دانلود کتاب صوتی از جمعه شروع کن با صدای علی اصغر قره خانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از جمعه شروع کن اثر رابرت گلیزر

دانلود و خرید کتاب صوتی از جمعه شروع کن

معرفی کتاب صوتی از جمعه شروع کن

کتاب صوتی از جمعه شروع کن نوشتهٔ رابرت گلیزر و ترجمهٔ علیرضا مجتهدی است. علی اصغر قره خانی گویندگی این کتاب روان‌شناسانهٔ صوتی را انجام داده و ناشر صوتی کتاب یاران فناور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی از جمعه شروع کن

کتاب صوتی از جمعه شروع کن، اثری در زمینهٔ موفقیت و خودیاری است که در قالب ۵۲ داستان الهام‌بخش تهیه شده است. این داستان‌های انگیزه‌بخش، دربارهٔ تلاش و پیشرفت است. هدف اصلی نگارش آن‌ها کمک به رشد افراد است. مفاهیم پشت داستان‌های این کتاب عمدتاً جزو یکی از ۴ عنصر ظرفیت‌سازی هستند. ظرفیت‌سازی روشی است که از طریق آن مهارت‌هایی را کسب کرده و توسعه می‌دهیم که برای انجام فعالیت‌ها در سطوح بالاتر و آزادکردن پتانسیل درونی خود نیاز داریم. ظرفیت‌سازی زمانی به‌درستی قابل‌درک است که به ۴ حوزهٔ «معنوی، عقلانی، جسمی و هیجانی» تقسیم شود. ظرفیت معنوی ما را ملزم به ارزیابی خودمان می‌کند تا متوجه شویم چه کسی هستیم و در زندگی چه چیز را بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهیم تا در آخر بتوانیم زندگی روزمرهٔ خود را با این اصول هم‌سو کنیم. این کار با تعیین باورها و ارزش‌های اصلی ما شروع می‌شود که ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار به نظر برسد؛ زیرا شامل درون‌نگری و خودارزیابی عمیق است.

سرآغاز همهٔ اتفاقات این کتاب صوتی، تغییر ساده‌ای بود که نویسنده قصد داشت در زندگی‌اش ایجاد کنم؛ بهبود برنامهٔ صبحگاهی‌. پس از گذراندن یک برنامهٔ آموزش رهبری تحول‌آفرین، تصمیم گرفت صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شود و مدتی را به تفکر، نوشتن و خواندن یک متن الهام‌بخش یا مثبت اختصاص دهد تا روزش را شروع کند. به‌باور این نویسنده، ما به‌شدت نیاز داریم از وقت و انرژی‌گذاشتن برای متلاشی و سرنگون‌کردن یکدیگر دست بکشیم و در عوض راه‌هایی برای پیشرفت یکدیگر پیدا کنیم. مورد اول، یک چرخهٔ فاسد و معیوب است که قوهٔ تشخیص و صفات خوب اخلاقی ما را از بین می‌برد؛ درحالی‌که مورد دوم، یک چرخهٔ فضیلت است که سطح ما را بالا می‌برد. نویسنده تأکید کرده است که از این کتاب صوتی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های مثبت صبحگاهی خود استفاده کنیم.

شنیدن کتاب صوتی از جمعه شروع کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی از جمعه شروع کن

«ظرفیت معنوی را می‌توان ویژگی‌ای در نظر گرفت که تصمیم‌های زندگی را هدایت می‌کند اما ظرفیت عقلانی، اقدامات روزمره‌ای را تعیین می‌کند که ما را به سمت اهداف به پیش می‌برند. همچنین ظرفیت عقلانی مربوط به نحوه تفکر، یادگیری، برنامه‌ریزی و اجرای آن‌ها همراه با نظم است و درمجموع می‌توان گفت ظرفیت عقلانی باعث به وجود آمدن نگرش، برنامه‌ریزی و اقدامات روزمره شما می‌شود. این موضوع به نظر ساده می‌رسد، اما اولین گام در ایجاد ظرفیت عقلانی، باور داشتن به توانایی‌های خودتان است.

یک خصوصیت ثابت در تمامی افرادی که عملکرد بالایی در این زمینه دارند، کنجکاوی فکری است. ویژگی مثبت این افراد این است که همیشه می‌خواهند بیشتر بدانند و به دنبال اطلاعات جدید باشند و درواقع آن‌ها از این طریق توانایی‌های خود را گسترش می‌دهند.

اگر با خودتان فکر می‌کنید که ظرفیت عقلانی شما ثابت و بی‌تغییر است، در این صورت قطعاً نمی‌توانید پیشرفت کنید. پس برای ایجاد ظرفیت عقلانی، چیزهایی مانند توانایی ذهنی و جستجوی فرصت‌های یادگیری بسیار مهم هستند. همچنین، سعی کنید بازخوردهای مستقیم و صادقانه را در مورد جایگاه‌تان پذیرا باشید تا از این طریق بتوانید پیشرفت کنید و نقاط ضعف‌تان را شناسایی کنید.

ظرفیت عقلانی توسط اهداف مشخص و ایجاد عادات منظم ساخته می‌شود. اهداف اصلی ما تنها زمانی محقق می‌شوند که اهداف کوتاه‌مدت خود را به شکلی تعیین کنیم که در جهت رسیدن به اهداف بلندمدت‌مان باشند، در غیر این صورت، بدون اینکه به سمت هدف یا یک دستاورد خاص حرکت کنیم، فقط به دور خودمان می‌چرخیم و شاهد اهدافی هستیم که نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

ساختن آخرین وجه ظرفیت عقلانی یعنی ایجاد تدریجی فعالیت‌های پایدار و سازگار با هدف، شاید دشوارترین قسمت آن باشد. برای این‌که موضوع را برای‌تان ملموس‌تر کنم باید بگویم در زندگی من، این موضوع را می‌توانید در قسمت‌های مختلفی ببینید مثل اختصاص دادن زمان به برنامه صبحگاهی‌ام که ثمره آن به وجود آمدن کتاب «از جمعه شروع کن» بود و یا اختصاص زمان برای یادگیری مسائل مختلف زندگی که برای رسیدن به اهدافم باید در آن‌ها پیشرفت بیشتری می‌کردم. علاوه بر این موارد، من وقت‌ام را صرف خواندن، گوش دادن به پادکست‌های افراد متخصص و شرکت در سازمان‌ها می‌کنم تا بدین شکل بتوانم به‌طور مداوم از دیگران نکات جدیدی بیاموزم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان