بیوگرافی خرید و دنلود کتاب‌های جفری یانگ (الکترونیکی و صوتی)

جفری ای. یانگ

بیوگرافی جفری یانگ

جفری یانگ روانشناس و روان‌درمانگر صاحب‌نام آمریکایی است. او روش طرحواره‌درمانی را ابداع کرد و علاوه‌بر نگارش آثاری در رابطه با این روش درمانی، تالیفاتی در زمینه‌ی نظریه‌ی شناختی رفتاری ارائه داد.

جفری یانگ در نهم مارس سال ۱۹۵۰ در آمریکا دیده به جهان گشود. او پس از اتمام تحصیلات خود در دوره‌ی دبیرستان، تحصیلات دانشگاهی‌اش را در دانشگاه ییل آغاز نمود. جفری یانگ در سال ۱۹۶۷ با لین پویچ ازدواج کرد. یانگ پس از دریافت مدرک لیسانس به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و تحصیلات عالیه‌ی خود را تا مقطع فوق دکترا زیر نظر آرون بک ادامه داد. او پس از دست‌یابی به عالی‌ترین مدارج دانشگاهی، کار خود را به عنوان استاد گروه روان‌پزشکی دانشگاه کلمبیا آغاز کرد. جفری یانگ یکی از بنیان‌گذاران آکادمی شناخت درمانی است. او علاوه‌بر مدیریت این آکادمی، موسسه طرحواره‌درمانی را نیز اداره می‌کند. یانگ بیش از همه برای ابداع رویکردی درمانی با عنوان «طرحواره‌درمانی» شناخته شده است. طرحواره الگوی مشخصی از رفتار تکرارشونده در زندگی انسان‌ها است.

جفری یانگ نقطه‌ی عطف کار خود را در نقطه‌ای از زندگی اش می‌بیند که خودش با مشکلات شخصی بزرگی مواجه شد. او در حین کار پژوهشی خود به یک درمانگر CBT مراجعه نمود تا مشکلش را با او مطرح کند. پس از گذشت مدتی یانگ همچنان با مشکل عمیق خود دست‌ و پنجه نرم می‌کرد بی آن‌که بفهمد مسئله‌ای که در روابط صمیمانه‌ی خود دارد، از کجا نشئت گرفته و تنهایی او از کجا می‌آید. در همین ایام با معرفی یکی از دوستانش با یک گشتالت‌درمان‌گر آشنا شد و برای طرح مشکلش سراغ او رفت. آشنایی او با درمانگر جدیدش صفحه‌ای نو در زندگی شخصی و حرفه‌ای یانگ گشود. یانگ به ادعای خودش، در طی ده جلسه‌ی درمانی با گشتالت‌درمان‌گر به اندازه‌ی یک سال حضور در مطب درمان‌گر شناختی، در رابطه با شخصیت خود مطالبی بدیع و نو آموخته است؛ از جمله این‌که همه‌ی ما مسائل و مشکلات عمیقی داریم که آن‌چنان از آن‌ها اطلاعی نداریم، مسائلی که برای داشتن یک زندگی عادی شخصی و عاطفی باید از آن‌ها آگاه باشیم. یانگ پس از این آگاهی نو احساس کرد درمان شناختی ظرفیت‌های لازم را برای پوشش دادن این دست از مسائل (شخصیت‌شناسی) ندارد. یانگ لازمه‌ی دستیابی به الگوها و درونیات فردی را داشتن سطح بالایی از هوش انتزاعی می‌داند.

به گفته‌ی یانگ درمان‌گر نمی‌تواند آن‌قدر درگیر جزئیات باشد که تصویر بزرگ‌تر را در طول عمر بیمار نبیند. روان‌درمان‌گر باید اطلاعات گوناگون را در یک چارچوب بزرگ‌تر (همچون یک کارگاه) کنار هم قرار دهد. یانگ انعطاف‌پذیری را یک ویژگی حیاتی برای یک طرحواره‌درمان‌گر می‌داند. به اعتقاد او داشتن یک پروتکل سفت و سخت، ساختاریافته و قابل پیش‌بینی ایده‌ی مناسبی برای یک طرحواره‌درمان‌گر نیست. جفری یانگ دلسوزی درمان‌گر و داشتن رابطه‌ای گرم با بیمار را لازمه‌ی کار می‌داند. او ابداع طرحواره‌درمانی را راهی برای پاسخ‌گویی به نیازهای باقی‌مانده و بی‌جواب‌مانده می‌داند. یانگ طی سالیان متمادی به سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رابطه با طرحواره‌درمانی پرداخته است. او از پیشرفت ایده‌های خود در درمان طرحواره‌ای در اروپا برخلاف ایالات متحده ابراز رضایت کرده و آن را امیدبخش می‌داند.

از یانگ تاکنون بارها به دلیل مهارت‌های ویژه‌ی آموزشی‌اش از سوی موسسه‌های مختلف بین‌المللی تقدیر به عمل آمده است. جفری یانگ علاوه‌بر فعالیت‌های متعدد در زمینه‌ی پژوهشی خود، چند جلد کتاب نیز تالیف کرده است.

شناخت درمانی اختلالات شخصیت: رویکرد طرحواره محور اولین کتاب یانگ است؛ اثری پژوهشی که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. این کتاب در واقع علاوه‌بر ارائه‌ی نظریه، راهنمایی عملی برای درمان اختلالات شخصیت و برخی مشکلات مزمن با استفاده از تکنیک‌های رفتاری شناختی است.

یانگ کتاب بعدی خود را در سال ۱۹۹۳ با عنوان زندگی خود را دوباره بیافرینید را برای عموم منتشر کرد. او برای نوشتن این کتاب ژانت کلوسکو را نیز در کنار خود داشت. یانگ و همکارش کلوسکو در این اثر کوشیده‌اند یازده الگوی رفتاری مخرب را مورد واکاوی قرار دهند. دو پژوهش‌گر با ذکر شرح حال بیماران نشان دادند الگو‌های رفتاری شکل‌گرفته در کودکی چگونه می‌تواند در بزرگسالی رفتار انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و معیاری برای ارزیابی تک‌تک رفتارهای سرزده از آنان باشد. آرون بک استاد سابق یانگ در دانشگاه پنسیلوانیا و بنیان‌گذار شناخت درمانی بر این کتاب مقدمه‌ نوشته است.

جفری یانگ و کلوسکو به همراه همکار دیگرشان مارجیری ویشار در مارس سال ۲۰۰۳ کتاب دیگری با عنوان طرحواره‌درمانی راهنمای متخصصان بالینی منتشر نمودند. یانگ در سال ۲۰۱۰ نیز به همراه دیوید برنشتاین و اشکول رفائیلی کتاب دیگری در زمینه‌ی طرحواره‌درمانی منتشر کرد. طرحواره‌درمانی ویژگی‌های متمایزکننده، عنوان این کتاب است که نویسندگان در آن سی ویژگی متمایز طرحواره‌درمانی را مطرح می‌کنند. این کتاب نیز به دو بخش نکات نظری و عملی تقسیم شده است، با مقدمه‌ای کوتاه برای کسانی که در پی آشنایی با طرحواره‌درمانی هستند و نیز نکاتی تخصصی در رابطه با تفاوت این روش درمان با روش‌های روان‌درمانی رایج که بعضا رقیب طرحواره‌ی درمانی قلمداد می‌شوند.

داغ‌ترین کتاب‌های الکترونیکی

مشاهده همه

داغ‌ترین کتاب‌های صوتی

مشاهده همه

تازه‌ترین کتاب‌های الکترونیکی

مشاهده همه

همه کتاب‌ها

الکترونیکی و صوتی | به‌ترتیب حروف الفبا

مشاهده همه