دانلود کتاب صوتی تاریخچه خصوصی خانه با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخچه خصوصی خانه اثر بیل برایسن

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخچه خصوصی خانه

نویسنده:بیل برایسن
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاریخچه خصوصی خانه

کتاب صوتی تاریخچه خصوصی خانه نوشته بیل برایسون است که با ترجمه علی ایثاری کسمایی و صدای اکرم پریمون منتشر شده است. کتاب تاریخچه خصوصی خانه نوعی تاریخ تمدن است، مسیر تغییر ساخت خانه‌ها و تاریخچه هریک از بخش های خانه که امروز شاهد آن هستیم.

درباره کتاب تاریخچه خصوصی خانه

برایسون، نویسنده آمریکایی متولد ۱۹۵۱ است که اغلب کتابهایش تا به امروز پرفروش بوده است. آثار او با موضوعاتی مانند؛ تاریخ، زبان، سفر، علم و ... در تمام جهان طرفداران بسیاری دارد. او در آمریکا متولد شده است، در ۲۳ سالگی در بریتانیا ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد. در سال ۲۰۰۳ با نوشتن کتاب «تاریخچه تقریبا هر چیزی» مشهور شد و برنده دو جایزه معتبر کشور انگلستان شد. برایسون نوشتن کتاب را از سال ۱۹۸۵ آغاز کرد و تاکنون کتابهای بسیاری نوشته است. در سال ۲۰۱۰ کتاب  تاریخچه خصوصی خانه را منتشر کرد. کتاب در ۱۹ فصل ارائه شده است که هر بخش در واقع به بیان تاریخ و مدرنیزه شدن بخشی از خانه پرداخته است. این که هر قسمت خانه چگونه تغییر پیدا کرده است تا به آنچه که ما امروزه از آن به عنوان خانه استفاده کنیم و این که اصلا چرا باید از خانه به عنوان خانه یاد کرد در جای جای کتاب به صورت زیبایی بیان شده است. تاریخچه خصوصی خانه، کتابی جذاب، ماجراجویانه، الهام‌بخش و سرشار از اطلاعات عمومی ارزشمند است.

فصل اول کتاب، به خانه کشیش مارشام، که در سال ۱۸۵۱ ساخته شده و ساختمان کریستال پالاس که در هایدپارک انگلستان ساخته شده می‌پردازد، زیرا که این دو ساختمان نویدبخش وقوع تغییراتی جدی در جامعه خود بودند.

فصل دوم کتاب، «محیط» نام دارد که در آن، به تاریخچه سکونت در انگلستان می‌پردازد و به یک مجموعه از قدیمی‌ترین خانه‌های نوسنگی در اروپا که دقیقا در سال ساخت خانه آقای مارشام کشف شده‌اند.

فصل سوم کتاب، «هال» است، مرز بین فضای بیرونی و درونی که ما به عنوان مخاطب، از آن عملا وارد خانه کشیش مارشام می‌شویم. او در این فصل به توصیف هال‌ و اهمیتش در خانه انگلیسی در سراسر قرون وسطی پرداخته است.

فصل چهارم کتاب، «آشپرخانه» است که با موضوع دشواری دسترسی به غذا و خصوصا مواد غذایی سالم در جهان قدیم آغاز می‌شود. برایسون با این مقدمه درباره غذا، به فضای آشپزخانه می‌پردازد که تا اواسط قرن ۱۹ آشپزخانه، صرفا محل آشپزی بود و امکان شستن ظرف‌ها را نداشت ولی دری به ظرفشوی‌خانه داشت و این فضاها اغلب زنانه و البته منتسب به خدمتکاران بودند.

در فصل پنجم کتاب، نویسنده از آشپزخانه وارد «ظرفشوی‌خانه و انباری مواد غذایی» می‌شود و درواقع به این بهانه، مفصل از زندگی خدمتکاران در آن دوره و نیز اهمیت و معنایی که در فرهنگ آن زمان داشتند می‌پردازد. آن‌‌ها بخشی از لوازم و اثاثیه خانواده محسوب می‌شدند و بیش از آنکه وسیله راحتی در خانه باشند، شاخص شان و منزلت خانواده بودند.

فصل ششم کتاب، به جعبه کوچکی می‌پردازد که روی دیوار خانه آویزان شده که از حضوری نامرئی ولی بسیار مهم برای تمدن بشری روایت می‌کند: «جعبه فیوز». برایسون در این فصل، برق و پیدایش آن را مورد مطالعه قرار داده است.

فصل هفتم کتاب، به «اتاق پذیرایی و استراحت» پرداخته است، برایسون در این فصل توضیح می‌دهد چه‌طور رونق کشاورزی و به تبع آن دامداری، ارزش افزوده‌ای را ایجاد کرد که در ساخت خانه‌های عجیب و بزرگ با چند ده اتاق، خود را نمودار ساخت.

فصل هشتم کتاب، نویسنده به «اتاق غذاخوری» رسیده که فضایی رسمی و عنصری مهم در پذیرایی از میهمانان بوده است. او به بهانه این فضا، سرکی به ادویه و تاریخچه تجارت آن و اینکه حتی کشف قاره آمریکا، محصول جانبی همین جستجو برای ادویه بود، کشیده و تاریخ‌های خونین و دردناک نمک و فلفل را روایت می‌کند.

فصل نهم کتاب، او به «زیرزمین و سردابه» می‌رسد و آن را فرصت مناسبی برای پرداختن به موضوع مصالح ساختمانی و تاریخچه آن‌ها پیدا می‌کند. او از تاریخچه سیمان و آهنو و فولاد صحبت می‌کند.

فصل دهم کتاب، عنوان «عبور» را دارد به حال و هوای اروپا در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن۲۰ پرداخته و ماجرای ساخته شدن برج ایفل را به عنوان «بزرگترین ساختمان کاملا بی‌فایده» به عنوان نماد آن دوران شرح می‌دهد.

فصل یازدهم کتاب، به «اتاق مطالعه» اختصاص دارد و به بهانه آن، نویسنده وارد مسئله حیوانات موذی خانگی و دردسرهای تاریخی مقابله با آن‌ها از جمله موش، کنه، شپش، ساس و… شده، مشکلاتی که امروز حل آن‌ها آسان است اما در کذشته این‌طور نبوده است.

فصل دوازدهم کتاب، به «باغ» پرداخته است و موضوع آن، توضیح این است که تلاش‌هایی در طی تاریخ برای انتقال و تکثیر گونه‌های غیربومی و تجمیعشان در یک نقطه صورت گرفته و باعث رونق باغداری در انگلستان شده است و اینکه چطور زنان بورژوا با باغداری خود را به هم ثابت می‌کردند.

فصل سیزدهم کتاب، «اتاق ارغوانی» نام دارد، جایی بسیار زیبا و پر از قفسه‌های کتاب که ظاهرا نوعی میهمان‌خانه برای پذیرایی از میهمانان ویژه کشیش‌ها بوده است نویسنده در این فصل، تا حدودی به تاریخچه کتابخانه می‌پردازد.

فصل چهاردهم کتاب، به «پله‌ها» پرداخته است و در آن، به گونه‌شناسی حوادث مرتبط با پله در خانه، نوعی از آسیب‌شناسی ارائه کرده و ریزه‌کاری‌های طراحی پله به دقت مورد مطالعه و کنکاش قرار گرفته است. او هم‌چنین به این پرداخته است که خانه‌ها چطور می توانند به ما آسیب بزنند.

فصل پانزدهم کتاب، به «اتاق خواب» می‌پردازد، جایی که در زمان‌های قدیم، گذران زمان در آن بیش از هر چیزی همراه با وحشت ناشی از مسمومیت و نیز ناراحتی حاصل از رختخواب‌های سخت بوده است. نویسنده در این فصل، به درک متفاوت افراد از خلوت و زندگی خصوصی نیز می‌پردازد و همچنین اینکه نگاه به رابطه جنسی و نیز مقوله مرگ، در گذشته چطور بوده است.

فصل شانزدهم کتاب، به «دستشویی» پرداخته است و از خلال آن، درک متفاوت افراد از بهداشت و نیز ترس عمومی از استحمام و نظافت را بررسی کرده است و به شرح تحولات مفهوم و شکل توالت پرداخته است.

فصل هفدهم کتاب، «رختکن» است، نویسنده ابتدا درباره مرد یخی ۵۰۰۰ ساله حرف می‌زدند که لباس‌هاس کامل همراهش بوده و پس از آن می‌پردازد به تاریخچه لباس.

فصل هجدهم کتاب، «اتاق کودک» است. او در این کتاب به وضع کودکان در نوانخانه‌ها و انقلاب صنعتی می‌پردازد و حتی تربیت‌های سخت و عجیب در طول تاریخ را بررسی می‌کند.

فصل نوزدهم کتاب، به «اتاق زیرشیروانی» می‌رویم. در این فصل او با روایت‌هایش از چارلز داروین مارا غافل‌گیر می‌کند. 

این کتاب سرشار از ماجراجویی و هیجان است و از شنیدن آن بسیار لذت خواهید برد.

خواندن کتاب تاریخچه خصوصی خانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دانستن و شناخت مسیر تمدن بشری پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

پویا
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

خیلی خوب بود اطلاعات خوبی میداد

Roshanak Azari
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

مطالب فصل ها با عناوین چندان مرتبط نبود و پژوهشی انجام نشده بود. نویسنده اطلاعات عمومی را از دایره المعارف ها جمع کرده و به حجم کتاب افزوده بود.

زمان

۲۲ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۲۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۲ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۲۴٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان