدم.

کاربر ۵۷۰۷۴۹۳
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

احساسات به خوبی بیان شده و صدای راوی هم مناسب است

Rosmari
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

متن کتاب روان بود، ولی داستان از نظر من کمی کسل کننده و همراه با کش و قوس بیش از حد بود افت و خیز زیادی نداشت و یک روند روزمره‌ را دنبال می کرد شاید برای نوجوانانی که تازگیا رمان خواندن

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۴۱۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان