دانلود رایگان کتاب صوتی آدمیان با صدای زویا قلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آدمیان اثر زویا قلی پور

دانلود و خرید کتاب صوتی آدمیان

معرفی کتاب صوتی آدمیان

کتاب صوتی آدمیان نوشتهٔ زویا قلی پور است. زویا قلی پور و مهدی رضایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و کانون فرهنگی چوک این مجموعه داستان صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آدمیان

گفته شده است که در کتاب صوتی آدمیان، به همهٔ ریزه‌کاری‌های ساختاری و عناصر داستانی و اصول داستان‌نویسی توجه شده است. این کتاب صوتی، یک اثر چندلایه با درون‌مایه‌های جامعه‌شناسانه، روان‌شناسانه و فلسفی است که در لایۀ جامعه‌‌شناسانۀ آن به مفاهیمی مانند دوستی، دشمنی، بی‌تفاوتی، فقر، طلاق، خیانت، حمایت فردی و تأثیر حمایت جامعه از افراد آسیب‌دیده، آسیب‌های اجتماعی، پوپولیسم و تأثیر آن بر آن جامعه، ورشکستگی و اعتیاد پرداخته شده است. در لایۀ روان‌شناسانه، به مفهوم تنهاییِ معنایی و راه پیشنهادی گریز از آن، ابعاد شخصیتی شخصیت‌های داستان و انواع دفاع‌های روانی بر مبنای نوع شخصیت افراد، مقابله با مفهوم شکست، سوگ و تنهایی پرداخته شده و در لایۀ فلسفی آن به مفهوم تنهایی معنایی و عشق پرداخته شده است. پیرنگ اصلی داستان به‌عنوان یک جمله در متن داستان در قالب نامه‌ای گنجانده شده است؛ «انسان تنها پناه انسان است».

کتاب صوتی آدمیان حاوی مجموعه داستانی به‌هم پیوسته است که به ۲ بخش کلی تقسیم شده است. بخش اول داستان‌های کوتاهی هستند که گویی مانند یک نقاشی یا یک فیلم کوتاه بخشی از زندگی یک انسان را به نمایش می‌گذارد. داستان‌ها و شخصیت‌های هر داستان بی‌ارتباط با هم به نظر می‌رسند و در پایان هر داستان ما به نتیجۀ خاصی نمی‌رسیم و فقط با شخصیت‌ها و زندگی آن‌ها آشنا می‌شویم. در بخش دوم که در واقع قسمت آخر داستان و شیرازۀ کلی اثر است، پیوند و تأثیرگذاری همهٔ شخصیت‌ها و اتفاقات داستان‌های مختلف را با هم پیدا می‌کنیم.

سبک نگارشی، روان و ساده است و از شعر هم در آن استفاده شده است. نمادهای بسیاری را در این اثر مشاهده می‌کنیم؛ مانند زیرسیگاری سنگ یشم که نماد آرامش است و خشم و ترس را از بین می‌برد و برای دارنده‌اش خوش‌شانسی به‌دنبال دارد. در این داستان، نویسنده نماد دانش و به‌نوعی باغبان است که با آثار ادبی مانند باغبانی که از فرهنگ نگهداری می‌کند، در تلاش است تا از جامعه و خانواده و دوستان خود محافظت کند، این زیرسیگاری از برادر بزرگترش برای او به یادگار مانده که خود این موضوع نیز جنبۀ نمادین دارد. نماد دیگر کلاغی است که با غرور بر روی شاخه‌ای سست در زمستان ایستادگی می‌کند. نماد دیگر کودک کار است که نماد آسیب‌های اجتماعی  است. از این دیدگاه کتاب صوتی آدمیان یک اثر نمادین به نظر می‌آید، اما این نمادگرایی فقط یکی از لایه‌های ساختاری آن است.

شنیدن کتاب صوتی آدمیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مینا قلم تلخ.من هم نویسنده هستم
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

این کتاب از جمله کتابهاییِ که تا تمومش میکنی دوباره دوست داری از اول شروع به خوانشش کنی چون جملاتی داره که هر جمله خودش یه کتابه.

레일라
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

توضیح داستانش خیلی سخته و نمی دونم که چطور بگم کتاب خوبیه

کاربر ۴۹۴۹۱۳۵
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

کتاب بسیار زیبایی بود ، با ادبیات روان واقعا از خوندنش به وجد اومدم

خدایاشکرت
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

هم صداهم هم داستاناش عالی بودن خسته نباشین توصیه میکنم گوش کنید

مریم
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

چند بار شنیدن کتاب رو شروع کردم ولی به خاطر زیر بودن صدا و نحوه گویش راوی نتونستم بیش از چند دقیقه گوش کنم. الان به سختی دارم تحمل می کنم ... ....خوشحالم مقاومت کردم و کتاب رو تموم کردم. پیشنهاد

- بیشتر
crazy.galaxy:)
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

ی سوال داستان خاصی داره؟ ممنون میشم بگید

کاربر 8528396
۱۴۰۳/۰۲/۰۹

متوسط

کاربر ۵۷۵۵۲۸۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

سلام به نظر من شلوغ بود.و صدای گوینده هم خوب نبود.خوشم نیومد.

avaz
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

صدای خود زویا نبود بهتر بود😉

binam
۱۴۰۲/۰۴/۰۳

خیلی بد خوانش شده متاسفانه

زمان

۳ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان