اصغر نقيزاده، ۵۱ سال دارد. متولد تهران است. پدر و مادرش اهل نطنزند. خودش باباي ۳ فرزند و بابابزرگ نوهي يکسالهاش « اميرحسين » است. نقي زاده در شغل معلمي بود که بازنشسته شد و چهرهي شناخته شدهاي درسينما و تلويزيون دارد. بازي او در مجموعه تلويزيوني «معراجيها» به کارگرداني مسعود دهنمکي بهانهاي شد تا با وي گفتوگوي کوتاهي را براي شما ترتيب بدهيم

-از کي به کارهاي بازيگري علاقهمند شديد؟
ازنوجواني به سينما علاقه داشتم. ازهمان دوران در «مسجدحجت» کار تاتر و سرود ميکرديم. بعد ازانقلاب اسلامي هم خانوادهي ما به محلهي مسجد جوادالايمه (غرب تهران) آمدند و در جمع گروهي بودم که حوزهي هنرو انديشه اسلامي (يا حوزه هنري) را پايه گذاشتند. در حوزه استادان ما ازجمله تاجبخش فناييان و سعيد کشن فلاح بودند.



-کار ديگري هم ميکرديد؟
درکنارسينما، مربي امورتربيتي در آموزش و پرورش منطقهي ۱۷ تهران بودم و ازهمينجا هم بازنشسته شدم. در دورهي دانشآموزي با سيدجواد مهران رجبي بودم که همه او …