دانلود رایگان کتاب صوتی دعای جوشن‌کبیر (صوتی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دعای جوشن‌کبیر (صوتی)

دانلود و خرید کتاب صوتی دعای جوشن‌کبیر (صوتی)

معرفی کتاب صوتی دعای جوشن‌کبیر (صوتی)

کتاب صوتی دعای جوشن کبیر یکی از مهم و معروف‌ترین ادعیه شیعیان است که برخی از علامای شیعه خواندن آن در شب‌های قدر را توصیه می‌کنند. مجموعه طاقچه کتاب صوتی دعای جوشن کبیر را تهیه و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره کتاب صوتی دعای جوشن کبیر

کتاب صوتی دعای جوشن کبیر تهیه شده توسط گروه طاقچه، خوانشی دلنشین با صدایی گرم از این دعای گرانقدر شیعیان است. در کتاب صوتی دعای جوشن کبیر، خدا به نام‌ها و صفات گوناگون که در آیات و روایات اسلامی آمده‌است، خوانده می‌شود. علامه مجلسی و برخی روایات اسلامی خواندن این دعا را به خصوص در شب‌های قدر توصیه کرده‌اند.

درروایت تاریخی آمده است که دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است. این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ اسم از اسمای‌ خداست‌، به‌جز بند ۵۵ که‌ یازده‌ اسم‌ باری‌تعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. تعداد زیادی از نام‌ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند. در هر فراز، کلمات به‌کار رفته حالت موزون و آهنگین دارند؛ چیزی که بسیار شبیه به آرایه ادبی سجع در ادبیات فارسی است. به عنوان نمونه، در فراز اول، کلمات «رحیم»، «کریم»، «مقیم»، «عظیم»، «قدیم»، «علیم»، «حکیم» و «حلیم» به کار رفته‌اند که به علت مشابه بودن حروف پایانی، به این فراز حالت آهنگ‌گونه داده‌اند.

در باب فضیلت خواندن این دعا چنین آمده است: هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند، خدای تعالی عمل او را به عمل‌های نیکو لاحق می‌سازد. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‌ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌شود. خدای تعالی در آسمان چهارم خانه‌ای بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزی هفتاد هزار فرشته داخل می‌شوند و از آن بیرون می‌روند و دیگر به سوی آن تا روز قیامت بر نمی‌گردند و خدای عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می‌بخشد.

برخی مضامین کتاب صوتی دعای جوشن کبیر عبارتند از: در تلاوت قرآن خدا با ما سخن می‌گوید و در دعا ، ما با خدا سخن می گوییم، دوشکل دعا وجود دارد یکی خواسته‌ها و نیازهای عادی مردم است و دیگری سلسله دعاهایی داریم که از ائمه معصومین رسیده و ذخیره‌ای است برای ما. این دعاها در مرحله اول نقش معرفت افزایی دارد و معرفت ما را به خدا زیاد می کند، دعای جوشن کبیر دارای صد بند صفات و ویژگی‌های خداست که موجب نزدیک شدن دل به خدا می‌گردد؛ این دعا خیلی خالص و ناب است؛ زیرا صحبت هیچ چیز جز محبوب در آن نیست. کسانی که معرفت کافی را کسب کرده باشند می‌توانند به ژرفای این دعا پی‌ببرند.

شنیدن کتاب صوتی دعای جوشن کبیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دعای جوشن کبیر ازجمله ادعیه‌ای است که تقریبا تمامی شیعیان در شب‌های گرانقدر قدر آن را تلاوت کرده‌اند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که فایل صوتی کتاب صوتی دعای جوشن کبیر را تهیه کنید و از این پس این دعا را با این نوای دلنشین همنوایی کنید. بدون شک تجربه این نحوه خواندن این کتاب برایتان دلنشین خواهد بود. 

نظرات کاربران

دلتنگِ ماه
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

چقدر دلم‌ تنگ شده بود😔😔عالی بود،طاقچه جان ممنون

میترا
۱۳۹۸/۰۸/۱۸

عالی بود.خدایا قسمت میدم به تک تک اسامیت که حاجت منو بدی الهی آمین ❤❤❤

خورشیدِ تاریک"
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

صدایش خیلی منحصر به فرد بود یعنی جوری غرق خوندن شده بودم که دنیا و سختی هایش از یادم رفت...به هر حال خیلی خوبه و مخصوص شب های قدر است...

🥀m.z🥀
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

امیدوارم که خدا حاجات همه ی شما و کل شیعیان رو روا کنه التماس دعا 🌹

امیر
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

فوق العاده صوت صدا و کیفیت و قاری و...همه چی عالی ممنون از طاقچه

Homa.M
۱۳۹۸/۰۶/۱۷

متشکرم وازخداوند براتون اجرفراوان میطلبم

💛NARGES💛
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

خیلی خوب بود حس خوبی به آدم میده توصیه میکنم برا یه بارم که شده گوشش کنید

کاربر ۱۴۴۴۰۲۸
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

خوب بود

کاربر 1276866
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

بسیار عالی

کاربر ۱۵۰۹۰۴۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

بسیار عالی

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان