دانلود کتاب‌های نسیم نیکولاس طالب

نسیم نیکولاس طالب

بیوگرافی نسیم طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشمند، آماردان و تحلیل‌گر ریسک و همچنین استاد دانشگاه لبنانی-آمریکایی است. سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی نسیم طالب مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت است. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی تندن دانشگاه نیویورک مهندسی ریسک تدریس می‌کند. او علاوه‌بر انتشار مقالات متعدد، چند جلد کتاب نیز منتشر کرده و در این زمینه نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته و با استقبال مواجه شده است.

درباره زندگی و کتاب های نسیم طالب

نسیم نیکولاس طالب در سال ۱۹۶۰ در امیون شهری در شمال لبنان دیده به جهان گشود. پدرش نقیب طالب یک پزشک انکولوژیست و پژوهشگر انسان‌شناس بود و مادرش نیز مینروا غصن نام داشت. ریشه‌ی خانوادگی طالب به انطاکیه بازمی‌گردد. هر دو پدربزرگ پدری و مادری طالب سیاست‌مردانی نام‌آشنا بودند، پیشه‌ای که ریشه‌ای طولانی‌تر نیز در خانواده‌ی آن‌ها دارد. جنگ داخلی لبنان در سال ۱۹۷۵ ضربه‌ای بزرگ به خانواده‌ی طالب وارد کرد و باعث افول موقعیت آن‌ها در لبنان شد.

پدر و مادر طالب تابعیت فرانسه داشتند و او نیز پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه‌ی فرانسوی-لبنانی در بیروت برای ادامه‌ی تحصیل خود به فرانسه رفت. طالب دوره‌ی لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در دانشگاه پاریس گذراند. طالب بخشی از تحصیلاتش را در مدرسه‌ی کسب‌وکار وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا گذراند و مدرک ام‌بی‌ای خود را از این مدرسه دریافت کرد. او در آن مدرسه شیفته‌ی مبحث احتمالات شد. طالب بعدها در سال ۱۹۹۸ مدرک دکترای خود را نیز در رشته‌ی علوم مدیریت از دانشگاه دوفین پاریس گرفت.

نسیم طالب در سال ۱۹۸۸ در کلیسای سنت آن آتلانتا با سینتیا آن شلتون ازدواج کرد. سینتیا که دختر والدینی سینماگر بود، مانند نسیم در دانشگاه نیویورک دوره‌ی ام‌بی‌ای را می‌گذراند. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های سارا و الکساندر است. طالب در دهه‌ی ۱۹۹۰ مسیر شغلی و پژوهشی خود را تغییر داد. او پس از چند ماه مطالعه‌ی مداوم در تئوری احتمالات و تجزیه‌ و تحلیل عددی، به ایده‌ها و نتایج جدیدی در زمینه‌ی داده‌های غیرخطی رسید و دستاورد مطالعاتی خود را در کتابی با عنوان مصونیت Dynamic Hedging (مصون‌سازی پویا) گرد آورد و این‌گونه اولین کتاب مهم خود را در سال ۱۹۹۷ منتشر نمود.

طالب در سال ۱۹۹۹ به عنوان همکار در برنامه‌ی مالی و نیز استاد ریاضی در موسسه‌ی ریاضی کورانت دانشگاه نیویورک مشغول به کار شد. او تا سال ۲۰۰۵ در سمت خود در این دانشگاه باقی ماند.

طالب کتاب دوم خود را با عنوان فریفته‌ی تصادف: نقش پنهان شانس در زندگی بازار در سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. این کتاب بیش از آنکه یک متن علمی باشد، یک جستار است که از تجربه‌ی علمی طالب و شنیده‌ها و مطالعات مفصلش ریشه گرفته است. کتابی که در رابطه با نقش تصادف در زندگی و درک پدیده‌ی تصادف است. طالب در این کتاب از ممکن بودن غیرممکن‌ها سخن گفته است.

طالب از ژانویه‌ی ۲۰۰۵ به مدت یک سال در دانشکده‌ی علوم دانشگاه ماساچوست کار خود را آغاز کرد. او در طی این سال‌ها به کار خود در حوزه‌ی تجارت نیز ادامه داد. او در سال ۲۰۰۶ پس از بیست سال حضور فعال در حوزه‌ی تجارت و تحلیل بازار به کار خود در این زمینه پایان داد تا خود را وقف کار پژوهشی و مقاله‌نویسی علمی و فلسفی کند.

نسیم طالب در سال ۲۰۰۷ یکی از مهم‌ترین کتاب‌های خود و محبوب‌ترین آن‌ها را منتشر کرد. قوی سیاه: تاثیر امر بسیار غیرممکن کتابی بود که شهرتی چشم‌گیر برای طالب به ارمغان آورد، به خصوص زمانی که پیش‌بینی‌هایش در این کتاب در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ آمریکا به وقوع پیوست. این کتاب تاکنون به بیش از سی زبان ترجمه شده است و از سوی مجله‌ی ساندی تایمز به عنوان یکی از دوازده کتاب تاثیرگذار پس از جنگ جهانی دوم شناخته شد. طالب این کتاب را از سر درآوردن قوی سیاه در استرالیا برای اولین بار آغاز می‌کند. امری که برای هزاران سال محال پنداشته می‌شده است با وقوعش احتمالا بنیان‌های کهنی را نیز می‌لرزاند. او از این رهگذر به امر بسیار غیرقابل پیش‌بینی و استدلال‌ها و توجیهات کم‌مایه پیرامون آن می‌پردازد و جایگاه آن را در واقعیت بررسی می‌کند.

طالب کتاب بعدی خود را با عنوان تخت پروکروستس در سال ۲۰۱۰ به انتشار رساند. او نام این کتاب را از یک اسطوره‌ی یونانی گرفت که داستانی دهشت‌زا دارد. داستان شخصیتی به نام پروکروستس که افرادی را با لطایف‌الحیل به تختش می‌کشاند و آن‌ها را با کشیدن بدن یا قطع پا به اندازه‌ی تخت درمی‌آورد. طالب با این کتاب یکی از ایده‌های اصلی خود را در اقتصاد ارائه داد. او عقیده دارد ایده‌ها و نظریات محدودکننده و متداول اقتصادی که بسیاری از اوقات مسلم نیز انگاشته می‌شوند، می‌توانند نادرست باشند و برخی اوقات اتکای بدون تامل به آن‌ها پیامدهای خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

کتاب بعدی نسیم طالب پادشکننده در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. کتاب پادشکننده در ادامه‌ی اثر محبوب او قوی سیاه نوشته شده است. طالب در قوی سیاه از امور غیرمحتمل گفت و تاثیری که این امور می‌توانند بر زندگی انسان داشته باشند را بررسی کرد و در کتاب «پادشکننده» پا را فراتر گذاشت و پدیده‌های پیش‌بینی‌ناپذیر را بسیار پراهمیت و حتی ضروری خواند. طالب با ابداع مفهوم پادشکننده که در مقابل شکننده قرار می‌گیرد، سخن از خصلتی به میان آورد که فرد به کمک آن نه‌تنها در مقابل ناملایمات و سختی‌های خردکننده نمی‌شکند، بلکه به مقاومت بسنده نمی‌کند و قوی‌تر نیز می‌شود. پادشکننده همچون شعله‌ای است که با هر باد خاموش‌کننده‌ای، شعله‌ورتر می‌شود. ایده‌ای که در فرازوفرودهای کمرشکن زندگی می‌تواند الهام‌بخش و یاری‌گر انسان باشد. کتاب «پادشکننده‌» نیز مانند قوی سیاه با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را به‌دست آورد.

طالب کتاب پوست در بازی: عدم تقارن پنهان در زندگی روزمره را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. کتابی که مانند سایر آثار نسیم طالب حرف نویی برای گفتن دارد و خواننده را به چالش می‌کشد. پوست در بازی آخرین کتاب از مجموعه‌ی «اینسرتو» بود که اولین کتاب آن «فریفته‌ی تصادف» بود. طالب در این کتاب از نقش بنیادین ریسک‌‌پذیری در دستیابی به موفقیت‌های خیره‌کننده و بی‌بدیل گفته است. او برای اثبات ادعای خود شواهدی تاریخی نیز آورده است.

طالب در طول دوره‌ی فعالیت خود نظرات چالش برانگیز زیادی ارائه داده است. او خواستار لغو جایزه‌ی نوبل اقتصاد شد و مدعی شد خسارات ناشی از تئوری اقتصادی می‌تواند ویران‌کننده باشد. نسیم طالب هوادار سیاست‌ خارجی غیر مداخله‌گر است. او همچنین در مقاله‌ای پس از پاندمی کرونا اظهار داشت، سیاست‌مداران و متخصصان پزشکی ویروس کووید را به اندازه‌ی کافی جدی نمی‌گیرند. 

کتاب‌ها

مشاهده همه
تخت پروکروستس اثر نسیم نیکلاس طالب
الکترونیکی
۳۹,۰۰۰ت
subscriptionAvailableفریب خورده تصادف اثر نسیم نیکلاس طالب
الکترونیکی
۸۶,۰۰۰ت
فریفته تصادف اثر نسیم نیکلاس طالب
الکترونیکی
۳۹,۰۰۰ت
قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب
الکترونیکی
۷,۰۰۰ت
off
٪۵۰
فریفته تصادف اثر نسیم نیکلاس طالب
الکترونیکی
۶۵,۰۰۰۳۲,۵۰۰ت
پادشکننده اثر نسیم نیکولاس طالب
الکترونیکی
۸۹,۰۰۰ت
subscriptionAvailableقوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب
الکترونیکی
۸۹,۰۰۰ت
استاندارد بیت کوین اثر سیف‌الدین آموس
الکترونیکی
۶۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableتخت پروکروستس اثر نسیم نیکولاس طالب
الکترونیکی
۵۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableقوی سیاه اثر فرخ بافنده
الکترونیکی
۵۵,۰۰۰ت

کتاب‌های صوتی

مشاهده همه