اين آقاي نویسنده، نامش «مهدي» و نامخانوادگياش «خليلي» است. او وقتي ميخواهد خودش را معرفي کند تا حدي تعارف ميکند:
«به دور از هرگونه تعارف و در مقايسه با عزيزاني که در اين حوزه عمر خود را گذراندهاند، خودم را در حد و اندازهاي نميبينم که بخواهم شرححالم را برايتان بگويم؛ ولي از دورهي نوجواني و قبل از انقلاب اسلامي خواندن داستان را شروع کردم و از سال ۱۳۶۳ در کلاسهاي آموزش داستاننويسي حاضر شدم و از سال ۱۳۶۵ کارهايم در نشرياتي مثل سروش و کيهان بچه ها و اطلاعات هفتگي به چاپ رسید.
- ابتدا براي کودکان مينوشتي يا بزرگترها؟
« براي بزرگسالان مينوشتم. ولي روش کارم اين است که با توجه به نوع سوژه و موضوع و شخصيت، سن و سال مخاطبان را انتخاب ميکنم و داستان را مينويسم.»
وقتي ميپرسيم: «چرا کم مينويسيد؟» خودش را جمع ميکند، زيرچشمي نگاهي به قلم و کاغذها مياندازد و بعد سرش …