دانلود رایگان کتاب صوتی جزیره مثنوی ؛ بازرگان و طوطی با صدای علیرضا شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جزیره مثنوی ؛ بازرگان و طوطی اثر جلال الدین محمد بلخی (مولانا)

دانلود و خرید کتاب صوتی جزیره مثنوی ؛ بازرگان و طوطی

معرفی کتاب صوتی جزیره مثنوی ؛ بازرگان و طوطی

کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ بازرگان و طوطی از جلال الدین محمد بلخی (مولانا) و با صدای علیرضا شریعتی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ بازرگان و طوطی

بود بازرگان و او را طوطی‌ای در قفس محبوس زیبا طوطی‌ای

چونک بازرگان سفر را ساز کرد سوی هندستان شدن آغاز کرد...

«داستان بازرگان و طوطی» از سفر بازرگان به هند شروع می‌شود و به سوغات حیرت‌انگیزی که بازرگان با خود برای طوطی‌اش می‌آورد، ختم می‌شود. سوغاتی که برای اون حکم تمام زندگی را دارد و بازرگان خود نمی‌داند که چه دارایی باارزشی دارد با خود می‌آورد. شنیدن «داستان بازرگان و طوطی»، با صدا و تحلیل علیرضا شریعتی، باعث می‌شود با دیدی عمیق‌تر به زندگی خود نگاه کنید و دارایی‌های بزرگ‌ زندگی‌تان را پیدا کنید. روز خوبی برای پرواز روح و رهایی از قفس است!

ای عجب آن عهد و آن سوگند کو-وعده‌های آن لب چون قند کو

گر فراق بنده از بد بندگیست-چون تو با بد، بد کنی پس فرق چیست؟

بیت بالا را خیلی از ما شنیده‌ایم؛ این بیت بخشی از قصه بازرگان و طوطی محبوس اوست. داستانی شیرین از بازرگانی که می‌خواهد به هند برود و از همه اطرافیانش می‌پرسد چه سوغاتی برایشان بیاورد؛ هر کسی چیزی از او می‌خواهد تا اینکه، طوطی خواسته‌اش را مطرح می‌کند. طوطی از بازرگان می‌خواهد تا او برای طوطیان هند از حال و روز او بگوید و بپرسد که چه کند تا بتواند رها و آزاد و آسوده شود.

بازرگان با جواب برمی‌گردد، بی‌آنکه خود بداند چه جواب طلایی و مهمی در دست دارد. درست مثل خود ما که گاهی هوشمندانه راهی را در پیش می‌گیریم و به آن چیزی که باید برسیم، می‌رسیم حتی پس از رنج بسیار.

«داستان بازرگان و طوطی» را از مجموعه «جزیره‌ مثنوی» و با صدا و تحلیل‌های شیوای علیرضا شریعتی می‌شنوید. شریعتی معتقد است که ما با داستان‌های مثنوی می‌توانیم در هیاهوی این روزگار درمان شویم و حالمان بهتر از گذشته‌مان شود.

مولوی بیش از آنچه انتظارش می‌رود نگاه نو و پیش‌رویی دارد و می‌توان به‌خوبی این نوآوری‌ها را در طرح داستان‌هایش دید. در انتهای «داستان بازرگان و طوطی» متعجب می‌شوید از آنچه مولانا برایتان رقم زده است. جای شنیدن چنین داستان‌هایی در زندگی همه‌یمان کم است و چه چیزی بهتر از صدایی که برای چند دقیقه این جای خالی را پر کند؟

شنیدن کتاب صوتی جزیره مثنوی؛ بازرگان و طوطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات کلاسیک ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

Ostad Panda
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

اینکه در کنار خواندن شعر اصلی، محتوای آن نیز توضیح داده میشه کار بسیار خوبیه. داستان‌های معنوی شیرین و سرگرم‌کننده هستند و اجرای خوب گوینده هم این جذابیت رو بیشتر کرده. می‌تونید پشت ترافیک یا در حال قدم زدن از

- بیشتر
کاربر 7778145
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

عالی بود .اگر داستانهای آموزنده تری بزارید خیلی بهتره.تا اینکه خرافات گوش بدیم

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۱ دقیقه

حجم

۱۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان