دانلود کتاب صوتی زبان بیگانه با صدای علی عسگری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زبان بیگانه اثر مسعود شامحمدی

دانلود و خرید کتاب صوتی زبان بیگانه

معرفی کتاب صوتی زبان بیگانه

کتاب صوتی زبان بیگانه نوشتهٔ مسعود شامحمدی است. علی عسگری و سیما تیرانداز گویندگی این داستان کوتاه صوتی و ایرانی را انجام داده‌اند و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی زبان بیگانه

کتاب صوتی زبان بیگانه حاوی داستانی از مجموعهٔ «گربه علف است و ماهی درخت» است. این داستان را از جنس وهم و جداافتادگی دانسته‌اند. شخصیت اصلی داستان به خودش می‌آید و می‌بیند که هیچ از حرف‌های دیگران نمی‌فهمد و درحالی‌که در بیمارستان بستری شده است، با تعجب به اطرافش نگاه می‌کند و نمی‌داند باید چه کند. داستان صوتی «زبان بیگانه» به شرح یک بیگانگی آشنا می‌پردازد. اگر شما هم روزی در کابوستان گیر کنید و نتوانید از آن فرار کنید، برای بیرون‌آمدن از این کابوس طولانی چه می‌کنید؟ شما کابوسی تکرارشونده دارید؟ کابوسی که سایه‌اش از روی زندگیتان کنار نرود و پابه‌پای شما بیاد. «زبان بیگانه» به قلم مسعود شامحمدی جزو مجموعه ‌داستانی است که در تابستان ۱۳۹۶ خلق شده است؛ البته داستان «زبان بیگانه» چند سال قبل‌تر و از ۱۳۸۷ نوشته شده است. در تمامی داستان‌های مجموعه‌ٔ «گربه علف است و ماهی درخت» می‌توانید ویژگی‌هایی مشترک پیدا کنید. شاید بتوان گفت محور تمام داستان‌های این مجموعه، وهم عاشقانه‌ای است که باید کشف شود.

عنوان دیگر داستان‌های مجموعهٔ «گربه علف است و ماهی درخت» عبارت است از «آدم‌برفی»، «آن‌ سه نفر»، «بی‌گناه»، «زندگی شاید انتقام مکرر است»، «آقای میم، یا مردی که کلاغ‌ها از او باهوش‌تر بودند» و «خرید سیگار». آهنگسازی اختصاصی این مجموعه داستان را «پالیز شامحمدی» انجام داده است؛ هر داستان، یک موسیقی.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی زبان بیگانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی زبان بیگانه

«حقیقتش اینه هر وقت که با بدنم تنها هستم دچار وحشت می‌شم. وقت‌هایی که توی آیینه به بدنم نگاه می‌کنم یا توی حموم به بدنم دست می‌کشم، ترس برم می‌داره. احساس می‌کنم دارم به چیزی نگاه می‌کنم و دست می‌کشم که مال خودم نیست. احساس می‌کنم که یه چیز بی‌ریخت و چرب بهم چسبیده و نمی‌تونم از شرش خلاص بشم. وقت‌هایی هم که خودم رو زیر پتو گلوله می‌کنم و با تنم تنها هستم، باز همین حس رو دارم. خیال می‌کنم هر لحظه ممکنه شصت‌وسه کیلو گوشت و چربی و رگ، یهو مثل یه گله گرگ به جونم بیفتن و نابودم کنن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان