دانلود کتاب صوتی فردریک شوپن با صدای مهرانه امروانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فردریک شوپن اثر محمد طالشیان

دانلود و خرید کتاب صوتی فردریک شوپن

معرفی کتاب صوتی فردریک شوپن

«فردریک شوپن» سرگذشت داستانی موسیقیدان مشهور لهستانی برای کودکان است. این کتاب را اِن راکلین، از پیشگامان قدردانی از موسیقی برای کودکان در بریتانیا و بنیانگذار «شوخی با موسیقی» نوشته است:

«فردریک پسری شش ساله و عاشق پیانو، نقاشی و طبیعت بود. او توانست با نبوغی که داشت در هفت سالگی آهنگی بسازد و همین کار او را تبدیل به یک نابغه موسیقی کرد.»

فردریک شوپن، موسیقیدان و نوازنده برجسته و تاثیرگذار پیانو در ۱ مارس ۱۸۱۰ در زلازولا، شهری در مرکز لهستان به دنیا آمد. استعداد موسیقایی شوپن جوان در همان سال‌های آغاز زندگی‌اش ظهور کرد تا آنجا که در ورشو به موتسارت دوم مشهور شد. با انعکاس نبوغ خارق العاده او در روزنامه‌های ورشو، شوپن کوچک مورد توجه و پذیرش سالن‌های کنسرت اشرافی پایتخت قرار گرفت. او از این زمان اجرای کنسرت‌های خیریه خود را آغاز کرد و اولین کنسرت پیانو خود را در ۸ سالگی اجرا کرد. شوپن تعدادی از فرم‌های موسیقی را ابداع کرده است که مهم‌ترین نوآوری‌هایش در قالب فرم‌هایی مانند سونات پیانو، والس، نوکتورن، اتود، پرلود و پولونِز بوده‌اند.

همه آثار فردریک شوپن برای پیانو نوشته شده‌اند که یا به صورت تکنوازی هستند یا با همراهی پیانو دوم، ویلن، ویلن‌سل، آواز یا ارکستر و نکته جالب در مورد فردریک شوپن این بود که او بسیاری از آهنگ‌هایش را براساس اتفاقاتی که برایش می افتادند، می‌ساخت.

شوپن که از جوانی پیوسته از ضعف جسمانی رنج می‌برد و در انگلستان، به خاطر آب و هوای بد، بیماری‌اش تشدید شده بود، سرانجام یک سال پس از اجرای آخرین کنسرتش در پاریس، در ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹، در خانه خواهرش لودویکا درگذشت. روز پس از آن ماسکی از صورت و دست‌هایش ساختند و سپس بدن او را درقبرستان «پر-لاشز» به خاک سپردند.

نظرات کاربران

Chopin
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

درود بر خودم

nasren asadi
۱۴۰۱/۰۴/۰۷

خوب بود ولی داستانش گیج کننده بو🤔

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ دقیقه

حجم

۱۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان