دانلود کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش با صدای سامان قلیچ خانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش اثر دنی دیدرو

دانلود و خرید کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش

معرفی کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش

کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش نوشتهٔ دنی دیدرو است و با ترجمهٔ مینو مشیری و صدای سامان قلیچ خانی، شهاب ایلکا و بهرام سروری‌نژاد در استودیو نوار منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش

کتاب صوتی ژاک قضا و قدری و اربابش نوشتهٔ دنی دیدرو فیلسوف، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، نظریه‌پرداز زیبایی‌شناسی، زبان‌شناس و منتقد هنری فرانسوی است.

این رمان بین سال‌های ۱۷۶۵ تا ۱۷۸۴ نوشته شده است، اما ۱۲ سال بعد از مرگ نویسنده یعنی در سال ۱۷۹۶ منتشر شد. دیدرو از ۵ راوی که مدام سخن یکدیگر را قطع می‌کنند تا داستان خود را تعریف کنند، استفاده می‌کند. در این کتاب نویسنده با خواننده‌اش به گفتگو و شوخی می‌پردازد، سربه‌سرش می‌گذارد، جملات معترضانه می‌گوید و اغلب به بیراهه می‌زند؛ آنگاه گفت‌وگوهای ارباب با ژاک و ژاک با اربابش را می‌شنویم؛ سپس به داستان‌هایی که مهمانخانه‌دار برای مهمانانش نقل می‌کند، گوش می‌سپاریم و سرانجام از روایت‌های مارکی دِزارسی شگفت‌زده می‌شویم.

این کتاب داستان رابطهٔ میان ژاک (نوکر) و اربابش است که هرگز نام او در کتاب نمی‌آید. ژاک و اربابش راهی سفری طولانی هستند و برای آنکه از کسالت سفر بکاهند، ارباب از ژاک می‌خواهد که داستان عشق‌های گذشته‌اش را تعریف کند.

داستان ژاک بارها توسط شخصیت‌های دیگر و اتفاقات ناگوار طنز قطع می‌شود. شخصیت‌های دیگر داستان‌های خودشان را روایت می‌کنند و داستان‌های آن‌ها نیز بارها قطع می‌شود. موضوع داستان‌هایی که در کتاب روایت می‌شود، اغلب عشق و رابطهٔ جنسی است

شنیدن کتاب ژاک قضا و قدری و اربابش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره دنی دیدرو

دنی دیدرو یکی از متفکران قرن هجدهم میلادی است. دنی دیدرو در پنجم اکتبر سال ۱۷۱۳ و در شهر لانگر، در شمال شرقی فرانسه به دنیا آمد. پدرش، دیدیه دیدرو آهنگر، پیشه‌ور و چاقوساز و مادرش، آنژلیک وینیه‌رون، دختر یک چرم‌فروش بود.

بین سال‌های ۱۷۳۷ تا ۱۷۴۷ در مجلۀ مرکور دو فرانس مقاله‌هایی دربارۀ ریاضیات و فیزیک منتشر کرد که نشان از شناخت او از تئوری‌های نیوتن داشت. در همین مجله نیز مقالات متنوعی دربارۀ هنرهای زیبا، اسطوره‌شناسی، نقد رمان، تئاتر و بررسی اشعار ولتر منتشر کرد. او دربارۀ موسیقی به سبک فرانسوی نیز عقایدی داشت که اغلب روشنفکران آن را قبول نداشتند. این مقاله‌ها به‌وضوح نشانگر آن است که دیدرو یکی از پایه‌گذاران نقد ادبی و نقد هنری است. دیدرو از ابتدای جوانی با علاقه‌مندشدن به هنر تئاتر، آثار مختلف هنرهای نمایشیِ کلاسیک را مطالعه کرده ‌بود. با نگارش ۲ درام، او نمایشنامه‌نویسی را تجربه می‌کند و همراه هرکدام از آن‌ها یک رساله برای توضیح نظریه‌های تئاتری خود و پیشنهادهایی برای شیوۀ جدید نمایشنامه‌نویسی منتشر کرد. از آثار دیگر دیدرو می‌توان به ژاک قضا و قدری، برادرزادهٔ راهبه و رامو اشاره کرد.

دنی دیدرو در ۳۱ ژوئیهٔ ۱۷۸۴ از دنیا رفت. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد