دانلود کتاب صوتی خرده عادتها جیمز کلیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خرده عادت‌ها اثر استفان گایز

دانلود و خرید کتاب صوتی خرده عادت‌ها

معرفی کتاب صوتی خرده عادت‌ها

کتاب صوتی خرده عادت ها اثر استفان گایز نویسنده و کارآفرین مشهور آمریکایی است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در عرصه‌ی بین‌المللی در ۱۷ زبان مختلف است که به خوانندگان خود کمک می‌کند با ایجاد عادت‌هایی کوچک اما بسیار موثر، زندگی خود را متحول کنند و در راستای موفقیت و رسیدن به اهداف خود حرکت کنند. این کتاب با ترجمه‌ی نرگس محمدی در انتشارات شمشاد منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی خرده عادت‌ها

استفان گایز زمانی که ۱۰ سال پیش از نوشتن کتاب صوتی خرده عادت ها تصمیم گرفت ورزش را به طور مداوم انجام دهد، این اتفاق‌ها برایش رقم خورد:

۱- او سعی کرد انگیزه داشته باشد و تنها گاهی می‌توانست موفق شود.

۲- او سعی کرد اهدافی بزرگ و جسورانه را برای خود تعیین کند و تقریبا هیچ‌گاه نمی‌توانست به طور مداوم به آن‌ها پایبند باشد.

۳- او سعی کرد خود را با تغییرات تطبیق دهد، اما تغییرات خودشان را با او تطبیق نمی‌دادند!

بنابراین او نیز مانند بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند تغییر کنند و شکست نخورند اما در نهایت شکست می‌خورند، تصور می‌کرد که مشکل از خود اوست.

سپس یک بعدازظهر -پس از یک تلاش ناموفق دیگر برای ایجاد انگیزه جهت ورزش کردن- او (به طور تصادفی) نخستین خرده‌عادت خود را خلق و شروع کرد. او در ابتدا متعهد شد که یک بار تمرین شنا را انجام دهد و سپس این تمرین، به تمرین‌های دیگر پیوند خورد و در نهایت به یک تمرین کامل تبدیل شد. گایز شوکه شده بود و با خود تصور می‌کرد این ایده‌ی احمقانه قرار نبود کار کند! زمانی که موفقیت او با همین استراتژی، ماه‌ها و تا آخرین لحظه ادامه یافت، گایز مجددا بسیار شوکه شد.

نکته‌ای که گایز باید در نظر می‌گرفت، این بود که شاید در آن ۱۰ سال که به نتایج متوسط دست می‌یافت، ​​مشکل خودش نبوده است؛ شاید این استراتژی‌های قبلی او بودند که ناکارآمد بودند، علی‌رغم این که این استراتژی‌ها اغلب به عنوان «راهی برای تغییر» در کتاب‌ها و وبلاگ‌های بی‌شماری تکرار می‌شدند؛ شک او درست بود!

استفان گایز در کتاب صوتی خرده عادت‌ها به خوانندگان کتاب توصیه می‌کند که آن‌ها می‌توانند بدون احساس گناه، ارعاب و احساس شکست مکرر، استراتژی‌هایی مانند انگیزه گرفتن، تصمیمات جدید برای سال نو یا حتی فقط انجام یک کار کوچک را به گونه‌ای انجام دهند که به موفقیت منجر شود. گایز معتقد است افراد تنها زمانی که با قوانین مغز خود شروع به بازی کنند و محدودیت‌های انسانی خود را جدی بگیرند -همانطور که خرده‌عادت‌ها نشان می‌دهد این کار چگونه باید انجام شود- می‌توانند به تغییرات پایدار و مفید دست بایند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

بسیاری از ما در پی این هستیم که در زندگی خود، تغییراتی را در جهت موفقیت ایجاد کنیم، اما نمی‌توانیم به این تغییرات پایبند باشیم و نهایتا شکست می‌خوریم. این رویه باعث می‌شود ناامید شویم، دست از تلاش کردن بکشیم و در نهایت اعتمادبه‌نفس خود را به کلی از دست بدهیم. با شنیدن کتاب صوتی خرده عادت‌ها درخواهیم‌یافت که تغییرات پایدار تا زمانی که نخستین گام را برای رسیدن به یک استراتژی موثر برنداریم، اتفاق نخواهند افتاد. بنابراین شنیدن این کتاب به ما کمک خواهد کرد تا در راستای اهداف خود قدم‌هایی موفق‌تر و موثرتر برداریم.

کتاب خرده‌عادت‌ها به عنوان یک راهنمای گام‌به‌گام و اثبات‌شده، به خوانندگان و شنوندگان خود کمک می‌کند تا عادت‌های خود را طراحی کنند و آن‌ها را از طریق احساسات مثبت و جشن گرفتن موفقیت‌های کوچک، تثبیت کنند. چه بخواهیم وزن کم کنیم، استرس خود را از بین ببریم، بهتر و راحت‌تر بخوابیم یا هر روز بازدهی بیشتری داشته باشیم، کتاب خرده‌عادت‌ها دستیابی به این اهداف را آسان می‌کند، آن هم تنها با یک شروع کوچک!

شنیدن کتاب صوتی خرده عادت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی خرده عادت‌ها را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که معمولا زود از انجام کارهای خود دست می‌کشند، زود خسته می‌شوند و انرژی خود را از دست می‌دهند و در زندگی خود چندان امیدوار نیستند و نیاز به یک راهنمای مفید و کارآمد دارند که راه خود را ثابت‌قدم‌تر ادامه دهند.

درباره استفان گایز

استفان گایز، نویسنده و کارآفرین مشهور بین‌المللی است که بیشتر به واسطه‌ی کتاب خرده‌عادت‌ها شناخته شده است. استفان گایز نیز از جمله‌ی افرادی است که پیش از رسیدن به موفقیت، مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده است، اما اکنون موفق شده صدها هزار جلد از کتاب‌های خود را در زبان‌های مختلف و در سراسر جهان به فروش برساند. گایز شهرتش را به واسطه‌ی ارائه‌ی استراتژی‌های کاربردی و در عین حال طنرآمیز مفید برای تغییر رفتار در سطح جهانی به دست آورده است. او اکنون در نزدیکی دنیای دیزنی، در اورلاندوی فلوریدا زندگی می‌کند.

گایز طی چندین سال، به تجربه‌ کردن استراتژی‌های توسعه‌ی فردی پرداخته است. او برای تکمیل تجربیات و تئوری‌های خود، با علاقه‌ی خاصی به مطالعه‌ی علوم اعصاب، روان‌شناسی رفتاری و روان‌شناسی شناختی تحقیق کرده است و این رویکرد به او این امکان را داده که راه‌های کارآمدتری را برای رشد افراد پیدا کند.

گایز نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری از جمله خرده‌عادت‌ها (۲۰۱۶)، چگونه کمال‌گرا نباشیم (۲۰۱۵) و عادت‌های انعطاف‌پذیر (۲۰۱۹) است.

تفاوت کتاب خرده عادت‌ها و عادت‌های اتمی چیست؟

خرده‌عادت‌ها و عادت‌های اتمی، هر دو از آثار بسیار پرفروش و محبوب به حساب می‌آیند. به دلیل شباهت نام این دو کتاب، بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که محتوای این دو کتاب نیز بسیار شبیه به هم است و خواندن یکی از آن‌ها به منزله‌ی خواندن دیگری‌ست و یا حتی فکر می‌کنند این دو کتاب یکی هستند، اما این تصور به کلی اشتباه است. کتاب عادت‌های اتمی بر نشان دادن قدرت عادات ترکیبی تمرکز می‌کند؛ اینکه چگونه باید بر روی سیستم‌ها تمرکز کنید و نه اهداف، و نشان می‌دهد که این چیزی است که در نهایت منجر به موفقیت شما می‌شود و به خواننده یاد می‌دهد چطور عادت‌های خوب را در خودشان تقویت کنند. در عوض، کتاب خرده‌عادت‌ها مدل دیگری را معرفی می‌‌کند، راهی برای کمک به شما جهت ساختن عادت‌های کوچک برای موفقیت بیشتر.

ارزش منحصربه‌فرد کتاب عادت‌های اتمی، تمرکز این کتاب بر سیستم‌ها در برابر اهداف است. این کتاب از طریق تعریف کردن داستان‌های قدرتمند، راه‌هایی کاملا عملی را برای بهبود سیستم‌های شما ارائه می‌دهد. یکی دیگر از دیدگاه‌های جالب این کتاب، تمرکز بر تغییرات مبتنی بر هویت است. ارزش منحصربه‌فرد کتاب خرده‌عادت‌ها در ارائه‌ی یک راه ساده برای درک اینکه یک رفتار چگونه اتفاق می‌افتد تا بتوانید عادت‌های خود را بهتر تغییر دهید.

پیام کتاب صوتی خرده عادتها چیست؟

پیام کتاب صوتی خرده عادت‌ها در یک جمله این است: کوچک کردن تغییرها، بهترین راه برای ایجاد تغییرات پایدار است و الزاما تغییرات بزرگ نمی‌توانند منجر به موفقیت شما شوند. شش ایده‌ی بزرگی که این کتاب برای موفقیت ارائه می‌دهد عبارت‌اند از:

۱) آرمان و هدف خود را به روشنی و وضوح تعیین کنید.

۲) گزینه‌های رفتاری مختلف را بررسی کنید.

۳) خود را با رفتارهای خاص مطابقت دهید.

۴) با تغییرهای کوچک شروع کنید.

۵) یک فعالیت خوب برای خود پیدا کنید.

۶) موفقیت‌های خود را جشن بگیرید.

نکته‌ی کلیدی این است که هر چه انجام یک رفتار آسان‌تر باشد، احتمال اینکه این رفتار به یک عادت تبدیل شود، بیشتر می‌شود و این موضوع برای ترک عادت‌های بد نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال، تماشای تلویزیون زمانی که تلویزیون به برق نباشد یا در اتاقی دیگر باشد، بسیار سخت‌تر است و برای تماشای تلویزیون لازم است آن را به اتاقی که هستید بیاورید و برای تماشا به برق وصل کنید.

چه کسانی کتاب خرده عادت‌ها را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب خرده‌عادت‌ها به دلیل محبوب بودن در ایران، توسط مترجمان بسیاری ترجمه و توسط انتشارات بسیاری به انتشار رسیده است. شماری از این مترجمین عبارت‌اند از نرگس محمدی (انتشارات شمشاد)، یاسمین شریف‌پور (انتشارات طاهریان)، رضا اردلان (انتشارات شنیدار)، نحله رحمانیان (انتشارات تعالی)، فهیمه شریفی (ناشر مولف) و اکبر عباسی و حسین باقری (انتشارات نسل نواندیش).

کتاب خرده‌عادت‌ها همچنین از جمله کتاب‌هایی است که در قالب کتاب صوتی نیز بسیار جذاب و شنیدنی خواهد بود. از جمله گویندگانی که این کتاب را در قالب کتاب صوتی درآورده‌اند می‌توان به غلامرضا صادقی (ترجمه‌ی ستوده طاهریان) و مصطفی طالبیان مقدم (ترجمه‌ی رضا اردلان) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خرده عادت‌ها می‌شنویم

مغز انسان به کندی تغییر می‌کند ولی باثبات است؛ از روال کاری و چارچوبی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد همواره واکنشی مداوم به جهان نشان دهد. داشتن ذهنی با سرعت تغییر پایین، می‌تواند گاهی خسته‌کننده باشد اما درکل بسیار سودمند است. تصورکنید چه می‌شد اگر شخصیت شما و زندگی‌تان در عرض یک شب تغییر می‌کرد؟- احتمالاً سر به بیابان می‌گذاشتید!

هنگامی که بتوانید عادت‌های سالم جدیدی را به وجود بیاورید، همه چیز برایتان آسان‌تر خواهد شد. به جای آنکه خود را درگیر نبردی کشدار با ذهنتان کنید، می‌توانید هرروز صبح عادت‌هایی مانند به موقع از خواب برخاستن، خوردن صبحانه‌ای سالم و رفتن به باشگاه را تکرار کنید. می‌توانید با کمی تلاش، بهترین کارها را انجام دهید. چنین چیزی برای بسیاری افراد مانند یک رویاست. آنها فقط نیمهٔ تاریک ثبات را می‌شناسند: اینکه چطور ذهنشان مجبورشان می‌کند هله هوله بخورند، تلویزیون تماشا کنند، سیگار بکشند و ناخن‌هایشان را بجوند. اما عادت‌های خوب به همان شدت هیجان‌انگیزند که عادت‌های بد وحشتناک‌اند.

می‌دانم که ورزش کردن، برای من عادت مناسبی است زیرا با ورزش کردن، هویتم تغییر کرد. اگر چندبار در هفته به باشگاه نمی‌رفتم، احساس عجیب و ناخوشایند «من چنین آدمی نیستم»، وجودم را فرا می‌گرفت. درهرصورت، سال گذشته هویتم از من فردی ساخت که برای داشتن اندامی مناسب به میزان کافی تلاش می‌کرد. این هر دو متن ماجرا از طریق عادت به وجود آمدند. از آنجا که ۴۵ درصد رفتاری که انجام می‌دهیم؛ صرف‌نظراز آنچه انجام می‌دهیم، به طور خودکار انجام می‌شوند، می‌توانیم از این موضوع به نفع زندگی واهدافمان استفاده کنیم. برای آنکه بتوانیم ماهرانه این کار را انجام دهیم، باید دو بازیگر اصلی ذهن را بشناسیم.

معرفی نویسنده
استفان گایز

استفان گایز نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین بین‌المللی است که کتاب‌های پرطرفدارش تاکنون به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. گایز شهرتش را به واسطه‌ی ارائه‌ی استراتژی‌های کاربردی و طنزآمیز تغییر رفتار در سطح جهانی به دست آورده است. او اکنون در نزدیکی دنیای دیزنی، در اورلاندوی فلوریدا زندگی می‌کند. تعدادی از کتاب‌های او تاکنون به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. گایز نویسنده‌ی کتاب‌های مشهوری از جمله خرده‌عادت‌ها (۲۰۱۶)، چگونه کمال‌گرا نباشیم (۲۰۱۵) و عادت‌های انعطاف‌پذیر (۲۰۱۹) است.

نظرات کاربران

نعیمه
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

موسیقی پیش زمینه صداش خیلی بلنده و مانع تمرکز رو متن کتاب میشه

ali asgari
۱۴۰۰/۰۴/۲۳

کتاب راجع به رسیدن به اهداف هستش اما به جای رویکرد انگیزشی، رویکرد عادت رو پیشنهاد می کنه. بعد با آمارها و تئوری های علمی ثابت می کنه ک چرا کار کم ولی پیوسته انجام دادم تاثیرش از کار زیاد

- بیشتر
mahnegar
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

واقعا بهترین کتاب در زمینه عادت کردنه واقعا در خریدش شک نکنید لطفا نسخه الکترونیکی هم بزارین 🙏🙏

عرفانه
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

کتاب واقعا مفیدیه، پنج ستاره داره کتاب. صدای خانم گوینده هم خوبه ولی به درد این کتاب نمیخوره، به درد خواندن رمان میخوره.

سعید طاهری
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

لطفا کتاب الکترونیکی اش رو هم بگذارید.

سمانه
۱۴۰۰/۰۸/۱۴

متن کتاب بسیارخوب و پر بار بود مخصوصا نکاتی که نویسنده از نظر علمی و تجربی ثابت میکرد حس اطمینان و دلگرمی میداد. متاسفانه موسیقی که هنگام گویندگی پخش میشد به شدت بی ربط و بلند بود حتی تا حدی که

- بیشتر
کاربر ۱۶۱۵۰۷۸
۱۳۹۹/۰۷/۱۸

موزیک آرامشبخشش خیلی خوب بود و محتوای عملی داشت . 👌

لادن
۱۳۹۹/۱۱/۰۸

برای ایجاد عادات جدید بسیار سودمند است.

Farin
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

صدای گوینده خوب نیست من نتونستم با این صدا گوش بدهم

کاربر ۴۱۶۱۳۶۵
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

صدای گوینده اصلا مناسب نیست، من نتونستم گوش کنم

زمان

۶ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان